Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumne haurà de treballar i desenvolupar una idea/solució tecnològica des d'una perspectiva emprenedora, el que implicarà hores de investigació i recerca. El repte ha desenvolupar podrà tenir un objectiu empresarial, donar resposta a una necessitat social, o millorar els serveis que ofereixen les administracions públiques.
L'objectiu es poder demostrar que s’ha aportat un valor a un projecte de base TIC ja sigui amb finalitat d’obtenir una rendibilitat econòmica o un retorn social millorant el funcionament de les administracions o d'organitzacions sense ànim de lucre.
Els reptes i/o projectes sobre els que treballaran els alumnes poden ser iniciàtics o projectes ja existents on l’alumne haurà de focalitzar el seu esforç i valor, aportant el seu coneixement i treball en millorar-lo.
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) han transformat els negocis i les relacions humanes: les relacions entre les empreses i els seus clients (B2C), entre les pròpies empreses (B2B) i entre les administracions i els ciutadans (G2C). Això obre un ventall de possibilitats on participar.
En un moment de transformació com el que estem vivim, les TIC, la robotització i la intel·ligència artificial poden aportar noves solucions a problemes o necessitats ja existents o crear-ne de noves a les quals també s’haurà de fer front.
Aquesta assignatura planteja aportar a l’alumne els recursos necessaris per participar en el desenvolupament d’una solució tecnològica davant de problemàtiques o necessitats que es plantegin com a no ben resoltes.
Quan parlem d’e-business parlem del desenvolupament de models de negoci en un entorn digital, i en com les tecnologies existents poden aportar valor a les organitzacions, a la societat i a les administracions.
La gestió pública no és aliena a les millores que proporciona l'ús de les tecnologies, en termes de qualitat, eficàcia i productivitat, tant a nivell intern, com en les relacions amb la societat. Les Administracions han de garantir l'accessibilitat als serveis públics dels ciutadans i les empreses d’una manera eficient, alhora que també s’està transformant el model de relació de la ciutadania amb les adminsitracions, exigint més informació i transparència, i tenint un paper cada vegada més rellevant en l'acció de govern, influint així cada vegada més en la gestió pública.
En aquest context l’eGovernment (o Administració Digital) recerca solucions tecnològiques per a la millora de la gestió pública, incrementar la transparència i promoure la participació ciutadana. La idea es que els alumnes coneguin, cerquin, proposin i analitzin solucions que contribueixin a l’assoliment d’aquests objectius, desenvolupant un pla que permeti avaluar la seva viabilitat social amb la seva implantació.
Part 1. e-Business
Part 2. e-Government
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria i casos | 30 | 1,2 | 1, 3, 7 |
Classes pràctiques i dirigides | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de treball en grup i presentacions | 15 | 0,6 | 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 32,5 | 1,3 | 2, 5, 8, 6, 9 |
Preparació autònoma de treballs i casos | 54,5 | 2,18 | 4, 10 |
L'assignatura es basa en la participació dels alumnes en projectes reals d'emprenaduria liderats pels propis alumnes i exalumnes.
Relació professors-alumnes
En aquest cas hi haurà un fort component de tutorització a les sessions així determinades.
Cada tutorització tindrà un informe i una valoració per part del tutor.
Les primeres setmanes mentre no es determinen els projectes sobre els que treallar es presentaran a l'aula les bases de la part d'ebusiness i d'egovernment imprescindibles per superar l'assignatura.
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent com per exemple les dates d'avaluació continuada i dates i condicions dels lliuraments de treballs es publicaran al campus virtual (o lloc equivalent) i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que el campus virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada 1 | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 6, 4, 9, 10 |
Avaluació continuada 2 | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 6, 4, 9, 10 |
Avaluació continuada 3 | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 6, 4, 9, 10 |
“Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.”
Condicions generals:
L'assignatura es basa en la participació dels alumnes en projectes d'empreneduria reals i aportats per exalumnes. Es deixa la porta oberta a la possibilitat de treballar-ne en projectes personals aportats per ells mateixos.
S'avalua a partir dels lliuraments que l'alumne ha de fer durant el curs. Els alumnes que hagin fet els lliuraments mínims (equivalents al 80%) i hagin obtingut superat el 5 podran donar l'assignatura per superada.
No hi ha examen final.
Els alumnes suspessos amb més d'un 3,5 podran anar a l'examen de recuperació.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates dels diferents lliuramets i presentacions s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduira una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Es farà pública al Campus Virtual.
No correspon en aquesta assignatura cap programnari concret.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | tarda |