Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 0 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'escau
L'assignatura ofereix una introduccio a les Llegendes Medievals dels segles XI al
XIV, en les diferents literatures romaniques i en la literatura llatina medieval.
L'objectiu s familiaritzar l'estudiant amb els temes literaris essencials i amb els
personatges mes importants de la literatura medieval a partir de la lectura i
comentari dels textos originals que es traduïran durant el curs o dels que es
facilitaran les traduccions.
-Mites, llegendes i cultures medievals: confluencia i assimilacio.
-La tradicio religiosa i les llegendes: Les Vides de Sants i el genere epic.
-Els bestiaris: Interpretacio<spanstyle="font-size: 14.5pt; font-family: 'Times New Roman','serif';
mso-bidi-font-family: 'Arial Unicode MS'; mso-ansi-language: IT;" lang="IT">, simbologia i representacio.
-Historia medieval i context llegendari: De la Biblia a les croades.
-Llegendes epiques: Rotlla, Olivier, Carlemany... . Les Sagas nordiques.
-Llegendes i novel.la: La materia de Bretanya, la mat ria art rica: Eneas,
Alexandre, Tristany, Art s, els cavallers de la Taula Rodona i el Sant Greal.
-Les llegendes de la lirica trobadoresca: els trobadors i els joglars. Les vidas dels
trobadors i les razos.
-Literatura femenina i personatges femenins en les llegendes medievals.
2
-Literatura femenina i personatges femenins en les llegendes medievals.
-Les Llegendes medievals a les Cantigas d'Alfonso X.
-Biografia, llegenda i individualitat: Ricard Cor de Lleo, Pere Abelard, Leonor d'
Aquitania, Hildegarda de Bingen, Alfons X, Oswald von Wolfenstein...
-La interpretacio i l'adaptacio moderna de les llegendes medievals. El cinema, la
musica i la novel.la.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitat participativa a la classe i coordinada amb d'altres companys. | 20 | 0,8 | 2, 8, 10, 11, 12 |
Aspectes antropològics de les llegendes | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 11 |
Comparació de la lírica medieval amb la lírica contemporània: text i música | 20 | 0,8 | 2, 6, 8, 10, 12, 14 |
Modernitat de les llegendes medievals | 10 | 0,4 | 2, 8, 11, 12 |
Transcripció d'una obra lírica | 20 | 0,8 | 1, 2, 8, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Dos (mínim) comentaris de textos | 20 | 0,8 | 3, 6, 11, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 20 | 0,8 | 2, 3, 5, 6, 12 |
En termes generals, es dirigirà l'aprentatge mitjantçant el següent conjunt de tècniques i accions:
-Classe magistral amb un suport TIC i discussió col·lectiva.
-Pràctica d'expressió escrita i oral.
-Realització d'exercicis individuals i en grup, tant escrits com orals.
-Realització d'activitats autònomes: lectures de fonts primàries i crítiques, redacció i recerca bibliogràfica.
-Sessions pràctiques de correcció i seguiment dels exercicis.
NB: Totes les activitats es podran programar tant presencialment o telemàticament, individualment o en grup en funció d'una possible docència híbrida.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat continuada durant tot el curs | Aproximació bibliogràfica autònoma a la matèria. | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 6, 11, 12 |
Desenvolupar un tema del programa i exposar-lo a classe | Activitat oral | 10 | 0,4 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 14 |
Exposició oral d'un tema escollit per l'alumne | 30% de la nota final | 5 | 0,2 | 5, 7, 10, 13, 14 |
Prova escrita de 10 preguntes tipus test | 0,4 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 10, 13 |
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades a través de proves escrites, treballs individuals i en grup, comentaris de text i presentacions.
-Mòdul de lliurament de treballs: en aquest mòdul s'avaluaran dos o més treballs amb un pes global del 45%.
-Mòdul de presentacions de textos a l'aula, amb un pes global del 25%.
-Mòdul de proves escrites, amb un pes global del 30%.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà els estudiants (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Es considerarà 'no avaluable' quan l'alumne hagi lliurat menys d'un 30% dels treballs assignats al curs i hagi realitzat menys del 30% de les proves. Per tant, si l'alumne ha fet més d'un 30% de cada part, se l'avaluarà.
Per participar a la recuperació, l'estudiant ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes dels quals equivalgui a un mínim de les 2/3 parts de la qualificació total. Només tindran dret a recuperació els estudiants que tinguin una nota mitjana igual o superior a 3'5. Poden quedar excloses del procés de recuperació les activitats que es consideri que no són recuperables (per exemple, presentacions orals, treballs en grup o activitats relacionades amb la tasca docent diària)
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.
Avaluació única:
Desenvolupar un tema del programa i exposar-lo oralment 30%
Exposició oral d'un tema escollit per l'alumne 30%
Prova escrita de 10 preguntes tipus test 40%
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aebischer, P., ed.: Le voyage de Charlemagne Jérusalem et Constantinople, Ginebra: Droz, 1965.
Alvar, Carlos y Manuel Alvar, eds.: Épica medieval española, Madrid: Cátedra, 1991.
Alvar, Carlos: El rey Arturo y su mundo. Diccionario de mitología artúrica, Madrid: Alianza Tres, 1991.
Badel, Pierre-Yves: Rétorique et polémique dans les prologues de romans au Moyen Âge, Littérature, 20
(1975),
Bajtin, Mijail: Esthétique et théorie du roman, Paris: Gallimard, 1978.
B dier, J.: Les légendes épiques: recherches sur la formation des chansons de geste, 4 vols., Paris,
1908-1913 (segunda edición, 1914-1921; tercera, 1926-1929).
Boutet, Dominique: Charlemagne et Arthur, ou le roi imaginaire, Paris / Ginebra: Champion / Slatkine, 1992.
Chénerie, Marie-Luce: Le chevalier errant dans les romans arthuriens en vers des XIIe et XIIIe siècles,
Ginebra: Droz, 1986.
Cirlot, Victoria: La novela artúrica. Orígenes de la ficción en la cultura europea, Barcelona: Montesinos, 1987.
Faral, Edmond: La légende arthurienne et le Graal. Études et documents, Paris: Champion, 1923, en
numerosas reimpresiones.
García-Guijarro Ramos, Luis: Papado, cruzadas, órdenes militares. Siglos XI-XIII, Madrid: Cátedra, 1995.
Grousset, Ren : La epopeya de las cruzadas, Madrid: Palabra, 1996.
Lot, F.: Études sur les legendes Épiques françaises, Paris: Champion, 1958.
ÉRunciman, Steve: Historia de las cruzadas, Madrid: Alianza Universidad, 1973, 3 vols.
Segre, C., ed.: La Chanson de Roland, Ginebra: Droz, 19892.
Siciliano, I.: Les chansons de geste et l' épopée: mythes, histoire, po -mes, Turín: Einaudi, 1968.
6
No és necessari cap programari específic. Tot i ser improbable, si més endavant calgués es comunicaria oportunament.
.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |