Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs.
L'objectiu fonamental de l'assignatura és conèixer l'àmbit general de l'enginyeria, descriure els aspectes fonamentals de la professió d'enginyer/a i aplicar conceptes vinculats a la resolució de problemes en enginyeria, introduint totes aquelles eines que permeten transformar aquestes solucions en projectes d’enginyeria informàtica aplicats.
Tema 0.- Presentació de la assignatura
Tema 1.- Introducció a l'enginyeria: definicions d’enginyeria, l’enginyeria com a professió, sortides professionals, els estudis d’enginyeria.
Tema 2.- Tipus d’entorns per al desenvolupament de projectes d’enginyeria: software, hardware, interfície d’usuari.
Tema 3.- Eines pel desenvolupament de projectes d’enginyeria: Makefiles, repositoris, eines de depuració, IDEs.
Tema 4.- Fonaments de SO.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 12 | 0,48 | 5, 7, 8, 10 |
Pràctiques | 12 | 0,48 | 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
Teoria | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de la materia, preparació i realització de problemes i pràctiques | 98 | 3,92 | 5, 7, 8, 10 |
L’assignatura està planificada per a la seva realització de forma presencial, si per motius aliens a la programació de l’assignatura s’hagués de canviar de metodologia docent, la docència es realitzaria de forma telepresèncial, és a dir, en sessions remotes síncrones seguint l’horari establert per la coordinació de la titulació.
Totes les sessions d’aquesta assignatura es realitzaran amb format hands-on, per tant, l’alumnat ha de venir a classe amb el seu equip personal portàtil.
Teoria: La part de teoria de l’assignatura combina sessions on s’introduiran els conceptes teòrics de la matèria amb sessions hands-on quan el temari ho permeti. El contingut detallat de cadascuna de les sessions es detallarà en la planificació de l'assignatura que es publicarà el primer dia de classe en el Campus Virtual.
Problemes: La part de problemes consisteix en analitzar i resoldre exercicis a l'aula. Les sessions dedicades a aquesta tipologia docent, així com el contingut de cada sessió, es detallarà en la planificació de l'assignatura que es publicarà el primer dia de classe en el Campus Virtual
Pràctiques: L'activitat de pràctiques consisteix en la resolució en grup d'un projecte pràctic que inclourà diferents conceptes teòrics introduïts i treballats en les sessions de teoria i problemes. Les sessions dedicades a pràctiques i el seu contingut es publicarà en el Campus Virtual de l'assignatura
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS
Dintre de l'assignatura es treballen i s’avaluen les competències transversals següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques | 40 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Teoria/Problemes Control 1 | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Teoria/Problemes Control 2 | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
a) Activitats d’avaluació programades
Teoria/Problemes Control 1: 30% de la nota final;
Teoria/Problemes Control 2: 30% de la nota final;
Pràctiques: 40% de la nota final;
Per a superar l’assignatura, la mitjana ponderada de les tres activitats d’avaluació ha de ser, como mínim, 5. Aquesta norma s’aplicarà sempre i quan es compleixin les següent condicions:
- La nota obtinguda en el Control 1 i Control 2 sigui com a mínim de 3,5 en cadascun d’ells i la mitja entre els dos controls sigui com a mínim 5.
- La nota de pràctiques sigui com a mínim 5.
Pel que fa referència als controls, reavaluacions i qualsevol activitat avaluable, no es permetrà l'entrada de cap alumne/a transcorreguts 5 minuts des del començament de la prova/activitat. A les proves avaluatives no es pot fer servir telèfons mòbils.
En cas de no superar l'assignatura, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes.
b) Programació d'activitats d'avaluació
La calendarització de les activitats d'avaluació es donarà el primer dia de l'assignatura i es farà pública a través del Campus Virtual. Aquestes dates poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptacióa possibles incidències; sempre s'informarà a través del campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professorat i estudiantat.
c) Procés de Recuperació:
Aquells/es estudiants/es que, tot i fer l’avaluació continuada, no hagin assolit el mínim necessari per superar l'assignatura, tindran opció a una recuperació de tota la part de Teoria/Problemes en un examen únic. La nota màxima que es pot assolir en aquest examen és de 7, per tant, aquesta serà la qualificació màxima que es pot assolir en la part de Teoria/Problemes fent la recuperació. La part de Pràctiques, atesa la seva naturalesa, no es pot recuperar.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en que l'alumnat podrà revisar l'activitat amb el professorat. Si l'alumne/a no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
Matrícula d'Honor: Un/a alumne/a podrà obtenir la qualificació de Matrícula d'Honor sempre i quan la nota final de l'assignatura sigui 9 o superior i tenint en compte el percentatge màxim de Matrícules d'Honor que es poden atorgar segons la normativa de la UAB. Atès que la metodologia d'avaluació és continuada, el fet que es faci qualsevol lliurament d'alguna evidència avaluable (exercici de problemes, control, pràctiques...) s'interpreta com a voluntat expressa de presentar-se a l'assignatura i per tant de ser avaluat/da amb una nota diferent de No Avaluable (NA). Una qualificació de NA només es pot obtenir en no lliurar cap evidència avaluable en tot el curs.
f) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un/a estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
- deixar copiar;
- presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no solament als que no han treballat);
- ús no autoritzat de la IA (p. ex, Copilot, ChatGPT o equivalents) per a resoldre exercicis, pràctiques i/o qualsevol altra activitat avaluable;
- presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
- tenir dispositius de comunicació (comtelèfons mòbils, smart watches, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teòric-pràctiques individuals (exàmens);
- parlar amb companys durant les proves d'avaluació teòric-pràctiques individuals (exàmens);
- copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens);
- usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de lesproves d'avaluació teòric-pràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l'assignatura en cursos posteriors.
g) Avaluació de l'alumnat repetidor
No es preveu una avaluació diferent per l'alumnat repetidor.
g) Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Material de l'assignatura: Campus Virtual
ACM – IEEE Computing Curricular 2020 (CC2020) (https://www.acm.org/binaries/content/assets/education/curricula-recommendations/cc2020.pdf)
ACM – IEEE Computer Engineering Curricula 2016, www.computer.org/volunteering/boards-and-committees/professional-educational-activities/curricula
ACM – IEEE Software Engineering 2014, Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Software Engineering, https://www.acm.org/binaries/content/assets/education/se2014.pdf
ACM – IEEE Information Technology Curricula 2017, https://www.acm.org/binaries/content/assets/education/curricula-recommendations/it2017.pdf
"Linux BASH programming Cookbook". System Code Geeks. eBook disponible en https://tecmint.tradepub.com/free/w_syst05/
"Pro Git". Scott Chacon, Ben Straub. Apress 2014. eBook disponible a https://git-scm.com/book/es/v2
"Introduction to Linux - A Hands on Guide". Machtelt Garrels. eBook disponible a https://linuxquestions.tradepub.com/free/w_mach01/
"Ubuntu Desktop Guide". Disponible a https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/index.html.en
"Open Nebula documentation", https://opennebula.io/docs/
VirtualBox (virtualbox.org)
Ubuntu (ubuntu.com)
Git (https://git-scm.com/)
Programari GNU (https://www.gnu.org/)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |