Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi han.
L’objectiu fonamental de l’assignatura és presentar l’àmbit general de l’enginyeria i els aspectes fonamentals de la professió d’enginyer, així com treballar el mètode propi de resolució de problemes en enginyeria. Addicionalment, també es realitzarà una presentació de la titulació de Grau en Gestió Aeronàutica, emmarcant-la en el context anterior i fent menció especial a les sortides professionals d’aquests estudis. Aquest últim aspecte es complementarà amb conferències impartides per professionals del sector aeronàutic.
PART I: ENGINYERIA I SOCIETAT
Tema 1: Introducció a l’ enginyeria
Tema 2: La professió d’ enginyer
PART II: EL PROCÉS DE RESOLUCIÓ DE PROBLEMES EN ENGINYERIA
Tema 3: Obstacles i eines en la resolució de problemes
Tema 4: Un marc formal per a la resolució de problemes en enginyeria
PART III: MÈTODES I EINES EN ENGINYERIA
Tema 5: Càlculs en enginyeria
Tema 6: Breu introducció a la gestió de projectes
Tema 7: Disseny basat en models
Tema 8: Comunicació en enginyeria
PART IV: ELS ESTUDIS DE GRAU EN GESTIÓ AERONÀUTICA
Tema 9: La titulació de Grau en Gestió Aeronàutica
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 10 | 0,4 | 1, 4, 3, 6, 5, 12, 10, 11, 13, 15 |
Classes de teoria | 12 | 0,48 | 1, 6, 5, 10, 11 |
Conferències | 6 | 0,24 | 1 |
Estudi personal | 18 | 0,72 | 1, 6, 8, 10, 11, 15 |
Sessions d'exposició de projectes | 4 | 0,16 | 4, 7 |
Sessions d'introducció d'eines | 8 | 0,32 | 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de seguiment dels projectes | 18 | 0,72 | 2, 3, 6, 5, 9, 8, 10, 11, 13, 14 |
Tutories individuals | 4 | 0,16 | 3, 6, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del projecte | 46 | 1,84 | 2, 3, 6, 5, 9, 8, 10, 11, 13, 14 |
Resolució de problemes | 22 | 0,88 | 1, 6, 5, 12, 8, 10, 11, 13, 15 |
El plantejament metodològic general de l’assignatura està basat en el principi de la multivarietat d’estratègies, amb el que es pretén facilitar la participació activa i la construcció del procés d’ aprenentatge per part de l’ estudiant. En aquest sentit, es plantejaran sessions magistrals en grup complet, i activitats pràctiques i de seguiment del treball de l’ estudiant, en grup reduït.
Concretament, les activitats formatives incloses en aquesta assignatura són les següents:
Classes de teoria
Exposició i discussió dels conceptes fonamentals de l’ assignatura (grup complet).
Classes de problemes
Resolució i discussió de exercicis que permetin refermar els conceptes teòrics de l’ assignatura (grup complet).
Sessions d’ introducció d’ eines
Bàsicament, es realitzaran sessions d’ introducció a:
- Entorn de programació Lego Mindstorms: Aquest entorn es necessita per al desenvolupament del projecte del curs.
- Eina informàtica de planificació de projectes, mitjançant la qual es realitzarà la planificació del projecte del curs.
Aquestes activitats es realitzaran principalment en grup reduït. Les dues aplicacions informàtiques que es necessiten es proporcionaran des de l’assignatura.
Conferències
En el transcurs de l’ assignatura (en hores de classe del grup complet) es programaran algunes conferències sobre activitats professionals del sector aeronàutic que seran impartides per professionals del sector.
Treball pràctic (projecte)
El treball central de la assignatura el constitueix el desenvolupament en equips de treball d’ un petit projecte del que, addicionalment, s’ haurà de redactar una memòria i realitzar una presentació oral. Mitjançant el desenvolupament d’ aquest projecte es pretén posar en pràctica el mètode de resolució de problemes propi de l’ enginyeria i d’ aquesta manera treballar les competències associades als objectius de l’ assignatura.
Per a aquesta activitat es realitzaran sessions de seguiment, en grup reduït. Addicionalment, s’ han planificat 4 sessions de 2 hores per a l’ exposició de projectes (cada estudiant assistirà només a dues d’aquestes sessions).
Basada en les activitats formatives que s’ acaben de comentar, en la següent taula es resumeix la dedicació esperada de l’ estudiant en aquesta assignatura.
TIPUS D’ACTIVITAT |
ACTIVITAT |
HORES |
|
Dirigides |
|
|
|
|
Classes de teoria / problemes |
22 |
|
|
Sessions d'introducció d'eines |
8 |
|
|
Conferències |
6 |
|
|
Sessions d'exposició de projectes |
4 |
|
|
Examen escrit |
2 |
|
Supervisades |
|
|
|
|
Sessions de seguiment de projectes |
18 |
|
|
Tutories individuals (*) |
4 |
|
Autònomes (*) |
|
|
|
|
Estudi personal |
18 |
|
|
Resolució de problemes |
22 |
|
|
Desenvolupament del projecte |
46 |
Total hores per estudiant: 150
(*): Estimació.
Recordatori: 1 ECTS = 25 hores de treball de l’estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continua | 25% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 6, 12, 7, 8, 13, 15 |
Examen escrit | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 6, 5, 12, 8, 10, 11, 13, 15 |
Projecte | 50% | 0 | 0 | 2, 1, 4, 3, 6, 5, 9, 7, 8, 10, 11, 13, 14 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
NOTA FINAL = CE1 x 0,25 + CE2 x 0,25 + CE3 x 0,5
CE1: Nota de l’avaluació continua.
CE2: Nota de l’examen escrit.
CE3: Nota del projecte.
Si algun dels components de l’ avaluació (CEi) té un valor inferior a 4, la qualificació de l’assignatura serà Suspès.
La qualificació de No Presentat s’ obtindrà únicament si no s’ entrega cap element avaluable.
Detall de l’ avaluació continua:
Tindrà dos components:
La qualificació de l’avaluació continua (AC) tindrà dos components:
Detall de la qualificació del projecte:
Tindrà dos components:
No presentat i Matrícula d'Honor
Recuperació d’activitats suspeses
Amb caràcter general (per normativa acadèmica de la UAB), l'estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. En particular:
Estudiants repetidors:
El mètode d'avaluació per als estudiants repetidors serà el mateix que per a la resta d'estudiants.
Mesures disciplinàries:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No serán recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura será suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.
Brockman, Jay B. Introduction to engineering: modeling and problem solving. John Wiley & Sons, Inc., 2009.
Wright, Paul H. Introducción a la ingeniería. Tercera edició. Limusa Wiley, 2004.
Gómez-Senent, Eliseo y otros. Introducción a la ingeniería. Editorial UPV, 2007.
Grech, Pablo. Introducción a la ingeniería: un enfoque a través del diseño. Prentice Hall, 2001.
Gómez, Alan G y otros. Engineering your future: a project-based introduction to engineering. Great Lakes Press, Inc., 2006.
Entorn de programació de Lego Mindstorms.
Microsoft Excel.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 21 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 22 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 23 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 11 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |