Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els curriculars propis de l'assignatura
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
L'assignatura troncal de Dret tributari forma part del conjunt de disciplines que tenen com objectiu dotar al i a l'estudiant de les bases jurídiques administratives i tributaries necessàries per obtenir una visió completa de les relacions laborals.
Els objectius de l'assignatura són dos. Per una banda proveir al o l'estudiant dels coneixements adients per comprendre els conceptes bàsics que envolten l'institut jurídic del tribut. Per altre banda donar a conèixer els elements fonamentals dels procediments administratius d'aplicació dels tributs i de revisió dels actes administratiu-tributaris.
Al llarg del semestre s'han de desenvolupar els següents temes:
I.-Tipologia dels ingressos públics. Els tributs en particular. Les relacions tributaries. Els subjectes i l'objecte del tribut.
II.-La liquidació dels tributs
III.- La inspecció dels tributs
IV.- La recaptació dels tributs
V.- La reclamació económico-administrativa
VI.- Les sancions tributaries i el procediment sancionador
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 22 | 0,88 | 4, 10, 8, 12, 13 |
Classes teòriques | 22 | 0,88 | 8, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 1, 4, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització de treballs formatius proposats per l'equip docent al Campus Virtual | 95 | 3,8 | 4, 8, 9, 12 |
La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
La metodologia docent es basa en el treball del o de l'estudiant amb l'objectiu d'adquisició de les capacitats necessàries per entendre i aplicar la realitat jurídica objecte d'estudi. Aquesta tasca es fa amb el recolzament del professorat qui aportarà les referències necessàries per assolir les diferents competències.
El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de la formació del i de l'estudiant es fonamenta en les següents activitats:
1. Activitats dirigides:
Classes magistrals: on el o la professor/a proporciona els conceptes bàsics de la matèria que són els instruments necessaris per comprendre el marc normatiu i jurisprudencial.
Classes pràctiques: on els i les estudiants analitzen i resolen juntament amb el o la professor/a casos pràctics prèviament elaborats. La base del treball pràctic és la comprensió i aplicació crítica de la normativa i jurisprudència relacionades amb el contingut essencial explicat a les classes magistrals. També consisteixen en realitzar una pluralitat d'accions: activitats de debat sobre la temàtica impartida amb base a l'actualitat i treballs en grup a clase sobre materials recomanats.
2. Activitats supervisades:
Tutories
3. Activitats autònomes:
El i l'estudiant s'ha d'organitzar el temps i l'esforç de manera autònoma, ja sigui individualment o en grup. Suposa la cerca de bibliografia i jurisprudència instrumental per a la resolució dels casos pràctics i exercicis proposats pel/per la professor/a, activitat d'estudi perla superació de les diferents proves i consultes en tutories al o a la professor/a o tutor/a.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, participació i entrega d'activitats als seminaris | 0'5 punts | 0,5 | 0,02 | 4, 10, 3, 8, 7, 6, 2, 9, 5, 11, 13 |
Examen | 2'25 punts | 1 | 0,04 | 1, 4, 8, 7, 6, 2, 9, 12 |
Prova de sintesí o, si s'escau, de recuperació | 5 punts | 1,5 | 0,06 | 4, 10, 8, 2, 9, 12 |
Resolució de casos pràctics | 2'25 punts | 1 | 0,04 | 4, 10, 8, 7, 6, 9, 5, 11, 12 |
L'avaluació de l'assignatura s'ha de fer a través de dues modalitats:
L'AVALUACIÓ CONTINUADA que consta de quatre activitats del tipus i valor següent:
1a Prova: un examen de valor 2,25 punts
2a Prova: resolució de casos pràctics de valor 2,25 punts
3a Prova: prova de síntesi de valor 5 punts
4t Assistència, participació i entrega d'activitats als seminaris de valor 0,5 punts
Per sumar els punts de cada prova, necessaris per obtenir la nota final, cal que es facin totes les activitats d'avaluació plantejades i que a la tercera s'obtingui un mínim de 2,5 punts. En qualsevol altre cas, l'assignatura no es considerarà superada i s'haurà de fer la prova de recuperació consistent en un examen de tota la matèria. Amb aquesta prova es pot obtenir un màxim de 5 punts a l'assignatura.
Tant l'examen de síntesi com la prova de recuperació es faran en les dates oficials fixades per a aquest tipus d'activitats. La resta de les avaluacions es duran a terme d'acord amb la programació que el professorat publiqui al campus virtual abans de l'inici de l'activitat docent. Les dates d’aquestes activitats poden ser modificades per causes de força major i amb un preavís amb antelació suficient.
Les proves d'avaluació realitzades s'acompanyaran, amb la petició prèvia de l'alumnat, de les tutories oportunes per al progrés adequat de l'assignatura.
L'alumnat que copi o intenti copiar en un examen tindrà un 0 a l'assignatura. L’alumnat que presenti una pràctica on hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència.
L'AVALUACIÓ ÚNICA és una avaluació opcional que s'exercirà amb els requisits i les condicions prevists a la normativa acadèmica. En tot cas, la realització de qualsevol de les proves que integren l'avaluació continuada implica la renúncia a l'avaluació única i el seguiment de l'avaluació continuada.
Les proves que integren l’avaluació única tindran lloc el mateix dia fixat per la Facultat per a l’examen o tercera prova en l’avaluació continuada. Les proves de l'avaluació única s'integren per:
1r. La contestació a un qüestionari de prova test. El valor d'aquesta prova serà de 4 sobre 10
2n. La resolució d’un cas pràctic. El cas pràctic serà posat a disposició de l’alumnat amb caràcter previ i la seva resolució per escrit serà facilitat per aquests el dia de la realització de la prova única. El valor d’aquesta prova serà de 2 sobre 10.
3r. La resposta argumentada diverses preguntes teòriques. El valor d’aquesta prova serà de 4 sobre 10.
S'aplicarà el mateix sistema i criteris de recuperació que per a l'avaluació continuada.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable
Manual de tributació a concretar amb els alumnes en funció de les edicions.
Ebooks:
CALVO ORTEGA, Rafael y CALVO VERGEZ, Juan: Curso de Derecho Financiero. Derecho tributario. Parte general y parte especial. Derecho Presupuestario (darrera edició). Ed. Civitas/Thomson Reuters, https://proview-thomsonreuters-com.are.uab.cat/title.html?redirect=true&titleKey=aranz%2Fmonografias%2F230784783%2Fv24.4&titleStage=F&titleAcct=i0adc41900000016ea7f36fac72f31b8a#sl=p&eid=b30e2e2ff8a63b1dcdbe467a0fa9a10a&eat=%5Bereid%3D%22b30e2e2ff8a63b1dcdbe467a0fa9a10a%22%5D&pg=1&psl=&nvgS=false
CAZORLA PRIETO, Luís María: Derecho financiero y tributario. Parte General (darrera edició). Ed. Civitas/Thomson Reuters, https://proview-thomsonreuters-com.are.uab.cat/title.html?redirect=true&titleKey=aranz%2Fmonografias%2F106616179%2Fv20.3&titleStage=F&titleAcct=i0adc41900000016ea7f36fac72f31b8a#sl=0&eid=75012e66c24a80277d48306743ab8126&eat=%5Bereid%3D%2275012e66c24a80277d48306743ab8126%22%5D&pg=1&psl=p&nvgS=false
MENÉNDEZ MORENO, Alejandro: Derecho financiero y tributario. Parte General. Lecciones de Cátedra (darrera edició). Ed. Civitas/Thomson Reuters, https://proview-thomsonreuters-com.are.uab.cat/title.html?redirect=true&titleKey=aranz%2Fmonografias%2F126950843%2Fv21.2&titleStage=F&titleAcct=i0adc41900000016ea7f36fac72f31b8a#sl=0&eid=7eba9aa735a153ae2d1960262cfb8248&eat=%5Bereid%3D%227eba9aa735a153ae2d1960262cfb8248%22%5D&pg=1&psl=p&nvgS=false
PÉREZ ROYO, Fernando y CARRASCO GONZÁLEZ, Francisco M.: Derecho financiero y tributario (darrera edició). Ed. Civitas/Thomson Reuters, https://proview-thomsonreuters-com.are.uab.cat/title.html?redirect=true&titleKey=aranz%2Fmonografias%2F105325997%2Fv30.4&titleStage=F&titleAcct=i0adc41900000016ea7f36fac72f31b8a#sl=0&eid=1ea8a9daa5d7010d21e84dcd310f0588&eat=%5Bereid%3D%221ea8a9daa5d7010d21e84dcd310f0588%22%5D&pg=1&psl=p&nvgS=false
Guia del programa facilitada pel/per la professor/a.
Links:
https://www.agenciatributaria.es
https://atc.gencat.cat/ca/inici
L'assignatura no exigeix un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |