Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | FB | 1 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'estableix cap prerequisit. Seria bo que l'estudiant tingués ben assimilats els conceptes de nombre
racional, nombre real i nombre complex. També és aconsellable que conegui algun mètode de resolució de
sistemes d'equacions lineals.
Es tracta d'una introducció als aspectes més bàsics de l'Àlgebra lineal, posant l'èmfasi en els aspectes més
funcionals i instrumentals de les tècniques lineals.
Un objectiu fonamental és el d'aconseguir una transició àgil i eficient entre els tres nivells següents del
coneixement:
L'objectiu de fons més important és el d'aprendre a dissenyar estratègies eficients per aplicar tècniques
concretes per resoldre problemes complexos.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 15 | 0,6 | 4, 3, 6, 7, 9, 10 |
Classes de teoria | 30 | 1,2 | 4, 3, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 3, 7, 9, 10, 12, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels fonaments de la teoria | 31 | 1,24 | 6, 7, 8, 12 |
Resolució de problemes | 60,5 | 2,42 | 4, 3, 7, 8, 9, 10, 12 |
La part central del procés d'aprenentatge és el treball de l'alumne. La missió del professor és ajudar l'alumne en aquesta tasca subministrant-li informació o mostrant-li les fonts on es pot conseguir, i dirigir les seves passes per tal que el procés d'aprenentatge es pugui dur a terme de manera eficaç. En la línia d'aquestes idees, i d'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basarà en les següents activitats:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita final | .50 | 2,5 | 0,1 | 4, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Prova escrita intersemestral | 0.35 | 2 | 0,08 | 4, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Seminaris | .15 | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 3, 5, 8, 9, 10, 12, 11 |
L'avaluació es farà de forma continuada. Consistirà en:
La nota final de curs és la mitjana ponderada de les proves teòrico-pràctiques i els seminaris tutoritzats, sempre i quan la mitjana ponderada de les proves teòrico-pràctiques arribi a un mínim de 3.5 sobre 10. En cas contrari, la nota final no superarà el 3.5 sobre 10. Si aquesta nota final és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una
nova avaluació. Si la nota final és inferior a 5 l'alumne podrà optar a una reavaluació en els termes que es descriuen més avall, sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim del 60% de la qualificació total de l'assignatura.
La reavaluació consisteix en un examen global de l'assignatura. Si en aquest examen s'obté una nota superior o igual a 3.5, es calcularà la mitjana ponderada d'aquesta nota, amb un pes del 85% i la nota del seminaris, amb un pes del 15%. Si aquesta mitjana ponderada és igual a 5 o superior, la qualificació final serà d'aprovat amb un 5,0. En cas contrari la assignatura queda suspesa amb la nota obtinguda.
La qualificació de Matrícula d'Honor és decisió del professorat responsable de l'assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir als estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00 sobre 10.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no fa com a mínim el 50% de les activitats d'avaluació de l'assignatura. Per a cadascuna de les activitats d'avaluació, el professor establirà una data per a atendre reclamacions o aclarir dubtes sobre la qualificació obtinguda. Sempre que el calendari d'avaluacions i tancament d'actes ho permeti, aquesta revisió d'exàmens tindrà lloc aproximadament una setmana després que s'hagin fet públiques les qualificacions.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.
Les dates d'avaluació continuada i de seminaris es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
1. M. Masdeu, A. Ruiz, Apunts d'Àlgebra Lineal,
https://mat.uab.cat/~albert/wp/wp-content/uploads/2020/02/MR_Apunts_d__lgebra_Lineal2020.pdf
2. E. Nart X. Xarles, Apunts d'àlgebra lineal, Materials de la UAB, núm. 237, 1a edició.
3. S. I. Grossman, Álgebra lineal con aplicaciones, McGraw-Hill, 1991.
5. P. Lancaster, Theory of Matrices, Academic Press, NY, 1969.
6. J. Arvesu, F.J. Marcellán, J. Sánchex Ruiz, Problemas resueltos de álgebra lineal , S.A. EDICIONES PARANINFO
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 332 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 315 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 316 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 317 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 318 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |