Logo UAB

Direcció de Comptes

Codi: 103162 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OB 3

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Montserrat Lavilla Raso
Correu electrònic:
montse.lavilla@uab.cat

Equip docent

Leila Mohammadi

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Cap.


Objectius

• Coneixement figura director de comptes
• Acostament al sector de les agències
• Planificació estratègica: insights, benchmark, brand awareness, brand positioning.
• Creació estratègia i pla de comunicació
• Noves estratègies en below the line i Internet
• Eines per a presentacions. Saber vendre i presentar


Resultats d'aprenentatge

  1. CM22 (Competència) Planificar una estratègia publicitària atenent a la part interessada (stakeholders) i també a la repercussió social que tenen.
  2. CM24 (Competència) Dissenyar estratègies de campanyes publicitàries evitant el biaix per raó de gènere.
  3. KM27 (Coneixement) Reconèixer el valor de marques i públics com a eixos estratègics en la relació entre empreses anunciants i persones consumidores.
  4. SM20 (Habilitat) Determinar els objectius de comunicació per al disseny de les estratègies publicitàries més adequades tenint en compte les necessitats de les marques i el públic.
  5. SM21 (Habilitat) Determinar les funcions i les responsabilitats del personal executiu de comptes en la relació agència-anunciant.

Continguts

• El gerent de comptes i el seu departament. Funcions i responsabilitats. Estructura d'agència. Relació agència-anunciant. Agència-proveïdors. Relacions interdepartamentals.
• Pla de referència i comunicació
• Recerca
• Màrqueting estratègic
• Bellow the line i internet
• Proveïdors, pressupostos, control de costos i facturació.
• Negociació i venda de publicitat. Nou negoci.
• Anàlisi, presentació i argumentació de campanyes (diverses sessions).

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de
l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels
exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat
seguiment de l’assignatura.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques, pràctiques i seminaris 52,5 2,1 CM22, CM24, KM27, SM20, CM22
Tipus: Supervisades      
Tutories 7,5 0,3 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21, CM22
Tipus: Autònomes      
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs 82,5 3,3 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21, CM22

• Sessions teòriques + sessions pràctiques
• Aula 1 (teoria i pràctica) i aula 2 (pràctica)
• Mètode de cas
• Ponències professionals sector
• Pràctiques individuals + pràctica grup
• Presentacions

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Benchmark 30 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21
Pla de comunicació 30 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21
Pràctiques 40 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21

Aquesta assignatura segueix avaluació continuada o avaluació única

Avaluació continuada

Les activitats de l'avaluació continuada són: 30% pla de comunicació - 30% benchmark - 40% exercicis i pràctiques

Per tal de fer la mitja i aprovar la assignatura cal que tant el benchmark com el pla de comunicació estiguin aprovats.

• Obligatòria assistència 80% de les classes. 

• Obligatori lliurament de TOTS els treballs

• Molt estrictes en timings; no s'acceptaran treballs amb un retard superior a una setmana. Els treballs lliurats fora de termini tindran una penalització de -1 punt a restar de la nota final.

Recuperació

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.

• Les activitats d'avaluació recuperables són: el pla de comunicació i el benchmark.

Avaluació única

Les activitats de l'avaluació única són: 45% examen - 45% pla de comunicació - 10% exercici pràctic

Recuperacio avaluació única

Les activitats recuperables de l'avaluació única són: l'examen i el pla de comunicació.

Segona matrícula

• L'alumnat que es matriculi de nou en la assignatura (repetidors) haurà de realitzar una prova de síntesi que es comunicarà oportunament a l'inici de curs.

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 


Bibliografia

- Cooper, Alan (editor, 2009) Planning: cómo hacer el planeamiento estratégico de las comunicaciones, Ediciones Paraninfo, Madrid.
- Fernández-Gómez, Jorge David (2014) Mecanismos estratégicos en publicidad: de la USP a las Lovemarks, Advook, Sevilla.
- Keller, Kevin Lane (2013) Strategic Brand Management, Pearson.
- Kotler, Philip (2018). Marketing 4.0. Editorial Lid.
- Lannon, Judie y Baskin, Merry (editoras) (2008): A Master Class in Brand Planning. The Timeles Work of Stephen King, JohnWiley & Sons, West Sussex, England.
- Sánchez-Blanco, Cristina (2011): Planificación estratégica. Editorial Universitas. Madrid.
- Santesmases, M (2011). Marketing, conceptos y estrategias. Grupo Anaya Lectura.
- Soler, P (2008). El director de cuentas. Gestión de cuentas en marketing y publicidad. Barcelona: UAB. Servei de Publicacions
- Steel, Jon (2012): Verdades, Mentiras y Publicidad. El arte de la planificación de cuentas. Editorial Fragua, Madrid


Programari

L'assignatura no requereix cap programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 51 Català primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 52 Català primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català primer quadrimestre tarda