Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els conceptes de nombre racional i nombre real.
Conceptes bàsics sobre la resolució de sistemes d'equacions lineals.
El curs és una introducció a l'àlgebra lineal, posant l'èmfasi en els aspectes més funcionals i instrumentals de les tècniques lineals.
L'objectiu de fons és aconseguir una transició àgil i eficient entre els tres nivells següents del coneixement:
Bloc I: Nombres complexos
Representació vectorial i forma polar dels nombres complexos. Fórmula de De Moivre. Càlcul d'arrels enèsimes. Arrels de polinomis i factorització de polinomis.
Bloc II: Matrius
Operacions amb matrius. Matrius invertibles. Transformacions elementals i esglaonament de matrius. Sistemes d'equacions lineals. Rang d'una matriu. Teorema de Rouché. Rang i dependència lineal de files i columnes de matrius. Determinants.
Bloc III: Espais vectorials i aplicacions lineals
Espais vectorials. Combinacions lineals. Dependència lineal de vectors. Bases, dimensió i coordenades. Subespais. Aplicacions lineals. Subespais nucli i imatge d'una aplicació lineal. Isomorfismes.
Bloc IV: Diagonalització de matrius
Polinomi característic, valors propis i vectors propis d'una matriu quadrada. Diagonalització de matrius. Càlcul de potències de matrius.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes Pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de teoria | 26 | 1,04 | 1, 2, 3 |
Resolució de problemes | 50 | 2 | 1, 2, 3 |
La part central del procés d'aprenentatge és el treball de l'alumne. La missió del professor és ajudar l'alumne en aquesta tasca subministrant-li informació o mostrant-li les fonts on es pot aconseguir, i dirigir les seves passes per tal que el procés d'aprenentatge es pugui dur a terme de manera eficaç.
En la línia d'aquestes idees, i d'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basarà en les següents activitats:
Classes de teoria. Els coneixements científics i tècnics propis de l'assignatura s'exposaran en forma de classes magistrals. En elles es mostraran a l'alumne els conceptes bàsics exposats en el temari i es donaran indicacions de com completar i aprofundir aquests continguts.
Classes de problemes o pràctiques. En aquestes es treballaran els coneixements científics i tècnics exposats a les classes de teoria per completar-ne la comprensió i aprofundir-hi. En aquestes classes es practicaran també les tècniques bàsiques del curs, mitjançant la resolució d'exercicis pràctics.
Tallers. En els tallers es proposarà als estudiants el desenvolupament d'una activitat, la resolució de la qual permeti mesurar l'assimilació dels coneixements presentats i exercitats a les classes teòriques i pràctiques. Aquests tallers s'avaluaran en unes dates fixades que s'anunciaran al Campus Virtual.
Seminaris. A les sessions de seminaris es presentarà i discutirà el material dels tallers.
Competències Transversals:
T01.03 - Desenvolupar el pensament científic: A les classes de teoria es potencia la competència transversal referent al desenvolupament de pensament científic, tot aportant arguments lògics. En les classes de problemes, seminaris i tallers es potencia el treball amb els continguts exposats a teoria, fent algoritmes i procediments per a resoldre problemes. Evidentment, el pensament científic es troba present en totes les activitats en certa proporció amb les argumentacions de tots els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura. En particular, durant les classes de teoria, les classes pràctiques i tallers es destinarà temps a l'argumentació, base fonamental pel desenvolupament del pensament científic. Això es durà a terme mitjançant demostracions, i exercicis d'argumentació i reflexió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2 Proves individuals per escrit | 70% | 17 | 0,68 | 1, 2, 3 |
Tallers i lliuraments | 30% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3 |
L'avaluació es farà de forma continuada. Hi haurà dues proves teòrico-pràctiques individuals per escrit:
El 30% restant de la nota final, s'obtindrà de l'avaluació de dos tallers tutoritzats i eventualment el lliurament de problemes al Campus Virtual.
Hi haurà un examen de recuperació de les dues proves teòrico-pràctiques anteriors del curs, corresponent al 70% de la nota del curs. No hi ha recuperació de la nota dels dos tallers de l'assignatura.
Aquesta avaluació serà igual per tot l'alumnat matriculat, independentment del nombre de vegades que s'hagi matriculat de l'assignatura.
Per aprovar l'assignatura és necessari que l'avaluació total superi els 5 punts sobre 10: corresponent a la nota de tallers i les dues proves teòrico-pràctiques, sempre i quan la mitjana ponderada de les proves teòrico-pràctiques arribi a un mínim de 4 sobre 10. En cas d'anar a l'examen de recuperació per no superar l'avaluació total els 5 punts sobre 10, la nota de l'assignatura es calcularà fent la mitjana ponderada de la nota de tallers i la prova de recuperació de les dues proves teòrico-pràctiques.
La qualificació de "no avaluable" s'otorgarà tant sols als estudiants que no es presentin a la segona prova teòrico-pràctica i tampoc a la prova de recuperació i que no hagincomès cap irregularitat que pugui conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació.
En cas de no superar l'assignatura, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4 i la mitjana ponderada de les notes de les diferents proves.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i no es podrà recuperar en el mateix curs acadèmic. Si aquesta activitat té una nota mínima associada, aleshores l'assignatura quedarà suspesa. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
Les dates d'avaluació continuada es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Per a cadascuna de les diferents activitats d'avaluació, el professor establirà una data per a atendre reclamacions o esclarir dubtes sobre la qualificació obtinguda. Sempre que el calendari d'avaluacions i tancament d'actes ho permeti, aquesta revisió d'exàmens tindrà lloc aproximadament una setmana després que s'hagin fet públiques les qualificacions.
Tindran possibilitat d'obtenir matrícula d'honor aquells alumnes que tinguin una nota igual o superior a 9,4 i aquestes es decidiran a l'acabament de totes les proves d'avaluació. La concessió o no de la matrícula dependrà del professor de teoria del grup al qual pertany, amb l'ajuda de tot l'equip docent de l'assignatura si és necessari.
La competència transversal assignada està en totes les avaluacions i tallers de l'assignatura, però de forma més explícita en la part teòrica de les proves teorico-pràctiques, on el pensament científic és del tot necessari per a poder contestar-les. En particularhi haurà una pregunta sobre argumentació raonada d'enunciats científics de l'assignatura.
Avaluació única
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una prova final que consistirà en un examen de teoria i de problemes. Aquestes proves es duran a terme al mateix dia, hora i lloc que les proves del segon parcial de la modalitat d'avaluació continuada. Quan hagi finalitzat, entregarà els tallers i lliurament obligatoris en les activitats d'avaluació continuada .
La qualificació de l’estudiant serà la mitjana ponderada de les activitats anteriors, on l’examen de teoria suposarà el 70% de la nota i els tallers i lliuraments el 30%.
Si la nota final no arriba a 5, l’estudiant té una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que se celebrarà en la data que fixi la coordinació de la titulació. La part de taller i lliuraments no és recuperable.
En aquesta assignatura no s'avaluarà l'ús programari però eventualment es podran fer servir eines de càlcul com Sage o Maxima.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 431 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 432 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 451 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 452 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 43 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 45 | Català | primer quadrimestre | tarda |