Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha pre-requisits.
Contextualització
L’assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l’etapa d’educació infantil, així com l’aportació de models i recursos didàctics per a aquesta etapa.
L’assignatura, tot i posar l’accent en la formació didàctica, contempla també la formació musical i cultural de les estudiants com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat.
Objectius formatius
1. Música i Educació.
1.1. La música: eina d’expressió i comunicació humana.
1.2. La música en relació al context social, cultural i educatiu, tenint en compte la perspectiva de gènere.
2. Fonamentació i Pràctica Musical.
2.1. Interpretació musical de cançons, poemes i altres produccions sonores.
2.2. Escolta activa del món sonor i d’obres musicals diverses.
2.3. Creació sonora: exploració, improvisació i composició.
2.4. Ús de la multimodalitat per a la comprensió i expressió de la música.
2.5. Anàlisi i construcció de criteris en relació al fet musical.
3. La música a l’etapa infantil.
3.1. La música en els primers anys de vida de l’infant com a ésser global.
3.2. Ús de la música com a element comunicatiu a l’etapa 0-6.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Magistral | 12 | 0,48 | 9, 8, 4, 11, 13, 5 |
Seminaris | 18 | 0,72 | 9, 8, 4, 6, 12, 11, 13, 5, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i altres activitats supervisades | 20 | 0,8 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Pràctica i estudi musicals | 15 | 0,6 | 2, 8, 4, 12 |
Treballs (individual i en grup) | 35 | 1,4 | 2, 7, 4, 12, 14 |
Les sessions magistrals es dedicaran a l'exposició de temari i cant grupal. Els seminaris seran eminentment pràctics i interactius.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Examen escrit (individual) | 35% | 0 | 0 | 1, 4, 10, 12, 11, 13, 5 |
2. Prova oral de cançó (individual) | 15% | 0 | 0 | 9, 8, 11 |
3. Projecte interdisciplinar (grupal) | 50% | 0 | 0 | 9, 2, 7, 8, 3, 4, 6, 12, 11, 13, 14 |
L'avaluació es compon de diferents parts que cal superar de manera independent amb una nota igual o superior a 3 per tal de poder-ne calcular la qualificació final.
Les persones que tenen problemes vocals que els impedeixin cantar tindran un 0 de la part de cançó de l’examen oral però se'ls podrà fer mitja amb la resta de notes.
L'actitud i participació activa durant el procés d'ensenyament i aprenentatge són imprescindibles per superar l'assignatura.
La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero en tot el bloc on es situï el treballEn el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat de qui, s'aplicarà la sanció a tots dos alumnes. Volem recordar que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital a Internet. (veure documentació de la UAB sobre el plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html).
Per aprovar aquesta assignatura cal que l’estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i grupals) es tindrà e compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Els resultats de cada una de les avaluacions es retornaran a l'alumnat en el termini màxim de 3 setmanes després de la seva entrega, i s’oferirà una data de revisió els dies posteriors.
Lliuraments de les tasques, segons apareixen a la graella d'avaluació:
1) 6 de juny
2) 20 de juny (61) i 17 de juny (62)
3) 30 d'abril (61) i 29 d'abril (62)
Es poden recuperar les activitats 1 i 2 si s'obté una nota inferior al 3. La recuperació es farà la setmana després del final de l'assignatura i la nota màxima a obtenir serà un 5.
Per a superar l'assignatura és imprescindible l'assistència a un concert en el mateix campus uab. Es considerarà No avaluable quan l'estudiant no assisteixi al concert ni participi del projecte interdiciplinar.
AVALUACIÓ ÚNICA
Les tasques a realitzar i els percentatges coincideixen amb els de l'avaluació continuada. La data per a realitzar aquesta prova és el 17 i 20 de juny (grups 62 i 61 respectivament). La recuperació serà la setmana següent.
Barrett, M. S. & Welch, G. F. (ed). (2023). The Oxford Handbook of Early Childhood Learning and Development in Music. Oxford University Press
Campbell, P. S. (1998). Songs in their heads. Music and its meaning in children’s lives. Oxford University Press.
DeNora, T. (2000). Music in everyday life. Cambridge University Press.
Edo, M., Blanch, S. & Anton, M. (Coord.) (2016). El juego en la primera infancia. Ediciones Octaedro.
Gluschankof, C. & Pérez-Moreno, J. (ed). (2017). La música en educación infantil: investigación y práctica. Dairea Ediciones
Huhtinen-Hildén, L. & Pitt, J. (2018). Taking a Lerrner-Centred Approach to Music Education. Pedagogical Pathways. Routledge
Malagarriga, T. & Martínez, M. [eds] (2010). Tot ho podem expresar amb música. Els nens i nenes de 4 a 7 anys pensen la música, parlen de música, fan música. Dinsic Publicacions musicals.
Malagarriga, T. & Martínez, M. (2006). Els músics més petits (4 anys i 5 anys, 2 vol.). Dinsic Publicacions Musicals.
Malagarriga, T.; Pérez, J.; Ballber, L. & Roca, C. (2011). Tireu confits! Propostes per a fer música amb infants de 0 a 3 anys. Volum I, Els més petits. Amalgama.
Malagarriga, T. & Valls, A. (2003). La audición musical en la Educación Infantil. Propuestas didácticas. Ediciones CEAC.
Malagarriga, T. (2008). Dites i cançons instrumentades per als més petits. Amalgama.
Mc.Pherson, G.E. & Welch, G.F. (2018). Music and Music Education in People's Lives. An Oxford handbook of Music Education,V.1. Oxford University Press
Tafuri, J. (2006).¿Se nace musical? Cómo promover las aptitudes musicales de los niños. Graó.
Upitis, R. (2019). This too is music. Oxford University Press.
Valls, A. & Calmell, C. (2010). La música contemporània catalana a l’escola. Dinsic.
Young, S. (2009). Music 3 – 5. Routledge.
Young, S. (2003). Music with the under-fours. Routledge.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 612 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 613 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 622 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 623 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Català | segon quadrimestre | tarda |