Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques Externes

Codi: 103151 Crèdits: 12
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Alfonso Gonzalez Quesada
Correu electrònic:
alfons.gonzalez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Les assignatures específiques que cal haver superat per a poder cursar les pràctiques externes són les següents:

103133 Màrqueting i Gestió Documental
103134 Estratègies en Publicitat i Relacions Públiques
103136 Teoria i Estructura de les Relacions Públiques
103137 Teoria i Estructura de la Publicitat
103142 Processos i Tècniques Creatives
103144 Disseny en Publicitat i Relacions Públiques
103146 Creativitat Publicitària
103163 Comunicació de les Organitzacions
104894 Tecnologies i comunicació persuasiva
104895 Expressió Escrita, Oral i Audiovisual
104899 Mètodes de Recerca en Comunicació Persuasiva


Objectius

Durant aquesta assignatura, l’alumnat hauria de:
1. Conèixer el món professional.
2. Desenvolupar les pràctiques de forma eficient.
3. Informar de forma clara del desenvolupament de les pràctiques i l'adquisició de les competències esperades a través d’un informe de les pràctiques externes.
4. Ser capaç d’autoavaluar-se


Resultats d'aprenentatge

  1. CM33 (Competència) Crear productes, campanyes o accions persuasives respectant els codis deontològics i els principis ètics d'autoregulació de l'activitat publicitària i de les relacions públiques.
  2. CM34 (Competència) Adaptar la personalitat individual en les dinàmiques de treball en equip per potenciar l'excel·lència dels resultats.
  3. CM35 (Competència) Integrar en la praxi professional les capacitats d'adaptació a l'entorn, la iniciativa i la proactivitat.
  4. KM35 (Coneixement) Identificar en un entorn professional els coneixements teòrics (comunicació, creativitat, estratègies, economia, sociologia, psicologia i recerca) assimilats en el grau.
  5. KM36 (Coneixement) Reconèixer el funcionament dels diferents departaments d'una agència de publicitat i de relacions públiques.
  6. SM31 (Habilitat) Aplicar les habilitats adquirides en el grau (comunicatives, estratègiques i creatives) en l'elaboració i desenvolupament de productes, campanyes o accions persuasives.
  7. SM32 (Habilitat) Aplicar els coneixements adquirits sobre les atribucions i tasques pròpies dels principals rols de l'activitat publicitària i de les relacions públiques en entorns professionals.

Continguts

Els continguts depenen del lloc de realització de l'estada de pràctiques.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Tutories 21 0,84 KM35, KM36, SM32
Tipus: Autònomes      
Estada a la institució 270 10,8 CM33, CM34, CM35, KM35, KM36, SM31, SM32

L'alumnat desenvolupa la tasca professional assignada pel centre de pràctiques sota la supervisió del tutor o tutora de l'empresa. 
Al llarg de l'estada l'alumnat mantindrà tutories amb el tutor o tutora de l'empresa, i amb el tutor acadèmic o tutora acadèmic a través d'entrevistes personalitzades o d'un blog.
Un cop finalitzada l'estada, caldrà assistir a la tutoria final amb el tutor acadèmic o tutora acadèmica.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del tutor de l'empresa / centre de pràctiques 60% 0 0 CM33, CM34, CM35, KM35, KM36, SM31, SM32
Informe del tutor de la Facultat 10% 0 0 CM34, CM35, KM35, KM36, SM32
Memòria de pràctiques 30% 9 0,36 CM33, CM34, CM35, KM35, KM36, SM31, SM32

L’avaluació es realitzarà, un cop acabada l’estada a l'empresa o la institució, a partir de la memòria final que l'alumnat presenti a la tutora o tutor acadèmics i de l’informe avaluador facilitat per l’organització.

La qualificació de les pràctiques s'obtindrà a partir de les qualificacions de tres evidències: 

1. L'elaboració d'una memòria de pràctiques elaborada per l'alumne/a. (30% de la nota final). La forma d'aquest document la decidirà el tutor o tutora de pràctiques assignat per la Facultat. A tall orientatiu convé consultar les indicacions fixades per la Facultat sobre aquest informe: https://www.uab.cat/doc/informefinaldepracticum.pdf 
2. Informe d'avaluació elaborat pel tutor o tutora de l'empresa / centre de pràctiques (60 % de la nota final).
3. Supervisió professor/a- tutor/a de pràctiques assignat per la Facultat (10% de la nota final).

Caldrà que l'alumnat faci una tutoria amb el professorat responsable de l'assignatura, al principi o al final de l'estada.

Com a mesura per a millorar el seguiment docent es pot demanar una memòria mensual reduïda, que tindrà també caràcter i finalitat avaluadora, així com altres documents complementaris com alguna breu fitxa sobre les dades, característiques i circumstàncies del lloc de pràctiques.

Per aprovar aquesta assignatura cal obtenir una nota final igual o superior a 5.

Per a poder ser avaluat, l'alumnat ha d'utilitzar els models de document (memòria, document d'avaluació de l'empresa, etc.) que a cada curs acadèmic els indiqui i/o proporcioni expressament el seu tutor acadèmic o la seva tutora acadèmica del pràcticum. També han de seguir les seves instruccions específiques.

Com a norma general, la memòria final i el document d'avaluació signat per l’empresa de pràctiques han de ser lliurats al tutor acadèmic o tutora acadèmica en un termini màxim de 10 dies naturals a comptar des de l’últim dia de pràctiques.

L’alumnat que no faci almenys 2/3 de les hores fixades en el conveni, o/i que no obtingui un document d'avaluació del seu tutor/a de l'empresa de pràctiques, serà considerat com a no avaluable.

Aquesta assignatura, per la seva pròpia configuració, no és recuperable.

Per a més informació, es recomana a l'alumnat que consulti la "Normativa Pràctium" i "Informe Final Pràcticum", disponibles a la pàgina web de la Facultat.

https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/informacio-general-1345902978540.html

Revisió de notes:

La revisió de notes és un procediment automàtic que comença quan la nota es fa pública pel professorat responsable per qualsevol mitjà digital o analògic. Des d’aquest moment, l’alumnat té una setmana per sol·licitar, per e-mail, una tutoria amb el professorat responsable de l'assignatura per analitzar la nota final. Passada una setmana des de la data de publicació de la nota, ja no serà admesa cap sol·licitud de revisió de nota.

Aquesta guia és un marc general normatiu per al pràcticum, però l'alumnat ha de tenir en compte que els tutors acadèmics o tutores acadèmiques poden canviar cada semestre i serdiferents per als diferents grups dematrícula. L'assignació dels tutors o tutores per a cada semestre i grup de matrícula depèn dels departaments amb docència assignada, que són els responsables de fer públics els noms dels tutors o tutores per a coneixement de l'alumnat. Per aquesta causa, en ser professorat divers i canviant, l’equip docent no pot figurar a aquesta guia anual.


Bibliografia

Castellbanque, Mariano (2006). Perfiles profesionales de publicidad y ámbitos afines. Barcelona: UOC:

Tibbs, Andy (2010). Advertising : its business, culture and careers. New York: Routledge.


Programari

L'assignatura no requereix de cap programari específic.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.