Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Molt recomanable haver superat l'assignatura de "Policia i Seguretat"
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Teoria i seminari es faran en Catalá.
Generals:
1. Assimilar coneixements específics per tasques directives de seguretat privada.
2. Conèixer els procediment d'actuació en l'àmbit de la seguretat privada.
3. Saber planificar operatius de seguretat privada.
4. Promoure la igualtat dels generes en les tasques de investigació i gestió de la seguretat privada.
5. Promoure els equips de treball multidisciplinaris sense discriminació de gènere
Específics:
1 Gestionar tasques de seguretat privada en els diferents àmbits d'actuació.
2 Dirigir protocols d'actuació en seguretat privada
3 Avaluar i confeccionar plans de seguretat privada.
4 Aprendre a treballar homes i dones amb respecte igualtat sense perjudici de gènere.
A) Bloc de gestió
1. Gestió i direcció de la seguretat privada
2. Funcionament dels departaments de seguretat, direcció d'equips humans i gestió de recursos materials
3. Protecció de dades de caràcter personal i deontologia professional
4. Prevenció de riscos laborals
5. Metodologia anàlisis del espai públic i privat Vs. la seguretat.
B) Bloc operatiu
6. Seguretat contra incendis i protecció civil
7. Seguretat en entitats de crèdit i seguretat patrimonial.
8. Informe implantació de activitats en espai públic (idoneïtat) Vs. seguretat
Nota: Abans de començament de curs, l'alumnat tindrà disponible a l'aula virtual un cronograma d'activitats i temari d'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 19,5 | 0,78 | 2, 9, 10, 15, 18, 19, 20, 21, 23 |
Teoria(Explicació de casos pràctics) | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 20, 22, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de dossiers i treball en grup | 106 | 4,24 | 5, 6, 12, 15, 17, 20, 21, 24 |
1.-Sistema docent
L'aprenentatge cooperatiu i el mètode del cas.
Classes magistrals
2.-Classes tèoriques i seminaris:
Les classes teòriques seran acompanyades amb mitjans audiovisuals.
Els seminaris estaran basats en la presentació de casos reals i discussió de les seves vies de prevenció. Perquè els estudiants puguin realitzar els exercicis requerits, serà facilitada una guia pràctica.
A més als seminaris, els estudiants realitzen les presentacions del treball de grup.
3.-Hores presencials
El curs tindrà 13 setmanes, 39 hores de clase lectiva,( 19.5 hores de teoria i 19.5 de seminari) La resta d’hores (111), fins arribar a les 150, es distribuirán entre hores d’avaluació i hores de treball extern.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistencia i participacipació | 10% | 0 | 0 | 19 |
Portafoli (Dirigida) | 30% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 22, 23, 24 |
Treball individual ( autonoma) | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 18, 21, 22 |
Treball practic en grup ( supervisada) | 30% | 2,5 | 0,1 | 2, 3, 8, 18, 19, 20, 21, 22 |
Assistència
L´assistència és obligatòria. El professorat computarà a cada sessió les absències justificades i no justificades. Les absències només es poden justificar per raons de malaltia, per altres de força major i per raons acadèmiques prèviament autoritzades pel professorat.
Si un alumne no assisteix un mínim del 80% de les activitats docents, no podrà superar l'assignatura.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”.
Les absències justificades no poden computar negativament. El professor ha de possibilitar que l'alumne pugui recuperar la feina feta a les classes en cas d'absència justificada. Perquè una absència sigui justificada, aquesta ha d'estar documentada. Només poden ser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com a malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents.
La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.
Les classes comencen i acaben puntualment, i que, tret de casos de força major, no s'admet ni l'entrada una vegada que la classe ha començat ni abans que s'acabi.
Model d'avaluació:
A) Sistema Avaluació contínua:
És obligatori presencia a Teoria i seminaris, que exigeix l'assistència a classe amb un mínim del80%, sinó, no es podrà aprovar l’assignatura. Es valoraran criteris generals com el nivell de participació de l’alumne i la capacitat de relacionar els continguts conceptuals amb els procedimentals, tot emmarcat pels valors deontològics de la professió.
Les classes comencen i acaben puntualment, i que, salvant casos justificats, no s’admet ni l’entrada una vegada que la classe ha començat ni abans de que finalitzi.
Absències: Només poden justificar-se per raons de malalta o altres de força major i per raons acadèmiques prèviament autoritzades pel professorat.
L’alumnat te l’oportunitat de recuperar tant les activitats d’avaluació continuada com, en el seu cas, l’examen final. En cap cas, la revisió pot comportar una reducció de la qualificació
L’alumne serà avaluat sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”.
Hi ha 4 activitats avaluatives. Totes han de ser superades (5) per superar l'avaluació.
Altres condicions per superar l'assignatura:
Participar activament a les classes i realitzar el treball individual i el grupal
B) Model d'avaluació única
En aquest cas l’alumnat serà avaluat en base a una prova final, en què l’alumne ha de demostrarque ha adquirit el conjunt de competències de l’assignatura.
Descripció de cada activitat d'avaluació:
L'examen final assignatura serà tipus test + 2 exercicis a desenvolupar per l'alumne + lectura de bibliografia proposada pel professor necessària per fer els exercicis
Especificació del contingut (Durada per a la realització 2h)
Criteris d'avaluació
Si a l'examen s'obté una puntuació menor de 5 punts, l'alumne haurà de presentar-se a la recuperació de l'assignatura amb un model d'avaluació similar al de l'examen, però amb preguntes i temes diferents.
Bibliografia Bàsica per l'examen: Dominguez Leon, J. (2018). Problemas emergentes en seguridad. Cisde.
Recuperacions
Si un alumne no supera alguna de les activitats, tindrà una possibilitat derecuperar. El professor indicarà als alumnes els requisits per poder recuperar les parts no superades, tant a avaluació contínua com si escau l’examen final, en cap cas la revisió comporta reducció de la qualificació.
Còpia en exàmens i plagi
Un alumne que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 al'assignatura i perdrà el dret a la re avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en què hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació.
Nota: L'ús de les referències bibliogràfiques als treballs tant individuals com a col·lectius fa patent que l'alumne a més del que s'ha explicat a classe i als seminaris, ha dut a terme una tasca de recerca i recolzament del coneixements adquirits, comportant que la nota dels treball sigui superior.
Bibliografía bàsica
Domínguez León, J. (2018). Problemas emergentes en seguridad. Cisde
Martinez Quirante, R. (2002). Armas: ¿Libertad americana o prevencióneuropea?. Ariel Derecho
Schopenhauer, A. (2002). El arte de tener razón en 38 estratagemas. Nueva Biblioteca Edaf
Anitua, A. (2006). Manual de protección civil. Dirección de Atención de Emergencias. Gobierno Vasco.
Mata Martín, R. M. (2007). Estafa convencional, estafa informática y robo en el ámbito de los medios electrónicos de pago el uso fraudulento de tarjetas y otros instrumentos de pago. Aranzadi.
Menéndez, D. (2008). Formación superior en prevención de riesgos laborales. Parte obligatoria y común. Lex Nova.
Rebollo, D. (2004). Derechos fundamentales y protección de datos. Dykinson.
Romeo, C. (2006). El cibercrimen, nuevos retos jurídico-penales, nuevas respuestas político-criminales. Comares.
Ruiz, A. (2005). Manual práctico de protección de datos. Bosch.
Bibliografia complementària
Punset, E. (2012). Excusas para no pensar. Destino
Ferro, J. M. (2014). Manual operativo del director y jefe de seguridad. Fragua.
Poeda, M. A. & Torrente. B. (2015). Dirección y gestión de la seguridad privada. Fragua.
Medina-Reyes, J. L. (2018). Protección de personalidades e instalaciones físicas. Fragua.
Bibliografia amb perspectiva de gènere
Alonso-Olea, A. y Casas, M. E. (2010). Derecho del Trabajo. Cívitas.
Vara, M. J. (2006). Estudios sobre género y economía (Vol. 15). Akal.
Torrente, D. (2015). Análisis de la seguridad privada. UOC.
Bibliografia Obligatoria
Sánchez, O. (2016). Protocolo de comunicación y seguridad en eventos: posibles amenazas. Editorial Icono 14, pp. 11-36, 135-159 i 161-187.
L'assignatura no fa servir cap programari informàtic específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |