Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Actualitat en Publicitat i Relacions Públiques

Codi: 103139 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Xavier Ribes Guardia
Correu electrònic:
xavier.ribes@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No es precisen prerequisits

Objectius

·         Marqueting i Comunicació 3.0 i 4.0
·         Coneixement i desenvolupament de les tendències actuals de comunicació publicitària i de RRPP en l'àmbit empresarial.
·         Coneixement i pràctica de les ultimes eines de planificació de la comunicació de les marques.
·         Coolhunting.
·         Aproximació a l'agència del futur.
·         Explicar les noves eines de comunicació publicitària i de RRPP i la seva integració en el pla de màrqueting de l'anunciant.
·         Aplicació mitjançant casos pràctics reals.

Resultats d'aprenentatge

  1. CM12 (Competència) Integrar la legislació vigent en l'àmbit de la publicitat i les relacions públiques per a un acompliment socialment responsable de l'activitat professional.
  2. KM14 (Coneixement) Indicar els principals corrents culturals i tradicions artisticoliteraris que incideixen en la comunicació persuasiva.
  3. KM16 (Coneixement) Descriure l'estructura del teixit empresarial dels principals grups de publicitat i relacions públiques.
  4. SM12 (Habilitat) Analitzar campanyes publicitàries i accions de relacions públiques a partir de les teories i conceptes propis de la disciplina.

Continguts

Generació de coneixement en actualitat publicitària i de RRPP i aplicació del mateix destacant entre d'altres aproximacions a:
										
											
										
											1.Màrqueting 2.0
										
											2.Màrqueting 3.0 i 4.0
										
											3.La planificació estratègica: Account Planner
										
											4.Oceans Blaus versus Oceans Vermells
										
											5.T- Plann aplicat
										
											6.L'agència del futur
										
											7.Tendències en gabinets de comunicació i relacions públiques
										
											8.Noves àrees en Relacions Públiques

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 37,5 1,5 CM12, KM14, KM16, SM12
Seminaris 15 0,6 CM12, KM14, KM16, SM12
Tipus: Supervisades      
Tutories i revisió d'exercicis 7,5 0,3 CM12, KM14, KM16, SM12
Tipus: Autònomes      
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis 82,5 3,3 CM12, KM14

Classes amb exposició de continguts formatius per part del professor.
										
											
										
											Classes pràctiques amb resolució de casos. 
										
											
										
											Proactivitat de l'alumne
										
											
										
											Treball en equip

Seminaris

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen 30% 2 0,08 CM12, KM14, KM16
Pràctiques 40 3 0,12 SM12
Treball 30 2,5 0,1 CM12, KM14, KM16

Avaluació continuada: està formada per tres ítems:

a) Examen: 30 %. 

b) Pràctiques 4/10%: 40%

c) Treball curs: 30%

És obligatòria la presència a l'aula, Presencial o Virtual, per a l'exposició dels treballs i casos desenvolupats, cal aprovar el test de coneixements per aprovar l'assignatura. Totes les activitats, tant de teoria com de pràctiques (seminaris i laboratoris), són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.

Important: La metodologia docent i l´avaluació prosades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritatas sanitàries.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
 

Avaluació única: 

L'avaluació única es compon de tres ítems formats per: 

a)    Treball global de l’assignatura amb un valor de nota del 50% i recuperable per l’alumnat. 

b)    Dues pràctiques de classe amb un valor de nota del 20, és a dir, un 10% cadascuna. No és recuperable. 

c)    Un test de coneixements amb un valor de nota del 30%. No és recuperable. 


 
 
 

 

 
 

Bibliografia

Donades les característiques de l'assignatura s'adjunten les principals revistes de lectura

1. El Publicista

2. Campaign

3. Advertising Age

4. Anuncios

5. Agenda de la comunicación

6. Anuario de marketing

7.Control

8.Anuario de la creatividad española

9. IP


Programari

L'assignatura no requereix cap programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(SEM) Seminaris 51 Català primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català primer quadrimestre tarda