Logo UAB

Primera Llengua Estrangera III (Anglès)

Codi: 103707 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2502904 Direcció Hotelera OB 3

Professor/a de contacte

Nom:
Roger Nicholson
Correu electrònic:
roger.nicholson@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

Objectius de coneixements 

L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest tercer curs és capaç de fer el següent:

1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.

2. Entendre parlants nadius quan s’adrecin directament a ells i poder mantenir una conversa sobre temes d’interès mutu.

3. Entendre  una conversa entre parlants nadius i extreure’n  els punts més importants.

4. Entendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes i sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.

5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, deixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).

6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts mes significatius.

7. Entendre i utilitzar els diferents tipus de registre lingüístic.

8. Utilitzar l’anglès com a llengua vehicular a classe.

9. Presentar-se a la prova oficial de nivell de UAB Idiomes i acreditar el nivell B2 (obligatori per poder aprovar el curs).

Objectius d’habilitats

En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, els/les alumnes han d’haver aconseguit el següent: 

  1. Desenvolupar un grau de precisió (en gramàtica, pronúncia, ús del lèxic, registre, etc.) i fluïdesa (velocitat en la producció, habilitat per expressar idees i desenvolupar el discurs), tant en l’expressió escrita com enl’oral, equivalent alnivell C1.1 d’UAB Idiomes Barcelona.
  2. Desenvolupar estratègies i habilitats per comprendre textos escrits i orals reals.
  3. Desenvolupar estratègies per continuar aprenent de manera autònoma fora de l’aula.
  4. Desenvolupar la capacitat per funcionar lingüísticament de manera eficient i amb seguretat en l’àmbit del turisme i de les situacions quotidianes.
  5. Utilitzar material de consulta necessari per a l’aprenentatge de llengües: diccionaris, gramàtiques, llibres de text o d’exercicis, etc.
  6.  Desenvolupar-se oralment en qualsevol situació relacionada amb el sector de l’hoteleria utilitzant un llenguatge adient i un registre correcte.
  7. Ser capaç de sol·licitar un lloc de treball relacionat amb el sector de l’hoteleria i/o restauració en anglès (redactar CV, carta, omplir formularis, desenvolupar-se durant l’entrevista en anglès).
  8. Saber si cal cursar més cursos d’idiomes per mantenir o millorar el seu nivell actual.
  9. Desenvolupar estratègies i habilitats per explicar al client estranger el contingut de l’oferta gastronòmica per escrit i per via oral.

 


Competències

  • Comunicar-se oralment i per escrit en una primera, una segona i a una tercera llengües estrangeres en els àmbits de l'hoteleria i de la restauració, així com en diferents entorns relacionats amb els àmbits esmentats.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Gestionar i organitzar el temps.
  • Manejar tècniques de comunicació interna, externa i corporativa en les empreses d'hoteleria i de restauració.
  • Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  • Treballar en equip.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar les particularitats idiomàtiques de nivell mitjà-alt al sector turístic en una primera, una segona i una tercera llengües estrangeres.
  2. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  3. Elaborar discursos apropiats per a diferents funcions, contextos, mitjans, activitats i situacions del seu àmbit laboral.
  4. Fer servir les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  5. Gestionar i organitzar el temps.
  6. Identificar lèxics i formes gramaticals d'aplicació al sector turístic en una primera, una segona i una tercera llengües estrangeres.
  7. Ser capaç d'autoavaluar els coneixements adquirits.
  8. Treballar en equip.
  9. Utilitzar els recursos sobre turisme disponibles a través d'Internet en una primera, una segona i una tercera llengües estrangeres.

Continguts

 

Continguts Generals

1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.

2. Utilitzar i entendre el vocabulari especialitzat de recepció, reserves, formes de pagament i el llenguatge d'entrades i sortides (repàs i extensió de l’apartat del segon curs).

3. Escriure textos (cartes icorreus electrònics) relacionats amb la seva especialització (confirmacions, invitacions, respostes a queixes, etc.).

4. Redactar un treball sobre un tema polèmic relacionat amb la hostaleria i/o el turisme i generar un debat a la classe (activitat avaluable).

5. Actualitzar el currículum vitae i perfeccionar les cartes i correus electrònics de presentació en anglès amb el fi de demanar un lloc de treball o una plaça de pràctiques en un establiment hoteler a l’estranger.

6. Escriure sense cometre errors greus d’organització de text, d’ortografia i de puntuació.

7. Realitzar els canvis pertinents a les típiques cartes model i els documents interns a les empreses hoteleres (plantilles).

