Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura Alimentació, Higiene i Seguretat Alimentària forma part de la matèria "Adreça de Producció i Operacions Hoteleres". Aborda l'estudi dels perills que comprometen la seguretat alimentària, dels factors contribuents associats amb els brots epidèmics de transmissió alimentària, i les estratègies i recursos que disposem per al control i la prevenció de les toxiinfeccions alimentàries. Paral·lelament, es treballen aspectes nutricionals bàsics per a l'enteniment de la formulació equilibrada de plats. No hi hauria cap prerequisit per poder cursar-la.
Amb aquesta assignatura es pretén que l’alumnat adquireixi coneixements i habilitats que permetin:
Els continguts d’aquesta assignatura es presenten dividits en dos apartats. En el primer es fa una aproximació a la nutrició i bromatologia, i en el segon s'abordaran els principals problemes que poden comprometre la seguretat alimentaria en els establiments que operen en el sector de la restauració col·lectiva, així com les mesures de control i prevenció més adients per tal d’evitar-les.
TEMARI
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb debat (presencial) | 45 | 1,8 | 2, 6, 5, 7, 3, 4, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrums, Seguiment on-line | 10 | 0,4 | |
Tutoria personal | 6 | 0,24 | 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisis i discussió de casos | 22 | 0,88 | 1, 2, 6, 5, 3, 4, 9 |
Estudi | 45 | 1,8 | 1, 2, 8, 6, 5, 7, 3, 4 |
Realització de treballs individuals o en grup | 20 | 0,8 | 1, 2, 8, 6, 5, 3, 4, 9 |
Idioma d’impartició
Castellà
Descripció general de l'assignatura
L’assignatura s’estructura al voltant de diferents tipus d’activitats dirigides i autònomes per tal que l’alumnat pugui assolir les competències descrites anteriorment.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega activitat 1. Cas Clínic: Autoevaluació Nutricional | 12,75 % | 0 | 0 | 1, 8, 6, 7 |
Entrega activitat 2. Pràctica de Simulació Informàtica PMP. | 17,25 % | 0 | 0 | 2, 8, 4, 9 |
Examen teòric bloc I | 29,75 % | 1 | 0,04 | 5, 7 |
Examen teòric bloc II | 40,25 % | 1 | 0,04 | 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura tindrà en compte haver adquirit les competències i els resultats d'aprenentatge.
DUES OPCIONS D’AVALUACIÓ
A) AVALUACIÓ CONTINUA I PROVA DE CONSOLIDACIÓ FINAL:
L'avaluació es basarà en un seguiment continu del treball acadèmic de l'alumnat al llarg del curs. Consisteix en l'avaluació continuada de les activitats dirigides i autònomes que es proposen en les sessions de classe. S'avaluarà l'assistència activa a l'aula, la realització de proves per escrit, la resolució d'exercicis i informes en els termes indicats.
L'assignatura està dividida en dos blocs. En finalitzar cada bloc hi ha un examen. La nota de cada bloc es calcula de la següent manera:
• Un examen de bloc: 70%
• Avaluació contínua de les activitats dirigides i autònomes (resolució d'exercicis, presentació de treballs personals, participació en la discussió de casos pràctics): 30%
El primer bloc pondera un 42,5 % i segon bloc un 57,5%. Per això, el pes per activitat és el següent: Examen teòric bloc I (29,75%), Activitat 1 sobre avaluació nutricional (12,75%), Examen teòric bloc II (40,25%) i Activitat 2 sobre simulació de patògens (17,25%).
Per aplicar els percentatges establerts (42,5% i 57,5%) serà precís obtenir un mínim de 4 sobre 10 en cada una de les dues parts objecte de l'avaluació contínua. En cas de no arribar a aquesta nota en alguna de les parts l'assignatura quedarà suspesa.
L'alumnat que no superi l’assignatura, mitjançant l’avaluació contínua,passaran a ser avaluats pel sistema d’avaluació única, no tenint en compte cap de les notes obtingudes anteriorment.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, en la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d'examen final, sense diferenciacions entre l'alumnat que no hagi superat la l'avaluació contínua i els que no l’hagin seguit.
REEVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
L'opció de realitzar l'examen extraordinari de reavaluació serà per a aquell alumnat en què la qualificació de l'examen final estigui entre 3.5 i 4.99. L'examen es realitzarà en la data oficial establerta i es regirà per les mateixes normes establertes en els casos anteriors.
Bàsica
Complementària
No aplica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |