Usos Professionals i Acadèmics de la Llengua Anglesa
Codi: 103582
Crèdits: 6
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
2500798 Educació Primària |
OT |
4 |
Equip docent
- Sonia Oliver Del Olmo
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
El requisit d'entrada a aquesta assignatura, atès que forma part de la Menció en Llengua Anglesa, és un nivell C1 en llengua anglesa. Els estudiants, a 3r curs, hauran de complir amb aquest requeriment com a màxim abans de la data indicada a la pàgina web de la Facultat de Ciències de l'Educació per poder cursar a 4t, el curs següent, la Menció en Llengua Anglesa. Per cursar aquesta assignatura com a optativa fora de la menció també cal acreditar un nivell C1. Per a més informació, adreceu-vos a Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació.
Objectius
AL final d'aquest curs l'alumnat ha de ser capaç de:
1. Produir discursos orals i escrits de qualitat en els àmbits acadèmics i professionals.
2. Ser capaç d'autoavaluar el nivell de coneixement de la llengua anglesa i pugui treballar amb diversos registres lingüístics i tipologies textuals.
3. Treballar en equip i individualment de forma eficient tant en activitats de caràcter teòric com pràctic, buscant els recursos i les estratègies més adequades segons la situació en particular.
4. Saber utilitzar les plataformes virtuals i TIC en el disseny, desenvolupament i activitats d'autoavaluació.
5. Demostrar eficacia comunicativa en situacions d'interacció multilingüe i en contextos internacionals tant a nivell oral com escrit.
6. Poder comprendre i analitzar críticament, des d'un registre formal de la llengua anglesa, discursos professionals i acadèmics en anglès.
7. Aplicar el marc teòric sobre la pràctica comunicativa eficaç tant a nivell escrit com oral, i des d'una perspectiva contrastiva multilingüe.
8. Demostrar habilitats lingüístiques i comunicatives en llengua anglesa amb un nivell equivalent o superior al C1 del MREC.
Competències
- Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües.
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econòmic i mediambiental.
- Comprendre els principis bàsics de les ciències del llenguatge i la comunicació.
- Conèixer el currículum escolar de les llengües i la literatura.
- Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
- Expresar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.
- Fomentar la lectura i animar a escriure.
- Fomentar la lectura i el comentari crític de text dels diferents dominis científics i culturals continguts al currículum escolar.
- Incorporar les tecnologies de la informació i la comunicació per aprendre, per comunicar-se i col·laborar en els contextos educatius i formatius.
- Treballar en equips i amb equips (del mateix àmbit o interdisciplinar).
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar els indicadors de sostenibilitat de les activitats academicoprofessionals de l'àmbit integrant-hi les dimensions social, econòmica i mediambiental.
- Analitzar i debatre de forma crítica textos teòrics de diferents àmbits de la lingüística.
- Analitzar i identificar les necessitats comunicatives i educatives per dissenyar estratègies d'ensenyament - aprenentatge de llengua anglesa que se sustenten en el desenvolupament de competències comunicatives a través de les TIC / TAC.
- Analitzar les desigualtats per raó de sexe/gènere i els biaixos de gènere en l'àmbit de coneixement propi.
- Analitzar les necessitats comunicatives i controlar el procés d'aprenentatge de la llengua anglesa dels estudiants.
- Aplicar el marc teòric sobre la pràctica comunicativa eficaç tant a nivell escrit com oral, i des d'una perspectiva contrastiva multilingüe.
- Autoavaluar el seu propi nivell de coneixement de l'anglès i analitzar les pròpies necessitats comunicatives establint un plan de millora.
- Comprendre i analitzar críticament, des d'un registre formal de la llengua anglesa, discursos professionals i acadèmics en anglès.
- Comunicar fent un ús no sexista ni discriminatori del llenguatge.
- Demostrar eficàcia comunicativa equivalent, com a mínim, al nivell B2 del MCERL en situacions d'interacció multilingüe i en contextos internacionals tant a nivell oral com per escrit.
- Desenvolupar la competència lectora en anglès per ser capaç d'analitzar les implicacions pràctiques de portar a terme les propostes teòriques que es proposen des del camp de la didàctica de la llengua.
- Desenvolupar la competència lingüística i literaria utilitzant la llengua anglesa de manera lúdica i creativa.
- Elaborar seqüències didàctiques destinades a l'ensenyament i a l'aprenentatge de la llengua anglesa en l'educació primària.
- Elaborar seqüències didàctiques estructurades en projectes que promoguin tant l'aprenentatge integrat de les llengües escolars com el desenvolupament de les competències digitals i interculturals.
- Elaborar seqüències didàctiques estructurades en projectes que promoguin tant l'aprenentatge integrat de les llengües escolars com el desenvolupament de les competències lingüística, audiovisual i digital.
- Establir relacions entre el currículum d'infantil i primària de llengües estrangeres i el de llengües primeres.
- Establir relacions entre el currículum de primària de llengües estrangeres i el de la resta d'àrees curriculars.
- Identificar les implicacions socials, econòmiques i mediambientals de les activitats academicoprofessionals de l?àmbit de coneixement propi.
- Identificar les principals desigualtats i discriminacions per raó de sexe/gènere presents a la societat.
- Incorporar activitats de CMO apropiades pel desenvolupament d'unitats AICLE en el context de programes nacionals i internacionals (Comenius, etc.).
- Presentar productes (unitats didàctiques, anàlisi d'una sessió de classe, etc.) elaborats en equip amb persones de diferents graus i perfils d'expertesa.
- Proposar formes d'avaluació dels projectes i accions de millora de la sostenibilitat.
- Proposar projectes i accions que incorporin la perspectiva de gènere.
- Proposar projectes i accions viables que potenciïn els beneficis socials, econòmics i mediambientals.
- Treballar en equip i individualment de forma eficient, tant en activitats de caràcter teòric com pràctic, buscant els recursos i estratègies adequades per a cada situació.
- Utilitzar els entorns virtuals com a eines de comunicació escrita que responen a una diversitat de funcions (lúdics, acadèmica, transaccional, etc.) entre aprenents.
- Utilitzar els recursos més punters i les eines de consulta més avançades en llengua anglesa.
- Utilitzar les TIC/TAC en el disseny, desenvolupament i autoavaluació d'activitats d'aprenentatge en anglès.
- Utilitzar les plataformes virtuals com a eina de comunicació i de gestió de les activitats dirigides i supervisades.
- Utilitzar textos procedents de la literatura infantil en LE per al desenvolupament d'activitats d'aprenentatge de llengua anglesa en educació primària.
- Valorar com els estereotips i els rols de gènere incideixen en l'exercici professional.
- Valorar l'impacte de les dificultats, els prejudicis i les discriminacions que poden incloure les accions o projectes, a curt o llarg termini, en relació amb determinades persones o col·lectius.
- Valorar tècniques i estratègies d'aprenentatge de LE adequades a l'educació primària.
Continguts
1. Gèneres discursius i tipologies textuals aplicades a la pràctica professional i a l'àmbit acadèmic.
2. Objectivitat i subjectivitat en el text. La presencia de l'autor en el discurs.
3. Ànalisi crítica del discurs en llengua anglesa.
4. Tècniques d'organització i presentació de la producció oral i escrita en anglès.
5. Usos de la llengua anglesa per a finalitats específiques: English for Specific Purposes (ESP) i English for Academic Purposes (EAP).
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Activitats a l'aula |
20
|
0,8 |
5, 8, 10, 12, 16, 19, 20, 25, 27, 28, 29, 30
|
Classes teòriques |
25
|
1 |
6, 8, 10
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Discussions en grup |
15
|
0,6 |
6, 8, 10
|
Tutories |
20
|
0,8 |
6, 10, 25, 27
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Exercicis i tasques |
35
|
1,4 |
3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 16, 19, 20, 25, 26, 27, 28, 32
|
Lectures |
35
|
1,4 |
1, 4, 8, 9, 10, 11, 18, 19, 21, 23, 24, 27, 31, 32, 33
|
En aquesta assignatura hi haurà classes presencials, tutories virtuals i tutories presencials. També hi haurà exercicis i activitats dins i fora de l'aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Projecte en grup |
35% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
|
Tasca escriptura individual 1 |
15% |
0
|
0 |
2, 5, 6, 8, 10, 11, 17, 25, 26, 27, 30
|
Tasca escriptura individual 2 |
15% |
0
|
0 |
2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 25, 26, 27, 28, 29, 33
|
Tasca escriptura individual 3 |
35% |
0
|
0 |
3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 16, 25, 26, 27, 28, 29, 33
|
L'avaluació d'aquesta assignatura amb un 80% d'assistència obligatòria consisteix en les següents 4 parts:
a) Tasca escriptura 1 - (15%) Març 2025
b) Projecte en group - (35%) Abril 2025
c) Tasca escriptura 2 - (15%) Maig 2025
d) Tasca escriptura 3 - (35%) Juny 2025
- Si l'alumne entrega un 30% d'exercicis (avaluació continuada) tindrà la nota corresponent a l'expedient, en cap cas un No Presentat.
- Els alumnes han de tenir un mínim 3,5 de mitjana de l'assignatura per optar a la recuperació. Activitats no aptes per a recuperació: projecte. La reavaluació serà el 6 de juliol del 2025.
- Si es detecta plagi en qualsevol dels exercicis o activitats es considerarà suspesa tota l'assignatura. El plagi serà considerat com una ofensa greu i tractat conforme el que està establert als estaments universitaris.
Revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única: dimecres 25 de juny 2025
Entra TOTA la materia i TOTES les proves d'avaluació continuada amb els corresponents percentatges:
Abstract i marc teòric del TFG (25%) examen teòrico-pràctic (1h30 min)
Presentació oral (CDA) d'un article acadèmic (50%) (20 min)
CV i cover letter (25%) Entrega d'exercicis el mateix dia dels examens escrit i oral.
Recuperació: 6 de juliol de 2025
Bibliografia
https://advice.writing.utoronto.ca/
https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/
https://dornsife.usc.edu/writingcenter/
Programari
Editor de textos
Powerpoint
Llista d'idiomes
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(TE) Teoria |
90 |
Anglès |
segon quadrimestre |
tarda |