Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta asignatura no te prerequisits
“Metodologia per a la redacció de projectes (I)” és la primera assignatura de la matèria denominada “Projecte” que es desenvolupa al llarg dels tres primers cursos de Grau de prevenció i de seguretat integral. Per tant, té una funció d’introducció i d’explicació inicial i és una assignatura sobre la que s’han de cimentar els coneixements posteriors. L’assignatura “Metodologia per a la redacció de projectes (I)” té una part conceptual, on s’explica què és un projecte, i com s’estructura, i es donen les eines per a millorar en la redacció de textos i introduir-se al món de la recerca, però també té una important vessant pràctica, que es tradueix en la redacció de textos i en l’elaboració d’un guió-memòria d’un projecte de dificultat mitjana. Per estudiar profitosament “Metodologia per a la redacció de projectes (I)” no cal haver superat prèviament cap altra assignatura, però sens dubte és molt recomanable repassar els coneixements previs de redacció i comentari de textos, però també els coneixements a nivell d'ofimàtica.
Objectius Formatius
Part Teòrica
Tema 1.- El mètode científic i les fonts d'informació en l'àmbit acadèmic
Tema 2.- Planificació: precisions conceptuals
Tema 3.- Cicle de vida d’un projecte
Tema 4.- Estructuració del guió-memòria d’un projecte
Part Pràctica
Tema 5.- Informàtica aplicada als projectes
Tema 6.- Redacció aplicada als projectes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Video Classes | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de suport a la realització dels treballs pràctics i teòrics | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de treballs. | 110 | 4,4 |
Llengua de docència: castellà
"Metodologia per a la redacció de projectes (I)" combina diferents eines d'aprenentatge, com les classes teòriques en línia, la resolució de casos pràctics relacionats amb diferents àmbits de la seguretat integral (protecció civil, àmbit social, àmbit empresarial), i les noves eines ofertes per les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
A cada sessió, el professorat ofereix una explicació dels continguts teòrics i busca una participació activa de les persones presents a través de la formulació de preguntes i consideracions que permeten generar un debat fluid i constructiu. S'ofereix també la resolució ràpida de casos concrets per reforçar l'aprenentatge de forma immediata i facilitar el repàs a casa dels continguts.
Aquesta metodologia permet a l'alumnat que assisteix a totes les classes fer un esforç d'aprenentatge important directament a l'aula virtual, gràcies a la participació activa ia la col·laboració amb les altres persones presents. D'aquesta manera, la classe es familiaritza amb diferents tipologies de textos de l'actualitat (documents de planificació, documents dels mitjans de comunicació, de les autoritats internacionals, europees, estatals, autonòmiques i locals, entre d'altres) i enfortir les habilitats professionals del alumnat que ja treballa al sector de la seguretat integral.
La incorporació de les TIC es garanteix gràcies a l'ús de contingut multimèdia durant les classes teòriques i de resolució de casos pràctics, a l'ús del Campus Virtual per a les classes, les tutories de supervisió, els debats i els fòrums de discussió. En tot moment, la perspectiva de gènere és un factor pivotal del curs: es fomenta l'ús del llenguatge pla, es consulten fonts publicades per autores, es destaca el paper de les dones a la ciència i el paper d'alguns col·lectius de dones al àmbit de la seguretat.
Aquesta metodologia combinada permet garantir l'aprenentatge no només de les competències bàsiques, sinó també de competències específiques com l'E09, relativa a la capacitat de planificar i coordinar els recursos propis dels subsistemes de seguretat: persones, tecnologies i infraestructures; les competències generals com la G04 sobre l'actuació professional sensible a les desigualtats per raons de sexe o gènere; i les competències transversals, com la T01 sobre el desenvolupament del pensament científic i el raonament crític en temes de prevenció i seguretat integral.
Es important mencionar que les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 20% | 0 | 0 | 3, 5, 4, 1, 22, 9, 12, 13, 8, 18, 19, 17, 16, 15, 21, 20 |
Proves d'avaluación continuada | 80% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 4, 1, 7, 6, 22, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 8, 18, 19, 17, 16, 15, 21, 20 |
Avaluació continuada
El sistema d'avaluació consistirà en la realització de quatre proves individuals en línia, fixades al Campus Virtual, i en la realització de l'examen final presencial individual.
Primera prova: 20% de la nota
Estils de citació, llenguatge pla i tècniques d'argumentació.
Segona prova: 20% de la nota
Planificació de projectes i enfocament del marc lògic.
Tercera prova: 20% de la nota
Matriu del projecte, llenguatge pla i enfocament del marc lògic.
Quarta prova: 20% de la nota
El treball ha de tenir una nota de 5 per poder sumar a lavaluació continuada i aprovar lassignatura. Consisteix a la redacció d'un guió memòria d'un projecte.
Examen final: 20% de la nota
L'examen ha de tenir una nota de 5 per poder sumar a l'avaluació continuada i aprovar l'assignatura. El contingut cobreix tots els grans àmbits del temari ja avaluats a les proves anteriors.
La nota per aprovar lavaluació continuada serà el resultat ponderat daquests quatre elements, sempre que sobtinguin les notes mínimes exigides per sumar. Per aprovar l’avaluació continuada aquesta mitjana ha de ser 5 o superior.
Avaluació Única
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (50%) i lliuraran individualment la redacció d'un guió memòria d'un projecte (50%). Per poder aprovar l'assignatura, la nota mínima de la redacció del guió memòria ha de ser 5.
Tota persona que pensi acollir-se a aquesta opciód'avaluació, ha de contactar amb el professorat abans de les vacances de Nadal per poder obtenir el vistiplau a la temàtica escollida per a la redacció del guió memòria del projecte. No serà admesa cap lliurament que no hagi estat prèviament acordat amb el professorat.
La data per a aquesta prova i el lliurament del guió memòria serà la mateixa programada a l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Avaluació de l'alumnat en segona convocatòria o més
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball individual sobre el guió memòria a les dates indicades a l'aula Moodle del Campus Virtual. S'aconsella a tots els alumnes repetidors contactar amb el professorat abans de finalitzar el mes de setembre.
Examen de Recuperació
L'alumnat que suspengui l'assignatura podrà presentar-se a un examen final sempre que s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats equivalents a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura: és a dir, per poder optar a la recuperació, l'alumnat deu haver realitzat el treball sobre guió-memòria i tres proves individuals més. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts (que han d'incloure la redacció del guió memòria) perquè no s'han presentat a les proves, obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de lassignatura que no shagin superat en lavaluació continuada. En cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda a l'examen.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba a l'espai Moodle de Tutorització EPSI. Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura ia la coordinació del Grau.
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà lalumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions. Per a lalumnat davaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Altres consideracions
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0 amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Si es donen circumstàncies que impedeixin el normal desenvolupament de l'assignatura, els professors podran modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Plagi
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han fet amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per corroborar l'autoria del text.
El professor responsable de l’assignatura posarà a disposició dels alumnes, a través de l’Aula Moodle, uns materials docents per a preparar els diversos temes de l’assignatura. És convenient, a més, consultar la següent bibliografia de l’assignatura (citada a continuació seguint l’estil APA 6th Edition):
Enllaços recomenats:
Observatori Dona i Seguretat: https://www.mujeryseguridad.es/
Banc Mundial (2022), Necesitamos más niñas y mujeres en la ciencia. ¿Cuáles son las tres formas en que podemos apoyarlas?, disponible en https://blogs.worldbank.org/es/education/necesitamos-mas-ninas-y-mujeres-en-la-ciencia-cuales-son-las-tres-formas-en-que-podemos
S'espera que les i els estudiants tinguin els coneixements bàsics sobre l'ús dels programes informàtics més comuns per a la recerca d'informació en internet, i per a l’elaboració i edició de textos, quadres i gràfics.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |