Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501925 Ciència i Tecnologia dels Aliments | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Matemàtiques (operacions algebràiques, derivades, integrals, equacions diferencials sencilles) i conceptes bàsics de química i física.
Conèixer els fonaments bàsics que caracteritzen un procés industrial. Saber plantejar i resoldre balanços de matèria i energia (sense reacció química) per tal de saber dimensionar processos senzills de la industria alimentària.
L'alumnat tindrà accès al material docent de l'assignatura a través de la plataforma Moodle (Campus Virtual) .
Tema 1.- Introducció
Tema 2.‐ Balanç macroscòpic de matèria en sistemes sense reacció química
Tema 3.‐ Balanç macroscòpic d’energia
En funció de les restriccions que puguin imposar les autoritats sanitàries , es podran dur a terme reduccions o prioritzacions dels continguts de l’assignatura
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes de problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels conceptes i resolució de problemes | 98 | 3,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
El desenvolupament del curs és principalment pràctic i es basa en les següents activitats:
Classes teòriques. L’alumnat adquireix els coneixements científics propis de l’assignatura assistint a les classes, complementat-les amb l'estudi personal dels temes explicats.
Classes de problemes. Es treballen els coneixements científics impartits a les classes teòriques a través de la resolució de problemes.
Seminaris. Activitats cooperatives on es treballen els coneixements científics impartits a les classes de teoria i de problemes, desenvolupant la capacitat d'anàlisi/síntesi i el raonament crític.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat avaluació cooperativa | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen Parcial 1 (Tema 1 i 2) | 45% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen Parcial 2 (Tema 3) | 45% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades mitjançant:
Prova Parcial 1: temes 1 i 2
Prova Parcial 2: tema 3
Activitat cooperativa realitzada en seminaris amb requeriment d'assistència.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es considerarà que un estudiant no és avaluable si ha participat en activitats d’avaluació que representen ≤ 15% de la nota final
Prova de recuperació: es podrà presentar a la prova, l’alumnat que tingui una nota resultant (mitja ponderada de l’assignatura) inferior a 5/10. Per tal de fer mitja ponderada es requerirà una nota mínima de 3,5/10 en el segon parcial. La prova de recuperació consistirà en un examen del parcial o parcials suspesos.
L'avaluació de Matricula d'Honor (MH) es podrà atorgar a partir de la qualificació de 9/10 amb la limitació de fins un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, les irregularitats (còpia, plagi, engany, deixar copiar, etc) comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'una activitat d'avaluació portaran a suspendre-la amb un zero.
L'alumnat repetidor tindrà el mateix sistema d'avaluació continuada.
Per a cada activitat d'avaluació s'indicarà un lloc, data i hora de revisió. Si l'estudiant no es presenta, no es revisarà amb posterioritat.
Avaluació única:
A l’alumnat que si aculli se li avaluarà tots els continguts de l’assignatura en un sol examen que es realitzarà en la data i hora programada per el segon parcial.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
S’aplicarà el mateix criteri de qualificació “No avaluable” que per a l’avaluació continuada.
S’aplicarà el mateix procediment de revisió de nota que per a l’avaluació continuada.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació enfunció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Himmelblau, David M and Riggs, James B (2004). Basic principles and calculations in chemical engineering. 7na edició, Pearson Education International, Upper Saddle River.
Felder, Richard M and Rousseau Ronald W (2003). Principios elementales de los procesos químicos. 3ª edició, Limusa Wiley, México.
Aucejo A., Benaiges M.D., Berna A., Sanchotello M., Solà C. (2013). Introducció a l’Enginyeria Química. Publicacions Universitat de València, València.
Singh, R. Paul and Heldman, Dennis R (2009). Introduction to food engineering. 4ta edició, Academic Press, Amsterdam. (recurs electrònic Biblioteques UAB: https://app.knovel.com/web/toc.v/cid:kpIFEE0005/viewerType:toc/root_slug:introduction-food-engineering/url_slug:introduction-food-engineering?b-q=Introduction%20to%20Food%20Engineering&b-facet-selected=item_type_nospace:book&b-group-by=true)
Berk, Z. (ed.) (2009). Food process engineering and technology. Elsevier Inc., Amsterdam (recurs electrònic Biblioteques UAB: http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123736604)
Kurz, M. (ed.) (2007). Handbook of Farm, Dairy and Food Machinery. William Andrew Inc., New York (recurs electrònic Biblioteques UAB: http://www.knovel.com/web/portal/browse/display?_EXT_KNOVEL_DISPLAY_bookid=1895)
Valentas, K.J., Rotstein, E., Singh R.P. (eds.) (1997). Handbook of Food Engineering Practice. CRC Press, New York.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |