Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal haver aprovat Disseny en Publicitat i RRPP de 2n curs.
En cas contrari (Erasmus, Sócrates, visitant etc), es requereixen coneixements bàsics de disseny, i de programari de disseny (Affinity Publisher, Affinity Photo, Indesign, Illustrator, Photoshop).
Aquesta assignatura està vinculada als coneixements adquirits a "Disseny en Publicitat i Relacions Públiques" de manera específica i, de manera més general, a les diverses assignatures de la menció en Creativitat. També està vinculada a l'assignatura de Projecte de Tercer "Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques". Haver superat les assignatures prèvies de manera adequada, assegura la capacitació en Direcció d'Art
Objectiu general
Desenvolupar les estratègies creatives en mitjans gràfics per a la confecció de missatges publicitaris. Aquest objectiu general es concreta de manera que, en finalitzar l'assignatura, l'estudiant serà capaç de (objectius específics):
a. Demostrar les habilitats i coneixements necessaris per desenvolupar gràficament idees publicitàries amb la màxima eficàcia i eficiència.
b. Demostrar els màxims coneixements dels elements que es consideren propis de la direcció d'art, i del disseny gràfic publicitari, per utilitzar-los d'una manera tècnicament correcta, eficaç i eficient.
c. Demostrar conèixer i analitzar els corrents i les tendències del disseny gràfic, i de la comunicació publicitària, que marquen les grans línies de la publicitat actual.
d. Demostrar solvència en l'estructuració de missatges publicitaris, des de la perspectiva formal, experimentant amb la construcció de peces gràfiques visuals i audiovisuals.
Part 1
Fonamentació de la DA
Perfil professional de la DA
Context acadèmic de la DA
Competències de la DA
Part 2
Teorització de la DA
Brífing360
Conceptualització
Comunicació Visual
Visual Apple i Visual Attract
Codi Visual
Retòrica Visual
Representació Simbòlica
Part 3
Metodologia de la DA
Tendències i Estils
Creativitat, Comunicació i Estètica
Pensament, Procés i Gestió de disseny
Mitjans de Representació i Producció
Avaluació i Validació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | CM15, KM18, SM15, CM15 |
Teoria | 15 | 0,6 | KM18, KM19, KM18 |
Treballs | 22,5 | 0,9 | CM15, SM15, CM15 |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 7,5 | 0,3 | CM15, KM18, KM19, SM15, CM15 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 82,5 | 3,3 | CM15, SM15, CM15 |
La part presencial de l'assignatura té tres parts bàsiques: Teoria, Seminaris i Pràctiques.
Teoria: Fonamentat en les explicacions teòriques en classe, l'estudi de la bibliografia proposada i l'estudi personal sobre l'objecte.
Seminaris: Fonamentat en el treball de l'estudiant – en grup o individual – i la guia del professor per resoldre problemes de coneixement sobre l'objecte de l'assignatura.
Pràctiques: Fonamentat en la realització d'exercicis o activitats concretes que permeten treballar les habilitats pròpies de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Briefing 1 - Concepte | 15 | 1 | 0,04 | CM15, SM15 |
Briefing 2 - To | 15 | 1 | 0,04 | CM15, SM15 |
Briefing 3 - Insight | 15 | 1 | 0,04 | CM15, KM18, SM15 |
Briefing 4 - Posicionament | 15 | 1 | 0,04 | CM15, KM19, SM15 |
Briefing 5 - CTA | 15 | 1 | 0,04 | CM15, KM18, KM19, SM15 |
Briefing 6 - Art | 15 | 1,5 | 0,06 | CM15, KM18, KM19, SM15 |
Prova Escrita | 10 | 1 | 0,04 | KM18, KM19 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i no preveu avaluació única
L'assignatura consta de diferents activitats d'avaluació:
A. Prova escrita sobre la direcció d'art (10%)
B. Diferents peces (6) on caldrà demostrar els coneixements, habilitats i actituds en la realització d'activitats concretes 90% de la nota de l'assignatura). Estan indicades al quadre Activitast.
Procés de recuperació
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les que equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Tots les activitats d'avaluació són recuperables.
Alumnat no avaluat
Es considera que l'alumnat no pot ser avaluat quan concorrin algunes d’aquestes circumstàncies:
- Quan no s'hagin realitzat un mínim de 2/3 parts del total de les activitats avaluables.
- Quan els lliuraments dels treballs no es facin d'acord amb el cronograma de l'assignatura i les indicacions del professorat.
- Quan el professorat detecti indicis de còpia o plagi en les activitats.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula de l'alumnat podrà realitzar una única prova de síntesi que consistirà a fer el lliurament, les activitats / rúbriques que no hagin estat superades durant el curs anterior.
La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi
Plagi
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, ...) que pugui conduir auna variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Programació de l'assignatura
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
Barry Pete (2008). The advertising concep Book. Thames & Hudson London.
Blackwel, Lewis (1992) La Tipografía del siglo XX. GG. Barcelona
Berzbach, Frank (2013) Psicología para creativos. Gustavo Gili. Barcelona
Bhaskaran, Lakshmi (2007). El diseño en el tiempo. Blume. Barcelona
Burtenshaw, Ken/ Mahon, Nik / Barfoot, Caroline (2007) Principios de publicidad. GG. Barcelona.
Cesar Newton. (2002) Direçao de arte. Editorial Futura. Brasil
Clavera Anna, (2007) De lo bello de las Cosas. GG. Barcelona.
Contreras Fernando R. /San Nicolás Romera, César (2001) Diseño gráfico, creatividad y comunicación. Ediciones Blur.
Landa, Robin (2011). Diseño gráfico y publicidad. Anaya, Madrid
Mazzeo, Cecilia. Diseño y sistema : bajo la punta del iceberg. BUENOS AIRES, Ediciones Infinito, 2017 https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/reader.action?docID=4870584
Philips Peter L. (2004) Cómo crear el brief de diseño perfecto. Divone Eggs Publicicaciones. Barcelona
Puente Balsells, Ma Luz ; Francisco Viñals Carrera. Grafología digital, tipográfica y del diseño visual. Barcelona : Editorial UOC, abril 2019 https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2083370?lang=cat
Quarante, Danielle (1992). Diseño Industrial 1. CEAC. Barcelona
Quarante, Danielle (1992). Diseño Industrial 2. CEAC. Barcelona
Roca, David (2001) “Una manifestación de la creatividad en publicidad: la dirección de arte”. En Creatividady Comunicaciónnúm. 6.2001
Rom, Josep (2006) Del disseny gràfic a la publicitat. Trípodos. Barcelona.
Rom, Josep (2006) Sobre la dirección d’art. Trípodos. Papers d’estudi. Barcelona
Satué, Enric (1992) El diseño gráfico. Alianza Editorial. Madrid
Tena, Daniel (2017) Diseño gràfico publicitario.Editorial Síntesis. Madrid.
White, Alex W. (2009) The elements of graphic design. Allwort press. New York.
A l'assignatura s'utilitzarà el programari Affinity (Publisher, Designer, Photo) o programari similar.
Igualment, l'alumnat pot utilitzar altres programes, prèvia comunicació i acord amb el professorat.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |