Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L'assignatura forma part de la matèria Recerca en Comunicació, juntament amb l'assignatura Mètodes de Recerca en Comunicació.
Objectius formatius de l'assignatura:
1. Dotar els estudiants d'una visió global, des del punt de vista científic, de les tècniques de recerca de mercats i del consumidor (quantitatives i qualitatives)
2. Revisar els mètodes bàsics i més habitualment utilitzats en la recerca de mercats i del consumidor, en la indústria de la comunicació publicitària i de la recerca de mercats.
3. Capacitar l'estudiant per utilitzar i aplicar qualsevol mètode de recerca de forma autònoma, a partir de la seva revisió i el seu estudi i el desenvolupament de pràctiques de laboratori.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució de casos a l'aula | 37,5 | 1,5 | KM24, SM17, SM19 |
Sessions presencials de teoria | 15 | 0,6 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories grupals | 7,5 | 0,3 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
Tipus: Autònomes | |||
Investigació, lectures, preparació prova síntesi | 40 | 1,6 | CM18, KM24, SM17 |
Preparació treballs (exposició a classe i memòria escrita) | 42,5 | 1,7 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
L'assignatura es desenvoluparà en dues línies paral·leles, articulades i complementàries:
a) La revisió lineal d'un conjunt de continguts bàsics sobre mètode científic i tècniques d'investigació aplicada.
b) El treball sobre un problema concret de recerca centrat en els objectius de promoció i venda d'un producte o servei concret.
Mentre a les sessions teòriques es revisen els models conceptuals i les tècniques d'investigació, en les sessions pràctiques, l'alumnat anirà avançant de forma paral·lela i coherent en els plantejaments i l'evolució de la investigació d'un cas concret de referència (real o simulat), sobre el qual s'aniran aplicant tots els coneixements adquirits.
L'alumnat s'organitzarà en grups. Cada grup treballarà sobre el cas des d'una perspectiva concreta i diferenciada, acordada entre el professor i el mateix grup. En cada grup, l'alumnat s'organitzarà en rols i concretarà les tasques del treball assignades a cada integrant. Totes i cadascuna de les tasques desenvolupades han d'estar signades per l'alumnat que les hagi realitzat.
L'assignatura es complementarà amb seminaris en què professionals del sector explicaran els seus mètodes de treball.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició i preparació de la primera memòria de investigació | 30% | 2 | 0,08 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
Exposició i preparació de la segona memòria d'investigació | 30% | 3 | 0,12 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
Prova de síntesi escrita | 30% | 2 | 0,08 | CM18, KM24, SM17 |
Pràctiques | 10% | 0,5 | 0,02 | CM18, KM24, SM17, SM19 |
Avaluació continuada
La qualificació final s’obtindrà de la suma dels percentatges corresponents als quatre ítems avaluats. Per superar l’assignatura, la suma dels quatre ítems haurà d’arribar a 5:
- Exposició i preparació de la primera memòria de recerca: 30% de la nota final.
- Exposició i preparació de la segona memòria de recerca: 30% de la nota final.
- Pràctiques a classe: 10% de la nota final. Aquestes pràctiques són suport per al treball de recerca (primera memòria i segona memòria) L'assistència a les tutories de seguiment del treball i el lliurament de les pràctiques són obligatòries en cada sessió.
- Prova de síntesi escrita: 30% de la nota final.
Avaluació única
La qualificació final s’obtindrà de la suma dels percentatges corresponents als quatre ítems avaluats. Per superar l’assignatura, la suma dels quatre ítems haurà d’arribar a 5:
- Treball de curs. Preparació de la primera memòria de recerca: 30% de la nota final.
- Treball de curs. Preparació de la segona memòria de recerca: 30% de la nota final.
- Prova de resolució de casos pràctics: 10% de la nota final.
- Prova de síntesi escrita: 30% de la nota final. El model d’examen és diferent respecte al d’avaluació continuada.
La recuperació: Avaluació continuada.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es poden recuperar les següents activitats:
- Exposició i preparació de la primera memòria de recerca.
- Exposició i preparació de la segona memòria de recerca:
- Prova de síntesi escrita.
La recuperació: Avaluació única.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es poden recuperar les següents activitats:
- Treball de curs. Preparació de la primera memòria de recerca.
- Treball de curs. Preparació de la segona memòria de recerca:
- Prova de síntesi escrita.
Plagi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Alvarez-Gayou,J.L. Cómo hacer investigación cualitativa: fundamentos y metodología México, Paidós.2003
Báez, Juan. Investigación Cualitativa. ESIC. 2007
Grande I y E.Abascal. Fundamentos y técnicas de investigación comercial, ESIC. 8ª ed. 2006
Grande, Ildefonso y Abascal Elena. Análisis de Encuestas, ESIC 2005
Krippendorff, Klaus: Metodología de análisis de contenido: teoría y práctica. Barcelona. Paidós, 1990
Luque Martinez L. Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide 2.000
Malhotra, Naresh K., Investigación de mercados. Quinta edición México. 2008
Martinez ,Pepe. Cualitativa-mente. Los Secretos de la Investigación Cualitativa. ESIC
Merino, M.Jesús y Yaguez, Estefanía. Nuevas tendencias en investigación y Marketing.ESIC.2012
Olabuenaga, Ruiz J.I. Metodología de la Investigación cualitativa Ed. Deusto 5º ed. 2012
Pedret R, Camp F,Sagnier L. La investigación Comercial. Colección Management, DEUSTO 2007
Strauss A,y Corbin J, Basic of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques, Londres, Sage.1998
Soler, Pere: Investigación de mercados. Principios básicos. Universidad Autónoma de Barcelona. Facultad de Ciencias de la Comunicación. 2001.
L'assignatura no exigeix cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |