Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Tècniques Especialitzades de Relacions Públiques

Codi: 103153 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Ubeda Pla
Correu electrònic:
jordi.ubeda@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No és necessari cap requisit previ.


Objectius

  • Conèixer i saber utilitzar eines, tàctiques i accions de relacions públiques.
  • Aprendre a escriure amb solvència tot tipus textos que s'usen com a materials estratègics de relacions públiques.
  • Introducció al protocol en organitzacions i institucions.
  • Aprendre a organitzar (tàctica i estratègia) diversos tipus d'esdeveniments.

Resultats d'aprenentatge

  1. CM26 (Competència) Planificar esdeveniments en els formats adequats per reforçar els valors intangibles de les organitzacions.
  2. CM28 (Competència) Idear el protocol de les organitzacions per garantir una comunicació inclusiva.
  3. KM29 (Coneixement) Distingir l'abast de les etapes d'anàlisi, el diagnòstic, l'estratègia i l'acció que intervenen en el disseny i la planificació de les accions de relacions públiques.
  4. KM31 (Coneixement) Reconèixer el valor de la identitat corporativa, la responsabilitat social i la reputació de les organitzacions per a la gestió solvent de les comunicacions interna i externa.
  5. SM25 (Habilitat) Interpretar les necessitats dels diferents sectors d'activitat empresarial per adaptar les estratègies de relacions públiques als objectius de comunicació.
  6. SM26 (Habilitat) Analitzar el target per determinar els insights idonis en el disseny de l'estratègia de les accions de relacions públiques.

Continguts

  1. Textos utilitzats en Relacions Públiques.
  2. Aproximació al protocol.
  3. Organització d'esdeveniments.
  4. Marketing d'influencers i Branded Content.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes pràctiques 37,5 1,5 CM26, KM29, SM26
Classes teòriques 15 0,6 CM28, KM29, KM31, SM26
Tipus: Supervisades      
Tutories 7,5 0,3 KM31
Tipus: Autònomes      
Lectures, preparació de casos i llibreta d'aprenentatge 82,5 3,3 CM28, KM31, SM25

Curs molt pràctic. Amb poca teoría a l'aula, la imprescindible, i molts casos reals d'empreses que veurem a classe.

Els estudiants hauran de treballar en grup i de manera individual per assolir un aprenentatge òptim.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació 20% 2 0,08 KM29
Casos pràctics a classe 40% 2,5 0,1 CM26, CM28, KM31, SM26
Treball Final 40% 3 0,12 CM26, KM31, SM25, SM26

AVALUACIÓ CONTINUADA

A) Els exercicis pràctics que es faran a classe seran en grup i individuals (40%).

B) Treball Final per elaborar un pla de comunicació relacional per a una organtzació real (40%).

C) Assistència i participació (20%).

 

REAVALUACIÓ

Els alumnes que no hagin arribat a un 3 al Treball Final podran fer reavaluació. Si la prova de reavaluació no arribés al 3 no es podria fer mitjana amb la resta de notes de l'assignatura i es consideraria suspesa.

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats (casos pràctics a classe i treball final) el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.

Les activitats recuperables són els casos pràctics realitzats a classe i el treball final.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

 

AVALUACIÓ ÚNICA

Aquesta assignatura contempla la possibilitat de l'avaluació única que estarà basat en els següents percentatges:

A) 40% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura

B) 30% Exercici pràctic d’un cas d’estudi

C) 30% Treball final: Pla de comunicació relacional d’una organització

 

Recuperació avaluació única

a) Per poder participar al procés de recuperació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.

b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.

c) La nota obtinguda en l’exercici pràctic d’un cas d’estudi formarà part de la mitjana ponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova i si l’alumne així ho considera podrà optar a recuperar-la amb una prova de la mateixa índole.

d) El treball final de l'assignatura (30%) és un treball avaluable que no es podrà recuperar en cas de suspendre'l.

 

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

 

 

 


Bibliografia

Durant el curs s'oferiran multiples articles online de blogs i prescriptors al voltant de cada tema tractat a classe

Benito, Pilar (1998): Manual de protocolo, ceremonial y actos públicos. Film Ideal 2000, Barcelona.

Brown, R. (2009): Public Relations and the Social Web.

Curtichs, J.; Fuentes, M. A.; García, Y; y Toca, A. (2011): Sentido Social. La comunicación y el sentido común en la era de la Internet Social. Profit-Tinkle, Barcelona.

Fuetterer, S. (2010): Mi comunidad ....¿Me quiere o no me quiere? Best Relations, Madrid.

López-Nieto y Mallo, F.(1995): Manual de protocolo. Ariel, Barcelona.

Palencia, M. (2011): 90 Técnicas de Relaciones públicas. Manual de Comunicación Corporativa. Profit, Barcelona. 2ª edición.

 

 

 

 


Programari

No es necessita programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 51 Català/Espanyol segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català/Espanyol segon quadrimestre tarda