Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que l’estudiant hagi adquirit els coneixements bàsics i les habilitats de les assignatures d’anatomia humana impartides en el primer curs del grau de medicina, així com les competències bàsiques d’autoaprenentatge i de treball en grup.
L’assignatura d’Anatomia Humana: esplancnologia és una assignatura que s'imparteix en el primer semestre del segon curs del Grau en Medicina i es centra en els sistemes respiratori, urogenital i digestiu i en altres òrgans relacionats com les glàndules suprarenals, tiroides, paratiroides, timus i melsa.
Els objectius de l’assignatura són:
PART 1- SISTEMA RESPIRATORI
Visió general del desenvolupament del sistema respiratori. Nas, cavitats nasals i sins paranasals. Laringe. Tràquea i bronquis. Pulmons. Cavitats pleurals i pleura. Mediastí. Innervació, vascularització i drenatge limfàtic del sistema respiratori. Anatomia topogràfica, clínica i radiològica de l'aparell respiratori.
PART 2- SISTEMA UROGENITAL
Visió general del desenvolupament del sistema urogenital. Anatomia topogràfica, clínica i radiològica de l'aparell urogenital
Aparell urinari: ronyons, urèters, bufeta de l’orina, uretra masculina i femenina. Innervació i vascularització (arterial, venosa i limfàtica) de l’aparell urinari.
Aparell reproductor masculí: Testicles i epidídim, conductes deferents i ejaculadors. Cordó espermàtic. Glàndules accessòries: pròstata, vesícules seminals, i glàndules bulbouretrals. Escrot. Penis. Innervació i vascularització (arterial, venosa i limfàtica) de l’aparell reproductor masculí.
Aparell reproductor femení: Ovaris, úter, trompes uterines, vagina i genitals externs femenins. Mama. Innervació i vascularització (arterial, venosa i limfàtica) de l’aparell reproductor femení.
PART 3- SISTEMA DIGESTIU
Visió general del desenvolupament del sistema digestiu. Cavitat oral: galtes, llavis, vestíbul oral, boca, paladar, llengua, dents i glàndules salivals. Glàndules tiroide, paratiroides i timus. Faringe. Esòfag. Estómac. Peritoneu i cavitat peritoneal. Intestí prim: duodè, jejú i íleus. Intestí gros: cec, apèndix vermiforme,còlon (ascendent, transversal, descendent i sigmoide) i recte. Canal anal. Sistema hepatobiliar: fetge, vesícula biliar i arbre biliar. Pàncrees, melsa i glàndules suprarenals. Innervació i vascularització (arterial, venosa i limfàtica) del sistema digestiu. Anatomia topogràfica, clínica i radiològica del tracte digestiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 8 | 0,32 | 2, 3, 11, 13, 14, 15, 16, 17 |
SEMINARIS (SEM) | 7 | 0,28 | 2, 3, 4, 5, 11, 12, 13, 18, 19 |
TEORIA (TE) | 38 | 1,52 | 2, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE RESUMS / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 74 | 2,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
D’acord amb els objectius de l’assignatura, la metodologia docent del curs es basa en les següents activitats:
ACTIVITATS DIRIGIDES
ACTIVITATS SUPERVISADES
ACTIVITATS AUTÒNOMES
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A) Primer parcial: Sistemes respiratori i urogenital | 48% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
B) Segon parcial: Aparell digestiu | 48% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
C) Avaluació continuada | 4% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
NOTA: Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
ALUMNES REPETIDORS:
NO es guarda la nota de cap bloc d'avaluació d'un any a l'altre. L'assignatura NO DIFERENCIA entre alumnes repetidors i no repetidors. Si coincideix una pràctica o seminari amb una activitat docent d'una altre assignatura, segons la normativa de la Facultat de Medicina, l'assignatura del curs més alt ha de canviar el dia de la pràctica o seminari per que l'alumnat pugui assistir a totes les activitats docents de les assignatures matriculades. NO és l'assignatura del curs inferior la que ha de canviar la seva programació per que l'alumnat pugui assistir a les seves activitats docents obligatòries.
EXAMENS PARCIALS:
Aquesta assignatura programarà 2 exàmens parcials amb un pes cadascun del 48% a la nota final de l’assignatura. No és necessari presentar-se als exàmens parcials per poder examinar-se a la recuperació.
Cada parcial constarà de dues parts (en el moment de la convocatòria es dirà el nº de preguntes, característiques de les mateixes i percentatge de cadascuna de les parts):
Nota de l'examen parcial = nota part test + nota part no test. L'estudiant haurà de treure una nota mínima de 5,00 en aquesta avaluació (part test + part no test) per a no haver-se de presentar a l'examen de recuperació.
AVALUACIÓ CONTINUADA:
L’avaluació continuada representa un 4% de la nota de l’assignatura. Al finalitzar cada PLAB, l’alumnat haurà de respondre preguntes basades en la identificació d’estructures anatòmiques i/o dels guions de pràctiques. La nota d’avaluació continuada serà la suma de totes les avaluacions realitzades en cada PLAB al llarg del semestre.
L'alumnat tindrà una nota = 0 en l'avaluació continuada que no s'hagi presentat. NO es podrà fer recuperació de cap de les avaluacions continuades. La nota de l'avaluació continuada es donarà a final de curs, després d’haver realitzat l’examen de recuperació.
EXAMEN DE RECUPERACIÓ:
Es pot recuperar qualsevol dels exàmens parcials però NO l'avaluació continuada. L’alumnat que hagi eliminat matèria en els exàmens parcials no estaran obligats a fer l'examen de recuperació. Es poden presentar a aquesta avaluació tots els alumnes matriculats a l’assignatura, encara que no hagin assistit a cap activitat docent programada per l’assignatura durant el semestre.
S’hauran de presentar a l’examen de recuperació:
L’examen de recuperació: tindrà les mateixes característiques que l'examen parcial. En el moment de la convocatòria es dirà el nº de preguntes, característiques de les mateixes i percentatge de la part test i de la part no test. L’alumnat que hagi de recuperar els 2 parcials, recuperarà el 1er parcial (part test + part no test) i el 2n parcial (part test +part no test). Els/Les alumnes tindràn doncs, la nota de recuperació del 1er parcial i la del 2n parcial.
NOTA DE L’ASSIGNATURA:
Nota de l’assignatura = Nota 1er parcial (48%) + Nota 2n parcial (48%) + Nota d’avaluació continuada (4%).
La nota final de l’assignatura tindrà una expressió numèrica, amb un decimal a l’escala de 0-10 i amb una equivalència qualitativa d’acord amb els criteris de la UAB, de “suspens” (0-4,9), “aprovat” (5,0-6,9), “notable” 7,0-8,9) i “excel·lent” (9,0-10,0).
S’arrodonirà al número sencer més proper quan la nota estigui a una dècima d’un valor que comporti un canvi qualitatiu de qualificació.
S’atorgarà matrícula d'honor entre l’alumnat que hagi assolit una qualificació d’excel·lent. El nombre de matrícules adjudicades no pot superar el 5% dels alumnes matriculats a l’assignatura, tal com estableixen les normes acadèmiques de la UAB.
Es considera estudiant no avaluable, aquell que NO s'ha presentat a cap avaluació (ni parcial ni final).
CONVOCATÒRIES, REVISIONS:
Les convocatòries d’exàmens (dia, hora, aula...) i de revisió de les notes s’anunciaran a través del moodle de la UAB. El procediment de revisió de les proves s’ajustarà a la normativa vigent de la UAB i en totcas serà de forma individual. El resultat de les activitats d’avaluació es donaran a conèixer a través del moodle de la UAB en el termini prèviament anunciat a través de la convocatòria de l’examen.
Llibres de text (per orden alfabètic)
Atles d'Anatomía (per ordre alfabètic)
Pàgines Web
Per aquesta assignatura no cal cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 101 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 102 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 103 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 104 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 105 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 106 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 107 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 108 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 109 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 110 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 115 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 116 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 117 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 118 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 119 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 120 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 101 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 102 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 103 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 104 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 105 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 106 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 107 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 108 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 109 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 110 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 114 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 115 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 116 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 117 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 118 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 119 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 120 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |