Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
OBJECTIUS FORMATIUS
A final de curs, l’alumne/a haurà de/d’:
1. Distingir els conceptes de màrqueting de productes i màrqueting de serveis (incloent: servucció) i identificar les seves implicacions per a l'hostaleria, les empreses turístiques i les destinacions.
2. Conèixer, analitzar i interpretar els principals elements de la planificació estratègica de màrqueting.
3. Demostrar coneixements i comprensió del màrqueting operatiu: producte, preu, promoció i canals. Amb especial èmfasi en el màrqueting digital.
4. Identificar i elaborar els principals components d’un pla de màrqueting.
1. Principis de màrqueting per a l'hostaleria
1.1. Definició de màrqueting i procés de màrqueting.
1.2. Màrqueting per a l'hostaleria i el turisme: missió i objectius.
1.3. Característiques del màrqueting hoteler i turístic.
1.4. Model de servucció.
2. Anàlisi d'entorns i investigació de mercat
2.1. Macroentorn de màrqueting: PESTEL.
2.2. Microentorn de màrqueting: les 5 forces de Porter.
2.3. Investigació de màrqueting, informació i coneixements sobre clients.
2.4. Mercats de consum i comportament de compra dels consumidors.
2.5. Anàlisi Micro-Macro: matriu DAFO i BCG.
3. Màrqueting estratègic: estratègia, cadena de valor, segmentació, orientació i posicionament
3.1. Triangle de màrqueting estratègic.
3.2. Cadena de valor de l'empresa per a l'hostaleria i el turisme.
3.3. Segmentació de mercat, orientació i posicionament.
4. Màrqueting operatiu: Màrqueting mix d'hostaleria
4.1. Productes i marques: Creació de valor per al client.
4.2. Preus: entendre i capturar el valor del client.
4.3. Plaça i canals de distribució: Oferir valor al client.
4.4. Promoció i publicitat: comunicar el valor del client i captar-los.
4.5. Màrqueting digital en hostaleria i turisme: persones, procés i presència.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 8, 7, 10, 11, 14, 4, 12, 15, 16 |
Discussió de casos | 4 | 0,16 | 2, 1, 3, 11, 13, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 2, 1, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge basat en projecte: Pla de màrqueting | 20 | 0,8 | 2, 1, 3, 17, 5, 8, 9, 14, 4, 13, 6, 18 |
Autoaprenentatge llegint i estudiant materials. | 30 | 1,2 | 9, 13, 6 |
Resolució de casos | 4 | 0,16 | 3, 17, 9, 11, 13, 12, 16 |
Idioma d'impartició: Anglès
La metodologia d'ensenyament és teòrica i pràctica, utilitzant diversos mètodes (presentacions, discussions personals, fòrums, casos d'estudi, discussions grupals, aprenentatge basat en projecte, tutories), amb la preocupació d'involucrar i provocar inquietuds intel·lectuals i emocionals de l'alumne a mitjançant tipus d'activitats dirigides, autònomes i supervisades. Per al desenvolupament i l'avaluació d'aquestes activitats es treballarà individualment i en equips, i es faran tutories per part del docent. El seguiment adequat del curs d'un estudiant generalment implica les activitats següents:
1. Dirigides
1.1. Assistència a les presentacions del docent i avaluació de la participació individual a l'aula.
1.2. Discussió de casos d'estudi a l'aula.
1.3. Discussió del progrés del pla de màrqueting a l'aula.
2. Autònomes
2.1. Autoaprenentatge a través del llibre de text, diapositives, vídeos, enllaços i altres recursos del campus virtual.
2.2. Casos d'estudi: lectura, anàlisi teòrica, i reporti de presentació personal al campus virtual.
2.3. Aprenentatge basat en projecte: Desenvolupament progressiu d'un pla de màrqueting complet al campus virtual.
3. Supervisades
3.1. Tutoria per al desenvolupament de casos pràctics personals.
3.2. Tutoria per al desenvolupament del pla de màrqueting grupal.
Pla metodològic del'ensenyament:
11 | Pla de màrqueting: Presentacion final | ||
Setmana | Contingut | Mètode | Bibliografia normativa |
1, 2 | Principis de màrqueting per a l'hostaleria | Assistència i participació a classes, aprenentatge basat en projecte (progrés del pla de màrqueting) | Capítols 1, 2, 3 |
3, 4, 5 | Anàlisi d'entorns i investigació de mercat | Assistència a classes, caso d'estudi, aprenentatge basat en projecte (progrés del pla de màrqueting) | Capítols 4, 5, 6, 7 |
6 | Examen parcial | ||
6, 7 | Màrqueting estratègic: estratègia, cadena de valor, segmentació, orientació i posicionament | Assistència i participació a classes, aprenentatge basat en projecte (progrés del pla de màrqueting) | Capítols 8, 10 |
8, 9, 10 | Màrqueting operatiu:Màrqueting mix d'hostaleria | Assistència a classes, caso d'estudi, aprenentatge basat en projecte (progrés del pla de màrqueting) | Capítols 9, 11, 12, 13, 14, 16 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 15% | 14 | 0,56 | 8, 7, 9, 10, 11, 13, 12, 15, 16, 6 |
Estudi de casos | 25% | 8 | 0,32 | 3, 17, 5, 8, 9, 11, 13, 12, 6, 18 |
Examen parcial | 30% | 2 | 0,08 | 2, 1, 9, 10, 11 |
Pla de màrqueting | 30% | 20 | 0,8 | 1, 3, 17, 8, 9, 11, 14, 4, 12, 18 |
A) AVALUACIÓ CONTINUA:
L'avaluació d'aquest curs consta del sistema següent:
a) Assistència i participació de les activitats d'aula proposades pel docent, que valdrà el 15% de la nota final.
b) Respostes a preguntes individuals formulades en els casos d'estudi i durant les discussions, que valdran el 25% de la nota final.
c) Desenvolupament progressiu d'un pla de màrqueting i la presentació, que valdrà el 30% de la nota final.
d) Realització d'un examen parcial, que valdrà el 30% de la nota final.
Per fer la mitjana final, s'ha d'obtenir almenys un 4 sobre 10 en cada part avaluada.
B) AVALUACIÓ ÚNICA/FINAL:
Hi haurà un examen final, sense diferència entre els alumnes que no han superat l'avaluació continuada satisfactòriament i els que no l'han seguit.
La data i l'hora estan establertes per la Programació Oficial segons el calendari acadèmic.
C) REAVALUACIÓ:
Adreçat només a alumnes que hagin obtingut una nota entre 3,5 i 5 en Avaluació Única. La nota màxima possible a obtenir no serà superior a 5. Naturalesa de l'avaluació a definir. Data i hora establertes per la Programació Oficial segons el calendari acadèmic.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Normativa:
KOTLER, P., BOWEN, J. T., BALOGLU, S. (2021). Marketing for Hospitality and Tourism. 8th edition. Global edition. Pearson.
PRESENTACIONS POWERPOINT, CASOS D'ESTUDI, ENLLAÇOS A VÍDEOS I ALTRES AL CAMPUS VIRTUAL.
Complementari:
GEORGE, R. (2021). Marketing Tourism and Hospitality:Concepts and Cases. 1st edition. Palgrave Macmillan.
OLLER NOGUÉS, J. (1997). Creación y mejora de empresas turísticas. Editorial Deusto.
MS-Office.
Campus Virtual UAB.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |