Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de manejar -des de un punt de vista gerencial- la Gestió de Recursos Humans per Competències, pel que haurà de:
1.- Conèixer diversos conceptes teòrics, tant referents a Polítiques de Personal (Selecció de Personal, Formació, Avaluació, Planificació, etc.), com relacionats amb la Direcció de Persones (Lideratge, Motivació, Comunicació, etc.).
2.- Adquirir mitjançant la pràctica diverses destreses per a la pràctica en un futur proper.
3.- Reflexionar i sensibilitzar-se davant de característiques pròpies, per a ser conscients de les pròpies habilitats, que li permetin portar a terme aquesta activitat.
4.- Perspectiva de gènere- Coneixement dels valors d’equitat de gènere en l’exercici professional.
Tanmateix, haurà de conèixer quina és la funció de l’actual Direcció de Personal -integrada a una organització- tant per donar resposta a les necessitats de l’organització (empresa) com a les persones que la integren.
Al temps, es reflexiona sobre les possibles aportacions que es poden fer des de l’Àrea de Recursos Humans en la formació per la sostenibilitat, facilitant espais que permetin buscar solucions a possibles conflictes que surten en les relacions societat - naturalesa.
A) LA FUNCIÓ DIRECTIVA (12 hores)
1. Àmbit i contingut de la política de Recursos Humans.
3. Concepte, elements i tipus de direcció.
4. Organitzatció del Treball, Estructura Organitzativa i Humana.
5. Tendències actuals.
6. La Direcció en les empreses hoteleres.
B) LA GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS (28 hores)
7. Planificació dels RRHH.
8. Anàlisi, descripció i valoració dels llocs de treball.
9. Procés de reclutament i selecció de persones. Integració i orientació.
10. Formació i desenvolupament del personal. Formació en la diversitat a la indústria hotelera.
11. Avaluació del rendiment. Avaluació 360º. Assessment Center.
12. Les polítiques de RRHH en el sector hoteler.
C) EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU (20 hores)
13. Percepció - Comunicació Interpersonal i en l’Organització.
14. La motivació d’ equips de treball.
15. El lideratge a les organitzacions hoteleres: un avantatge competitiu.
16. Gestió del temps. Delegació de tasques i responsabilitats.
17. Responsabilitat Social Corporativa.
18. Les persones com element clau en la gestió de les empreses del sector hoteler.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES TEORIQUES, PARTICIPACIÓ ACTIVA DE L'ESTUDIANT | 60 | 2,4 | 12, 5, 2, 1, 4, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 10 | 0,4 | 5, 4, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ D'ESQUEMES, TREBALLS I AUTOEVALUACIÓ | 30 | 1,2 | 1, 4, 8, 7, 9 |
IDIOMA D'IMPARTICIÓ: ANGLÈS
L’assignatura funciona partint de tres metodologies d’ ensenyament - aprenentatge:
a) Metodologia de la part teòrica de l’assignatura:
Explicacions presencials de tipus classe - magistral, dels conceptes bàsics, dels diferents temes del programa. Les classes s’imparteixen amb mitjans audiovisuals (visionat de vídeos com a reforç de la teoria, presentacions en PowerPoint, etc.).
b) Metodologia de la part pràctica de l’assignatura:
Realització i exposició a classe d’exercicis i de casos pràctics (individuals i en equip) relacionats amb les explicacions teòriques (alguns exercicis es realitzant fora de l’horari de classe). També es faran treball/s, sobre alguns dels temes del programa, que es presentaran públicament a classe. Tant els exercicis com el treball/s, impliquen l’entrega d’un document en paper i/o format digital per la seva avaluació.
c) Metodologia de la part no presencial de l’assignatura:
La plataforma del Campus Virtual s’utilitzarà com a complement d’informació i mitjà de comunicació alternativa de l’aula entre alumnes i professor. En el Campus Virtual hi haurà la fitxa de l’assignatura, el material complementari a la teoria en format digital, els exercicis i casos, enllaços a pàgines web, etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EXAM TEÒRIC | 40% | 2 | 0,08 | 5, 3, 8, 7, 9 |
PRESENTACIÓ GRUPAL | 40% | 18 | 0,72 | 5, 2, 4, 6, 10, 13 |
TREBALLS PRACTICS | 20% | 30 | 1,2 | 12, 5, 2, 1, 8, 7, 6, 9, 10, 11, 13 |
TRES OPCIONS D’AVALUACIÓ
A) AVALUACIÓ CONTINUA:
1) L’examen de l’assignatura, tindrà un valor del 40% de la nota final, incorporarà tant la matèria teòrica impartida en les classes magistrals, com aspectes relatius a la part pràctica de l’assignatura.
2) La realització d’exercicis individuals/grupals durant el curs, amb entrega en dades a determinar. Valoració: 20% de la nota final.
3) La realització d’un treball de recerca en equip sobre determinats temes del Programa, enfocat a empreses del sector hoteler. El treball s’entregarà en dades a concretar i es presentarà públicament a classe. Valoració: 40% de la nota final.
Per a realitzar la mitjana de la nota final serà precís obtenir un mínim de 4 sobre 10 en cadascuna de les tres parts objecte de l’avaluació.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts en la Programació Oficial del Centre (EUTDH). L’avaluació única consistirà en:
- Entrega de 3 exercicis. (25%)
- Entrega del treball de curs. (25%)
- Examen complet, pràctic i teòric, de tot el temari. (50%)
Si no es realitza alguna d'aquestes parts, la qualificació final serà "No Avaluable".
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
C) RECUPERACIÓ (Antiga RE-AVALUACIÓ)
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, en la Programació Oficial del Centre (EUTDH). Només per aquells alumnes que a l’avaluació única/final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menys de 5. La qualificació màxima d’aquesta reavaluació no superarà el 5 com a nota final (tant sigui provinent de l’Avaluació Contínua com de l’Avaluació Única)
Si l’estudiant no es presenta a l’examen de recuperació se li mantindrà la qualificació obtinguda a l’examen final.
1. Burke, Ronald J. and Hughes, Julia C. Handbook of Human Resource Management in the Tourism and Hospitality Industries, 2018. Edward Elgar Publishing Limited
2. Davidson, M.C.G. (2003) Does organizational climate add to service quality in hotels? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 1, 206–13.
3. Mathis, J. Human Resource Management Essential Perspectives, 3rd Edition, Thomson South-Wester (2005)
4. Mondy, W; Martocchio, J. Human Resource Management. Pearson Education Limited, 14th International Edition (2015)
5. Pizam, A. (2014) The need for cross-cultural competence training. International Journal of Hospitality Management, 37, A1, A2.
6. Raymond, N; Hollenbeck et al. Fundamentals of Human Resource Management, 7th International Edition (2013)
7. Torrington, Hall and Taylor. Human Resource Management, 6th Edition, Harlow, England: Prentice Hall (2005)
Material de suport elaborat por la professora a través del Campus Virtual.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |