Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contempla cap pre-requisit.
Grup 01: professor Jesus Rojas
Grupo 02: Professora: Teia Lara
Grupo 51: Professorat Teia Lara i Eduard Moreno
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Objectius:
És una assignatura de primer curs, de caràcter introductori i conceptual
L'objectiu general:
Comprendre la relació entre els diferents processos psicosocials i la dinàmica de les relacions laborals, especificant i aprofundint en els diferents nivells: individual, grupal, organitzacional i contextual.
Objectius específics:
L'assignatura contempla els següents blocs de coneixement:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 22 | 0,88 | 7, 9, 11, 14 |
Seminaris | 22 | 0,88 | 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració i presentació del projecte | 14,5 | 0,58 | 2, 4, 5, 6, 10, 11, 14 |
resolució de casos pràctics | 10 | 0,4 | 3, 6, 13 |
simulacions i jocs de rol | 10 | 0,4 | 1, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 3, 6, 9, 12, 13 |
lectura de llibres i textos | 14 | 0,56 | 1, 3, 9 |
redacció d'informes | 15 | 0,6 | 5, 11, 13 |
(metodologia docent)
La metodologia docent d’aquesta assignatura és variada i definida en funció dels objectius proposats:
Activitat dirigida: respon a una programació horària predeterminada, que requereix la direcció presencial del professorat i es desenvolupa en grup (classes teòriques, pràctiques a l'aula, seminaris, pràctiques de laboratori, de camp).
Activitat supervisada: es pot desenvolupar de manera autònoma si bé requereix la supervisió més o menys puntual del personal docent (tutories, pràctiques externes, pràcticum, pràctiques en institucions, pràcticum-rotatori-assistencial, treball de fi de grau/màster).
Activitat autònoma: l'alumnat s'organitza el temps i l'esforç de manera autònoma, ja sigui individualment o en grup (estudi, consultes bibliogràfiques o documentals, treballs de curs, informes...
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració i presentació del projecte (avaluació grupal) | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14 |
Prova escrita (avaluació individual) | 50% | 2,5 | 0,1 | 3, 6, 7, 8, 9 |
Pràctiques (avaluació grupal i individual) | 20% | 7,5 | 0,3 | 4, 5, 6, 9, 11, 14 |
L'avaluació continuada té els següents objectius fonamentals:
L'avaluació es realitzarà al llarg de tot el curs amb una part grupal i una altra individual. Es fixarà un cronograma amb totes les activitats del curs. Aquest cronograma es podrà visualitzar abans del començament de les classes.
Avaluació en grup: 50%
En aquesta part s'avalua el treball realitzat en grup i l'assoliment de les competències CT2, CT4 i CT7.
Per fer aquesta avaluació es compta amb els següents instruments: (1) documentació lliurada pels estudiants en equip d'un projecte escrit què és farà al llarg del curs; (2) presentació a l'aula del tema que han desenvolupat (3) actuació realitzada en les pràctiques i dinàmiques grupals.
Avaluació individual: 50%
En aquesta part s'avaluarà individualment els coneixements científics-tècnics de la matèria assolits per l'alumnat mitjançant una prova escrita que es realitza al final del curs (on la nota mínma per tal de poder fer mitjana és de 4,5.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”
Revaluació: La revaluació es podrà fer només amb els següents supòsits i no serveix en cap cas per a pujar nota:
Avaluació única:
Revaluació:
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada
Bibliografia bàsica:
Alcover, C Et al (2004) Introducción a la Psicología del Trabajo. Madrid: McGraww-Hill
Ibáñez, T (Coord.) (2003) Introducció a la psicologia social. Barcelona: EDIUOC
Izquierdo, M. Jesús (1998) El malestar de la desigualdad. Valencia: Cátedra
Izquierdo, M Jesús (2001) Sin vuelta de hoja: sexismo, placer y trabajo. Barcelona: Ed. Bellaterra
Lamberth, J (1986) Psicología Social. Madrid: Ediciones Pirámide
Peiró, J.M. (1986). Psicologia de la Organización.Madrid. UNED
Varela, N. (2013). Feminismo para principiantes. Barcelona: Zeta Bolsillo
Bibliografia complementària:
Eyben, R. y Turquet, L. (2013). Feminims in Development Organizations: Change from the Margins: Practical Action Publishing; edition: UK
Gasalla, J.M. (2005). La nueva dirección de empresas y el directivo. Pretics Hall. Madrid.
Ibáñez,T. (1988) Aproximaciones a la Psicología Social<spanstyle="font-family: Arial, sans-serif;">: Barcelona. Sendai.
Martín, A. (1995). Flexibilidad y relaciones laborales. Estrategias empresariales y acción sindical. Consejo Económico y Social: Madrid.
Martín-Quirós, M.A y Zarco, V. (2009). Psicología del trabajo, de las organizaciones y de los Recursos Humanos. Un área abierta a la reflexión. Pirámide: Madrid.
Myers,D.G. (1987). Psicología Social. México: MacGraw Hill.
Tirado, F., Baleriola, E., Gálvez, A. (2017). Critical Management Studies. Hacia unas organizaciones más éticas y sostenibles. Editorial UOC: Barcelona
per aquesta assignatura no s'utilitza cap tipus de programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |