Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura Planificació de Mitjans
L'assignatura té com a objectius principals introduir a l'estudiant en el món de la planificació estratègica de mitjans. Per a assolir aquest objectiu, l'assignatura es centrarà bàsicament en:
1.- Conèixer en profunditat les característiques dels mitjans publicitaris per tal de poder portar a terme una selecció de mitjans i suports correcta en una estratègia de mitjans.
2.- Ser original en la recerca de nous mitjans, suports i formats publicitaris.
3.- Desenvolupar les aptituds d’investigació de cara al briefing de mitjans.
4.- Conèixer la importància del coneixement del target.
5.- Ser capaç de crear una estratègia de mitjans correcta (decisió estratègica), en funció d’uns objectius determinats.
6.- Practicar les presentacions en públic.
Tema 1 Anàlisi dels mitjans. Característiques qualitatives i quantitatives
Premsa, Revistes, Ràdio, Cinema, Exterior, Internet, Televisió
Tema 2 Elaboració de l’Estratègia de Mitjans
Briefing, Anàlisi de Situació, Estratègia de Mitjans, Selecció de Mitjans, Tàctica d’Actuació, Selecció de Suports, Negociació, Avaluació, Seguiment i Anàlisi Post Campanya
Tema 3 Case Studies: Exemples d’Estratègies de Mitjans
Tema 4 Tècniques de Negociació amb els Mitjans
Tema 5: Planificació tàctica
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques i Seminaris | 37,5 | 1,5 | CM25, KM26, SM23, CM25 |
Sessions Presencials Teòriques | 15 | 0,6 | CM25, KM26, SM23, CM25 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | CM25, KM26, SM23, CM25 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 82,5 | 3,3 | CM25, KM26, SM23, CM25 |
La dinàmica del semestre és eminentment pràctica i participativa, orientada a la presentació d’un “concurs” final i centrada en el treball autònom/en grup per a complementar i adaptar els contiguts a les necessitats de cada equip. Es preveuen 4 o 5 pràctiques d’equip més la presentació del Treball final. Unes lectures bàsiques son obligàtories, i seràn la base de discussió a clase per a complementar les sessions teòriques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques | 50% | 4,75 | 0,19 | CM25, KM26, SM23 |
Seminari | 10% | 0,5 | 0,02 | CM25, KM26, SM23 |
Treball Final | 40% | 2,25 | 0,09 | CM25, KM26, SM23 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'avaluació de l'assignatura es basarà en l'avaluació de les pràctiques i l'assistència i participació a classe (50%), seminaris (lectures, 10%) i en la presentació d'un treball final que computarà en un 40% per a la nota final. Totes les activitats hauran de ser superades per a optar a l'avaluació final de l'assignatura. L'assistència a les tutories de seguiment del treball final i a la presentació d'aquest són obligatòries.
RECUPERACIÓ DE L’AVALUACIÓ CONTINUADA
Les últimes tres setmanes del curs es dedicaran a activitats de reavaluació. L'alumnat tindrà dret a la recuperacióde l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura..
Per a poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3,5. Podran ser recuperables tant les pràctiques com el seminari.
AVALUACIÓ ÚNICA
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 40% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable)
B) 30% Resolució de 3 casos d’estudi / pràctiques
C) 30% Lliurament d’un treball final: estrategia de mitjans aportant anàlisis de target, de competència, plantejament estratègia, estratègia de mitjans, distribució de pressupost, calendarització accions, etc
A (40%) + B (30%)+ C (30%) = 100% NOTA FINAL DE L’ASSIGNATURA
RECUPERACIÓ DE L'AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat tindrà dret a la recuperacióde l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per a poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3,5. Podran ser recuperables tant la prova teórica com la resolució dels casos pràctics.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Carrero, Enrique; González Lobo, Mª Angeles. Manual de planificación de medios. ESIC Editorial (Madrid, 1997).
Donnelly, William J. Planning media: strategy and imagination. Prentice Hall (New Jersey, 1996).
Gesky, Ronald D. (2013): Media Planning & Buying in the 21st Century. Marketing Communications LLC. ISBN: 978-1481938723
Goodrich, William B., Sissors, Jack Z. Media planning workbook: with discussion and problems. Ntc Pub Group (1996).
Jones, John Philip (ed.): The advertising business. Operations, Creativity, Media Planning, Integrated Communications. Sage Publications (Thousend Oaks, 1999).
Martínez Ramos, Emilio. El uso de los medios de comunicación en marketing y publicidad. Akal (Madrid, 1992).
Sánchez Revilla, Miguel Angel. ¿Dónde está mi competencia? Cómo utilizar y realizar de la forma más positiva el análisis de competencia en publicidad. Infoadex (Madrid, 1998).
Sharp, Byron (2010): How brands grow. What marketers don’t know. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19 557 356 5
Sissors, Jack Z., Baron, Roger B. (2010). Advertising media planning. McGraw-Hill. ISBN: 978-0-07-173890-3
Bibliografia complementària
Alonso Coto, Manuel (2008). El plan de marketing digital. Blended marketing como integración de acciones on y offline. Prentice Hall. Pearson Educación.
Arroyo Vázquez, N. (2009). “El uso profesional de las redes sociales”. Anuario Think EOI 2009. EPI SCP, pp 145-152. Disponible en web: http://dialnet.unirioja.es(servlet/articulo?codigo=3013069
Cheong.Y., de Gregorio, F., Kim, K. 2010, December. The Power of Reach and Frequency in the age of digital advertising. Offline and online media demand different metrics. Journal of Advertising Research. 403-415
Ries, Al. Trout, Jack (1993).The 22 immutable laws of marketing. Harper
Sharp, Byron (2013): Marketing: theory, evidence and practice. Oxford University Press.
Steel, Jon (2007). The perfect pitch. The art of selling ideas and winning n ew business. John Wiley & Sons. New Yersey
Young, Anthony (2010). Brand Media Strategy. Integrated Communications Planning in the digital Era. Palgrave Macmillan
Webgrafia
http://www.google.es/intl/es/analytics/
http://www.iabspain.net/glosario/
http://www.integration-imc.com/pdf/MCA-System-Brochure-Latest.pdf
http://www.integration-imc.com/pdf/MCA-System-Brochure_V1.pdf
http://www.google.co.uk/think/tools/media-planning-toolkit.html
Més lectures i articles d'actualitat que s'aniran comentant a classe.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | tarda |