8. Opinar sobre temes relacionats amb el món laboral (vocabulari especialitzat de gestió de personal)

9 . Descriure la seva formació, tant pràctica com teòrica, utilitzant llenguatge adient.

10 . Realitzar una entrevista de treball per telèfon o videoconferència .

Continguts gramaticals

L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada a cada situació comunicativa els continguts gramaticals següents:

  • Repàs i ampliació dels temps verbals (passat, present i futur; els aspectes indicatius i progressius).
  • Verbsmodalsperexpressaropinions i formular hipòtesis sobre esdeveniments ja transcorreguts.
  • Verbs + infinitiu amb i sense ‘to’ o gerundi.
  • Repàs i ampliació dels verbs modals (perfect infinitive – should have, must have, might have, etc.).
  • L’ús dels articles definits i indefinits (aspectes avançats)
  •  La forma passiva (aspectes avançats). Quan i per què es fa servir.
  •  L’estil indirecte (reported speech  i reported thought).

Continguts lèxics

  • El vocabulari avançat, de la seva especialització (polítiques d’empresa, tipus d'allotjament, instal·lacions, equipaments i mobles, departaments d’un establiment hoteler i el seu organigrama, la nomenclatura del personal,  etc.).
  • Phrasal verbs i Prepositional verbs de major freqüència (els relacionats amb el funcionament diari d’un establiment hoteler: check in, bring up, etc.).
  • Paraules de connexió avançades: because of, owing to, moreover, besides, etc.
  • Substantius i adjectius compostos.
  • El verb ‘to get’ i la seva utilització.
  • Vocabulari turístic bàsic.
  • Vocabulari especialitzat del mon del treball i la gestió de personal.
  • Vocabulari no mascliste en les comunicacions escrites (salutacions).
  • Vocabulari dels negocis i l’emprenedoria.
  • Vocabulari del departament de pisos.

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes presencials 60 2,4 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9, 8
Tipus: Supervisades      
Tutories 2,5 0,1 7
Tipus: Autònomes      
Dossier i projectes 81 3,24 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9

Idioma d'impartició: anglès

A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques, i es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.

Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula. 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Dossier 20% 0 0 7, 2, 5, 4, 8
Projectes 20% 1 0,04 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9
Prova primer semestre 20% 2,5 0,1 7, 2, 6, 5, 4, 1, 9
Prova segon semestre 40% 3 0,12 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9

Convocatòria d’avaluació continuada

1. Projecte. Es prepara durant el curs de manera individual i es presenta davant de la classe.

2. Dossier. El dossier conté activitats que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.

A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:

Redaccions

Fitxes de lectura

Activitats de transformació

Miniproves

Fitxes d’autoavaluació

Recerca d’informació

Producció de documents

Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.

3. Prova primer semestre. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.

4. Prova segon semestre

Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.

Prova multinivell de UAB Idiomes

Tot l'alumnat ha de presentar-se a la prova multinivell de UAB Idiomes i acreditar el nivell B2 (obligatori per aprovar l'assignatura). A més, la prova serveix com a examen final per als alumnes que no realitzin l'avaluació continuada o no la superin. Cal acreditar el nivell B2 per aprovar el curs amb un 5,0 Aprovat/Aprovada.

Sistema d’Avaluació Única

 

L'avaluació única per aprovar el curs es basa en la realització de la esmentada prova multinivell el mateix dia que la resta de l’alumnat.

 

 

Reavaluació quan s’opta per l’avaluació única

 

La reavaluació, quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-s’hi, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 segons la taula de equivalències Multinivell/SIGMA del Servei de Llengües de la UAB.

Canvi de data de la prova

Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.

Sobre la qualificació No Avaluable

La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.

 

 

 


Bibliografia

Llibres:

Redston, Chris. i Cunningham, Gillie. (2011) Face2face (Advanced Student’s Book New Edition), Cambridge: Cambridge University Press.

Stott, Trish. i Pohl, Alison. (2010) HighlyRecommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press. 

Harding, Keith. i Henderson, Paul. (1992) High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.

McCarthy, Michael. i O’Dell, Felicity. (2002) English Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge: Cambridge University Press.

 

Pàgines web:

http://news.bbc.co.uk/

www.thefreedictionary.com

www.caterer.com

http://diccionario.reverso.net/

http://www.webcorp.org.uk/

www.breakingnewsenglish.com

 


Programari

No n'hi ha


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Anglès anual matí-mixt