Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | FB | 2 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements bàsics de càlcul, àlgebra i funcions.
L’assignatura té per objectiu l’adquisició d'una sèrie de coneixements en relació al marc conceptual de l'empresa i al sistema econòmic en el qual opera, així com l’anàlisi i plantejament de tècniques i models microeconòmics i de gestió, fent especial èmfasi en aquells àmbits lligats a les empreses de base tecnològica. Es buscarà donar una visió teòric-pràctica que els/les estudiants puguin relacionar amb reptes i situacions actuals en l’àmbit acadèmic i sectorial dels seus estudis.
A. Context econòmic i d’estructura productiva
A.1. Conceptes d’economia i el rol de l’empresa
A.2. Competència perfecta: maximització de beneficis i minimització de costos
A.3. Competència imperfecta: monopoli, oligopoli (competència en quantitats i preus) i competència monopolística
B. Conceptes clau d'inversions i finançament
B.1. Conceptes d’inversió, instruments financers bàsics, selecció d’inversió (VAN, TIR)
B.2. Inversió, amortització i fluxos de caixa
B.3. Les fonts de finançament a l’empresa i el cost del capital
C. Projectes empresarials de base tecnològica
C.1. Conceptes clau de projectes innovadors de base tecnològica
C.2. Finançament específic per projectes de base tecnològica
C.3. La protecció intel·lectual i industrial
D. Creació d’empreses
D.1. Procés estratègic i model de negoci
D.2. El desenvolupament del pla d’empresa
D.3. Intra-emprenedoria o emprenedoria corporativa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 5, 6, 7, 9, 11, 15, 16, 17, 18, 20 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12, 13, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 25 |
Sessions de pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i consultes | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11, 15, 18, 19, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació exàmens | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15, 18, 21, 22, 24 |
Treball Personal | 54,5 | 2,18 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Les classes de teoria estan enfocades a presentar els continguts clau dels temes continguts en aquesta guia docent, presentant la visió teòrica, però buscant a l’hora identificar-ne l’aplicació pràctica. Les sessions de pràctiques estan destinades a la discussió i resolució de problemes. Finalment, els seminaris estan destinats a la presentació i discussió de casos pràctics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Discussió escrita dels seminaris | 10% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 15, 18, 19, 22 |
Exàmens | 50% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 17, 18, 20, 22, 24 |
Realització i lliurament d'activitats pràctiques | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Sistema d'avaluació continuada
Exàmens: hi haurà un únic examen final, el qual cobrirà el 100% del contingut de l'assignatura. Es requereix una nota mínima de 3 sobre 10 per tal de fer mitjana amb la resta d’activitats d’avaluació. De no obtenir aquesta nota (i si es compleixen els requeriments esmentats més avall), caldrà presentar-se a l’examen de recuperació. El pes de l'examen serà del 50% de la nota final del curs.
Realització i lliurament d’activitats pràctiques: al llarg del curs, caldrà lliurar exercicis i/o altres modalitats d’activitats pràctiques, que podran ser (a discreció de l’equip docent) individuals o en grup. El pes d’aquestes activitats en el seu conjunt serà de 40% sobre la nota final del curs.
Participació i discussió dels seminaris: la participació i discussió per escrit als seminaris tindrà un pes del 10% sobre la nota final del curs.
En el cas de que un/a alumne/a, mitjançant aquest sistema d’avaluació continuada, obtingui una nota igual o superior a 5, però sense assolir la nota mínima de 3 a l'examen, i no es presenti a la recuperació, la nota final obtinguda serà de 4,5 (i així es farà consta).
Recuperació: Aquells/es alumnes que no hagin superat l’assignatura mitjançant l’avaluació continuada (però que hagin obtingut un mínim de 2,5 sobre 10 de nota final) disposaran d’una última prova consistent en un examen de recuperació de tota l’assignatura. La nota obtinguda en aquest examen de recuperació equivaldrà al 100% de la nota final de l’assignatura (no es comptaran les altres activitats d’avaluació).
Cada estudiant ha d'anar obligatòriament a la prova d'avaluació programada pel seu grup. Seguint la normativa vigent, no es reprogramaran les proves d’avaluació si no és en un dels casos excepcionals que contempla la mateixa normativa (no s’inclouen en aquests motius exàmens d’altres institucions, visites programades amb anterioritat al metge, viatges, etc.).
Els/les alumnes de segona (o posterior) matrícula podran acollir-se a una prova de síntesi (avaluació única) sol·licitant-ho al professor de contacte de l'assignatura en el termini d'1 mes des de l'inici del semestre.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un/a estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, ..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Les dates d'avaluació continuada i entregues es publicaran a l'Aula Moodle i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. El canvi en les dates de les activitats dins dels dies hàbils del calendari acadèmic no donarà dret a reprogramacions (fora del que contempla la normativa). Sempre s'informarà a l'Aula Moodle sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors/es i estudiants.
Belleflamme, P. et al. (2021) "Organización industrial: mercados y estrategia". 6a ed. Bogotá: Editorial Universidad del Rosario
Brealey, R.A., Myers, S.C., Franklin, A (2020) “Principios de finanzas corporativas”. 13a ed. Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Boero, C. (2020) "Organización industrial". Córdoba: Jorge Sarmiento Editor
Dodgson, M. et al (eds). (2013) "The Oxford handbook of innovation management". Oxford: Oxford University Press
Genescà, E., Urbano, D., Capelleras, J.L., Guallarte, C., Vergés, J. (coord.). (2003) "Creación de empresas - Entrepreneurship". Bellaterra: Manuals d'Economia, Servei de Publicacions de la UAB
Rajadell, M. (2009) "Creación de empreas". Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya
Pérez Gorostegui, E. (2014) "Fundamentos de economía de la empresa". 7a ed. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Serra Ramoneda, A. (2003) "Mercados, contratos y empresa". 2a ed. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB
Shalley, C.E. et al. (2015) "The Oxford handbook of creativity, innovation and entrepreneurship". Oxford: Oxford University Press
Soriano Llobera, J.M. (2012) "Economía de la empresa". Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya
Suárez, A. S. (2014) "Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa". Madrid: Pirámide
Varian, H.R. (2015) "Microeconomía intermedia". 9a ed. Barcelona: Antoni Bosch Editor
No es requereix programari especialitzat.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 321 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 322 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 315 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 316 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 317 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 318 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 319 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 32 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català | segon quadrimestre | tarda |