Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501922 Nanociència i Nanotecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És convenient tenir coneixements dels següents aspectes:
- Electromagnetisme
- Física Quàntica
- Mecànica
- Càlcul
Entrendre les característiques de l'estat sòlid
Conéixer com les lleis fonamentals ens permeten entendre les propietats de l'estat sòlid.
Aprendre com les propietats (tèrmiques, òptiques, magnètiques, ...) de l'estat sòlid condueixen a nous fenomens.
Introduir algunes eines experimentals bàsiques per a l'estudi de l'estat sòlid.
Més específicament, entendre
A. Introducció
B. Estructura cristal·lina
D. Vibracions de la xarxa
C. Electrons en sòlids
E. Magnetisme i propietats magnètques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 112 | 4,48 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Tipus: Supervisades | |||
Laboratori | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 29, 30, 33, 35, 36, 37, 38, 39, 40 |
Problemes | 27 | 1,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 20, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 33, 35, 36, 37, 38 |
Teoria:
Explicació dels continguts bàsics. Utilitzant la bibliografia recomanada, poden aprofundir en els conceptes discutits a classe.
Explicació a fons dels conceptes més importants, utilitzant exemples, evidències experimentals i (quan calgui) treballs originals.
Problemes:
Solució d'alguns problemes/exemples bàsics donats als estudiants.
Laboratori:
Per determinar.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació del treball de laboratori | 20% | 0 | 0 | 3, 6, 12, 14, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 30, 33, 35, 37, 39, 40 |
Examen parcial 1 | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 14, 15, 17, 19, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 37, 38 |
Examen parcial 2 | 50% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 17, 19, 26, 27, 28, 29, 31, 32, 34, 37, 38 |
Recuperació | Fins al 80% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 |
La nota final del curs s'obtindrà amb les següents proporcions:
Examen parcial 1 (30%). Consisteix en una combinació de preguntas i problemes a resoldre relacionats amb la primera part del curs.
Examen parcial 2 (50%). Consisteix en una combinació de preguntas i problemes a resoldre relacionats amb la segona part del curs.
Recuperació dels parcials. Cada part pot ser recuperada independentment, sustituint la nota anterior per la nova.
Treball de laboratori: 20%. Informes escrits sobre la motodologia, els resultats experimentals i la seva interpretació. No hi ha recuperació.
Només si la puntuació mitjana global és iguals o superior a 5,0 (sobre 10,0) l'assignatura es pot aprovar.
Normativa UAB: Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les persones que hagin estat evaluades només d'1/3 o menys del total l'avaluació es consideraran "No Avaluables".
Avaluació Única: L'alumnat que s'hagi acullit a l'avaluació única caldrà que faci un únic exàmen el mateix dia del 2on parcial (l'examen serà el 80% de la nota). A més, aquest mateix dia haurà de presentar els informes de totes les pràctiques (20%). La recuperació d'aquesta avaluació única (només es pot recuperar la part de l'examen) serà el dia que es designi desde coordinació. L'examen d'avaluació única és un únic examen i, si s'escau, es recupera com un únic examen.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Es considerarn "irregularitats conduents a una variació significativa de la qualificació" qualsevol plagi (total o parcial), còpia o intent de còpia, deixar-se copiar, etc., en qualsevol deles activitats avaluables.
No es necessita cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |