Logo UAB

Primera Llengua Estrangera I (Anglès)

Codi: 103760 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2502904 Direcció Hotelera FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Roger Nicholson
Correu electrònic:
roger.nicholson@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits.


Objectius

Objectius de coneixement

 L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest primer curs és capaç de:

1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general.

2. Comprendre parlants nadius quan s’hi adrecin directament i poder mantenir-hi una conversa sobre temes d’interès mutu.

3. Comprendre el significat global d’una conversa entre parlants nadius i extreure’n els punts més importants.

4. Comprendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes, sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.

5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, dixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).

6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts més significatius.

7. Entendre i utilitzar els diferents registres lingüístics.

8. Expressar-se oralment en situacions relacionades amb el sector de l’hoteleria utilitzant un llenguatge adient i un registre correcte.

9. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i turístic (no necessàriament sobre temes relacionats amb l’hoteleria).

10. Presentar un tema relacionat amb un aspecte de la seva vida davant d’una audiència.

 

Objectius d’habilitats

En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, l'alumnat ha d’haver aconseguit el següent: 

  1. Desenvolupar un grau de precisió (en gramàtica, pronúncia, ús del lèxic, registre, etc.) i fluïdesa (velocitat en la producció, habilitat per expressar idees i desenvolupar el discurs), tant en l’expressió escrita com en l’oral, equivalent al nivell C1.1 d’UAB Idiomes Barcelona.
  2. Desenvolupar estratègies i habilitats per comprendre textos escrits i orals reals.
  3. Desenvolupar estratègies per continuar aprenent de manera autònoma fora de l’aula.
  4. Desenvolupar la capacitat per funcionar lingüísticament de manera eficient i amb seguretat en l’àmbit del turisme i de les situacions quotidianes.
  5. Utilitzar material de consulta necessari per a l’aprenentatge de llengües: diccionaris, gramàtiques, llibres de text o d’exercicis, etc.
  6.  Desenvolupar-se oralment en qualsevol situació relacionada amb el sector de l’hoteleria utilitzant un llenguatge adient i un registre correcte.
  7. Ser capaç de sol·licitar un lloc de treball relacionat amb el sector de l’hoteleria i/o restauració en anglès (redactar CV, carta, omplir formularis, desenvolupar-se durant l’entrevista en anglès).
  8. Saber si cal cursar més cursos d’idiomes per mantenir o millorar el seu nivell actual.
  9. Desenvolupar estratègies i habilitats per explicar a la clientela estrangera el contingut de l’oferta gastronòmica per escrit i per via oral.

Competències

  • Comunicar-se oralment i per escrit en una primera, una segona i a una tercera llengües estrangeres en els àmbits de l'hoteleria i de la restauració, així com en diferents entorns relacionats amb els àmbits esmentats.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Gestionar i organitzar el temps.
  • Manejar tècniques de comunicació interna, externa i corporativa en les empreses d'hoteleria i de restauració.
  • Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  • Treballar en equip.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar una primera i una segona llengües estrangeres en contextos específics i situacions reals.
  2. Desenvolupar coneixements teoricopràctics en una primera i una segona llengües estrangeres amb temes relacionats amb l'àmbit de les empreses d'hoteleria i de restauració.
  3. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  4. Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  5. Gestionar i organitzar el temps.
  6. Identificar els lèxics per al maneig de la comunicació existents a les empreses en una primera i una segona llengües estrangeres.
  7. Identificar les formes gramaticals per al maneig de la comunicació existents a les empreses en una primera i una segona llengües estrangeres.
  8. Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  9. Treballar en equip.
  10. Utilitzar les particularitats idiomàtiques que el sector hoteler i de restauració requereixin en una primera i una segona llengües estrangeres.

Continguts

Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els continguts enumerats a continuació es treballaran de manera connectada. Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques i continguts lèxics i gramaticals.

Funcions lingüístiques

1. Mantenir una conversa amb la clientela utilitzant un registre formal i evitant l’ús d'expressions excessivament familiars, sense perdre la cortesia.
2. Comprendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes, sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
3. Donar informació sobre la disponibilitat de places d'allotjament, i descriure’n les instal·lacions i els equipaments.

4. Entendre i utilitzar el vocabulari vinculat als col·lectius amb necessitats especials (motius culturals, d’estat i de mobilitat reduïda) en situacions laborals reals.

Continguts lèxics i gramaticals

1. Repàs dels temps verbals bàsics (passat, present, futur) en forma afirmativa, negativa i interrogativa.

2. Modal verbs per expressar obligació, permís, prohibició, necessitat, consells i peticions.

3. L’ús del future progressive per suavitzar peticions i preguntes.

4. La diferència entre adjectius acabats en -ing o -ed.

5. Expressions no sexistes (room attendant, bell person, bartender, manager, spokesperson, flight attendant, etc.).

6. Expressió verbal d’existència (there is, there are, there was, there were, there will be, etc.).

7. Ús dels verbs auxiliars be, do i have.

8. Be used to, get used to i used to + infititive.

9. Expressions adverbials de freqüència.

10. Combinacions d’adjectius i preposicions.

11. Introducció a les tres formes bàsiques del condicional i als open conditionals i altres tipus de if-clause.

12. Oracions de relatiu.

13. Phrasal verbs i prepositional verbs més freqüents.

14. Temps verbals de narració (simple past, past continuous, past perfect continuous).

15. Conjuncions i altres paraules de connexió (raonament i contrast).

16. Els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, dixis, connectors i conjuncions, registre i adequació, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).

17. Vocabulari bàsic de l’especialització (tipus d'allotjament, instal·lacions, equipaments i mobles, departaments d’un establiment hoteler i el seu organigrama, la nomenclatura del personal, etc.).

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes presencials 60 2,4 2, 7, 6, 4, 1, 10
Tipus: Supervisades      
Tutories 2,5 0,1 8
Tipus: Autònomes      
Projectes i dossier 81 3,24 8, 2, 3, 7, 6, 5, 4, 1, 10

Idioma d'impartició: anglès

A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques. Es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.

Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Dossier 20% 0 0 8, 2, 3, 7, 6, 5, 1, 10
Projectes 20% 1 0,04 8, 2, 3, 7, 6, 5, 4, 10, 9
Prova primer semestre 20% 2,5 0,1 2, 7, 6, 10
Prova segon semestre 40% 3 0,12 2, 7, 6, 10

Convocatòria d’avaluació continuada

1. Projectes. Es preparen durant el curs sota la supervisió del professorat i es presenten davant de la classe.

2. Dossier. Activitats que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.

A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:

Redaccions

Fitxes de lectura

Activitats de transformació

Miniproves

Fitxes d’autoavaluació

Recerca d’informació

Producció de documents

Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.

3. Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.

4. Prova final

Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.

 

Convocatòria d’examen final

Si l’alumnat no aprova l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les quatre destreses. Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.

 

Sistema d’Avaluació Única

L'avaluació única per aprovar el curs es basa en la realització d'un examen final de les quatre destreses lingüístiques. Es realitza el mateix dia i hora que l’examen final.

Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es requereix el següent:
Tenir com a mínim el 50% dels punts en cada part de l'examen.
Tenir, en la suma de les parts, com a mínim el 60% dels punts.

Reavaluació quan s’opta per l’avaluació única

La reavaluació, quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-s’hi, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.

 

 

Canvi de data de la prova

L'alumnat que no pot assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.

Altres aspectes d’avaluació

En cap cas es permet que l’alumnat de la convocatòria d’avaluació continuada que hagi superat l’assignatura es presenti a la convocatòria d’examen final per apujar nota.

No hi ha cap tipus de certificació de nivell.

La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.

 

 


Bibliografia

Llibres:

Redston, Chris. i Cunningham, Gillie. (2013). Face2Face (Upper Intermediate Student’s Book Second Edition), Cambridge: Cambridge University Press.

Stott, Trish. i Pohl, Alison. (2010). Highly Recommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press.

Strutt, Peter. (2003). English For International Tourism (Intermediate Students’ Book), Harlow: Longman.

Wood, Neil. (2003). Tourism and Catering Workshop, Oxford: Oxford University Press.

Harding, Keith. i Henderson, Paul. (1992). High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.


Nota important: l’alumnat ha de comprar, obligatòriament, el primer llibre.

 

Pàgines web de referència:

http://news.bbc.co.uk/

http://wikitravel.org/en

www.thefreedictionary.com

www.caterer.com

http://diccionario.reverso.net/

http://www.webcorp.org.uk/

www.tripadvisor.com 

www.breakingnewsenglish.com


Programari

No n'hi ha.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Anglès anual matí-mixt