Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500262 Sociologia | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els requisits per matrícular-se a l'assignatura són els següents:
a. Tenir superades totes les assignatures del primer curs del grau.
b. Haver superat un mínim de 2/3 dels crèdits totals del pla d'estudis (160 crèdits)
El Treball de Fi de Grau és una assignatura obligatòria de 12 crèdits ECTS que consisteix en realitzar i presentar públicament un treball teòric, de recerca o d'intervenció.
L'objectiu pedagògic de la realització del Treball de Fi de Grau és desenvolupar el conjunt de les competències de la titulació, que han de donar eines tant per a continuar altres estudis com per exercir la professió. Fonamentalment, el TFG requereix el treball autònom de cada estudiant, amb el suport d'unes hores de tutorització, cinc evidències, per tal d'elaborar un treball sota el seguiment d'un supervisor/a i preparar una defensa oral davant d'un tribunal nomenat per la Facultat.
El Treball de Fi de Grau (TFG) té les següents característiques:
- És una assignatura de 12 crèdits i anual.
- L'objectiu és la realització d'un treball final amb la supervisió d'un tutor/a.
- El treball pot ser d'una de les tres tipologies següents: Recerca, Teòric, Intervenció.
- El treball és individual de l'alumnat, i implica una important dedicació autònoma, però compta amb la supervisió d'un tutor/a.
- La càrrega docent és de 300 hores de treball per a l'alumnat.
- El treball comporta la realització d'un projecte inicial, de tutories de seguiment, i del lliurament d'un esborrany intermedi, un informe final, un resum executiu i un pòster.
- El treball i el pòster es presenta davant d'un tribunal composat per personal qualificat.
- L'assignatura també consta de TRES sessions obligatòries de formació per donar suport a l'alumnat.
- El tema del treball s'escull al setembre amb modalitat d'oferta (a escollir a partir d'un catàleg amb paraules claus de la supervisió i a través d'un sistema de priorització a partir de la nota).
Consulteu la web de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia per informació relativa al procediment d'assignació de temes i supervisors/es. D'altra banda, a l'espai virtual de l'assignatura es trobaran les pautes per a l'elaboració del TFG i les característiques de les evidències d'avaluació a lliurar, així com informació específica de cada curs relativa al calendari de l'assignatura, sessions formatives, materials i avaluació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions plenàries de presentació i formació general | 6 | 0,24 | 32, 4, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament i redacció del TFG | 215 | 8,6 | 2, 1, 33, 6, 7, 8, 10, 9, 12, 13, 5, 21, 22, 26, 25, 24, 27, 28, 29, 31, 30, 20, 32, 14, 15, 16, 34, 4, 3, 11, 23, 18, 19, 17, 36, 35, 37, 38, 39 |
Tutories programades amb supervisor/a | 7 | 0,28 | 2, 1, 33, 6, 7, 8, 10, 9, 13, 5, 21, 22, 26, 25, 27, 28, 29, 31, 30, 20, 32, 14, 15, 34, 4, 3, 11, 23, 18, 17, 36, 37 |
L'assignatura contempla quatre sessions plenàries (una de presentació i tres sessions formatives orientades a la metodologia del TFG, la formació en exploració documental i l'elaboració del pòster) i seguiment directe per part del supervisor/a assignat/da.
A partir de les orientacions del supervisor/a, l'estudiant haurà de desenvolupar i lliurar, al llarg del procés, diverses evidències d'avaluació: projecte, evolució, informe final, resum executiu i pòster, presentant públicament els resultats del treball davant un tribunal designat per la Facultat. A l'espai virtual de l'assignatura s'ampliarà la informació relativa a les característiques de les evidències a lliurar i es trobarà informació específica de cada curs relativa al calendari de l'assignatura, sessions formatives, materials i avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
E3. Informe final | 60 | 60 | 2,4 | 2, 1, 33, 6, 7, 8, 10, 9, 12, 13, 5, 21, 22, 26, 25, 24, 27, 28, 29, 31, 30, 20, 32, 14, 15, 16, 34, 4, 3, 11, 23, 18, 19, 17, 36, 35, 37, 38, 39 |
E4. Pòster | 10 | 10 | 0,4 | 2, 1, 33, 6, 7, 8, 10, 9, 12, 13, 5, 21, 22, 26, 25, 27, 28, 29, 31, 30, 20, 32, 14, 15, 34, 4, 3, 11, 23, 18, 17, 36, 37 |
E5. Presentació pública | 30 | 2 | 0,08 | 2, 1, 33, 6, 7, 8, 10, 9, 12, 13, 5, 21, 22, 26, 25, 27, 28, 29, 31, 30, 20, 32, 14, 15, 34, 4, 3, 11, 23, 18, 17, 36, 37 |
El TFG és una assignatura que requereix un seguiment, i una avaluació continuada, a travésd e l'aplicatiu de la TFE.
La supervisió avaluarà de manera qualitativa i amb una nota orientativa a la TFE les evidències E1 (projecte inicial amb pregunta, objectius I BIBLIOGRAFIA) i E2 (informe intermedi), i evaluarà el lliurament final (E3) amb una nota i comentaris que serà el 60& de la nota final. El tribunal avaluarà la presentació i el resum (E4 i E5) amb un 30% de la nota , i un especialista en documentació avaluarà el poster (10%)
Per poder ser avaluat i defensar el TFG cal haver lliurat les 5 evidències a temps i per l'aplicatiu de la TFE. En concret, les evidències a supervisar són les següents:
1) Primera trobada de seguiment: delimitació pregunta de recerca, llista de bibliografia a consultar per fer la ruptura i cronograma de treball.
2) Primer lliurament (E1): Delimitació de l'objecte d'estudi: presentació de la pregunta de recerca, objectius general i específics, disseny i bibliografia.
metodològic.
Retorn del primer lliurament
3) Segon lliurament (E2) Esborrany marc teòric i model danàlisi, realització metodologia i anàlisi (o de la reflexió teòrica en el cas de TFG no-empírics), resultats i anàlisi inicials.
Retorn segon lliurament
4) LLiurament esborrany final: Esborrany de pregunta de recerca, objectius, marc teòric, model d'anàlisi, disseny, resultats, anàlisi i conclusions.
Retorn esborrany final.
5) Lliurament de l’informe final, del resum i del pòster. (E3,E4 i E5)
El plagi total o parcial en les evidències lliurades implicarà un 0 en l'evidència lliurada i un 0 de l'assignatura si aquest es produeixen les evidències E3 o E4. L'alumne signa una delcaració d'honestedat en matricular-se i es declara autor/a únic/a del seu TFG. Cal tenir en compte que el coneixement acadèmic es basa en ser capaços de comprovar la traçabilitat de les dades i de les fonts teòriques emprades. Per tant, l'ús d'AI NO ES CONSIDERA PERTINENT en les etapes de construcció teòrica, anàlisi de dades i redacció. Sí com a corrector de textos, cercador i formatejador de referències bibliogràfiques.
A l'espai virtual de l'assignatura estaran disponibles materials generals d'interès per a l'elaboració del TFG. D'altra banda, cada TFG exigirà la revisió de bibliografia específica relativa al tema tractat.
Com a bibliografia metodològica recomanem els següents manuals:
Publicació original en francès (5ème. revisée): Campenhoudt, L. V. Van; Marquet, J. & Quivy, R. (2011) Manuel de Recherche en Sciences Sociales. Malakoff: Dunod.
Versió catalana a la biblioteca i a l'Abacus: Quivy, R. & Campenhoudt, L. V. Van (1997) Manual de Recerca en Ciències Socials. Barcelona: Herder.
Versió castellana online en obert: Quivy, R. & Campenhoudt, L. V. Van (2015). Manual de investigación en ciencias sociales. Ciudad de México: Limusa.
López-Roldán, P.; Fachelli, S. (2015). Metodología de la Investigación Social Cuantitativa. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Dipòsit Digital de Documents, Universitat Autònoma de Barcelona.
Verd, J.M.; Lozares, C. (2016) Introducción a la investigación cualitativa. Fases, métodos y técnicas. Madrid: Síntesis.
Sense programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.