Logo UAB

Gabinets de Comunicació

Codi: 103160 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Xavier Ribes Guardia
Correu electrònic:
xavier.ribes@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No requisits previs


Objectius

Definir el paper dels Gabinets de comunicació en el mix de màrqueting. Analitzar la seva evolució, funcions, serveis i eines de treball fins avui.
 

- Diferents tipologies de gabinets de comunicació.
 
- Pla de Personal Branding
 
- Establir una visió 360º "integrada" en la comunicació d'àmbit empresarial i d'institucions.
 
- Comunicació corporativa i de producte en les societats empresarials actuals.
 
- El pla de comunicació tant a nivell intern com extern.
 
- Aplicació dels coneixements teòrics en seminaris i casos basats en "Case Historys" reals.
 
- Sortides professionals des del vessant publicitari i de relacions públiques.


Resultats d'aprenentatge

  1. CM26 (Competència) Planificar esdeveniments en els formats adequats per reforçar els valors intangibles de les organitzacions.
  2. CM27 (Competència) Proposar la comunicació interna i externa d'una organització atenent als stakeholders.
  3. KM30 (Coneixement) Reconèixer els valors intangibles de les organitzacions i els seus públics com a eixos estratègics en el disseny i la planificació d'accions de relacions públiques.
  4. SM25 (Habilitat) Interpretar les necessitats dels diferents sectors d'activitat empresarial per adaptar les estratègies de relacions públiques als objectius de comunicació.

Continguts

Estudi de les funcions de la direcció estratègica de la publicitat i de les relacions públiques en les organitzacions.

- Eines bàsiques per a la gestió de la comunicació de les organitzacions.

- Estudi de les metodologies i les fonts utilitzades per a la planificació de mitjans publicitaris.

- Estudi de les estratègies per al desenvolupament d'accions de màrqueting.

- Estudi de les característiques funcionals de la direcció de comptes.

- Desenvolupament operatiu del planner dels gabinets de comunicació.

- Estratègia de mitjans i suports publicitaris dels gabinets de comunicació

- Estudi i desenvolupament de les relacions públiques en els diferents sectors organitzadors de l'activitat social,

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques, pràctiques i seminaris 52,5 2,1 CM26, CM27, KM30, SM25, CM26
Tipus: Supervisades      
Tutories i revisió d'exercicis 7,5 0,3 CM27, KM30, SM25, CM27
Tipus: Autònomes      
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis 82,5 3,3 KM30, SM25, KM30

Classes magistrals i participació de l'alumne.

- Casos pràctics per a debat i desenvolupament

- Desenvolupament d'un pla de comunicació basat en un cas real.

La metodologia docent i la avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen 30% 2 0,08 CM26, CM27, KM30, SM25
Exercicis i treballs 70% 5,5 0,22 CM26, CM27, KM30, SM25

Avaluació continuada

L'avaluació continuada consisteix en:

- Examen: 30 %. Recuperable

- Treballs 70%. Recuperable. Configurats per diferents proves que individualment cap és superior al 20%

- És obligatòria la presència a l'aula per a l'exposició dels treballs i casos desenvolupats, cal aprovar el test de coneixements per aprovar l'assignatura.

Recuperació de l'avaluació continuada

Totes les activitats, tant de teoria com de pràctiques (seminaris i laboratoris), són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

 

Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d'avaluació única. Les condicions per ser avaluats i avaluades amb aquesta modalitat s'explicaran el primer dia de classe.


Bibliografia

A les aules Moodle es penjarà la bibliografia i lectures de consulta.


Programari

L'assignatura no requereix de cap programari.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 51 Català segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català segon quadrimestre tarda