Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura forma part de la matèria de Teoria i Estructura de la Publicitat i les Relacions Públiques, en bloc amb altres assignatures com: Teoria i Estructura de la Publicitat, Teoria i Estructura de les Relacions Públiques, Actualitat en Publicitat i Relacions Públiques.
Objectius formatius de l'assignatura:
Tema 1.- La publicitat integrada en el procés de màrqueting.
1.1.- Objectius de màrqueting i objectius de comunicació.
1.2.- L'establiment d'objectius qualitatius i objectius quantitatius.
1.3.- Players del sistema publicitari (anunciant, consumidor, agència, mitjans de comunicació).
Tema 2.- Classificació dels mitjans: controlats i estimats
2.1.- Tècniques de comunicació que entrarien per classificació.
2.2.- Anàlisi de dades d'inversió publicitària. Evolució i tendències.
2.3.- Estacionalitat de la inversió.
2.4.- Reflexió sobre les circumstàncies que han portat als canvis en els sistemes publicitaris.
Tema 3.- Tècniques de comunicació publicitaria. Aplicació en funció dels objectius de màrqueting. Motius d'aparició de noves tècniques. Els canvis en els sistemes publicitaris actuals.
3.1.- Promoció
3.2.- Street màrqueting, dance màrqueting, ambient màrqueting
3.3.- Branded Content
3.4.- Cobranding, licensing
3.5 - Product placement
3.6 - Marxandatge
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | CM11, KM16, SM13, CM11 |
Sessions de teoria | 37,5 | 1,5 | CM11, KM16, SM13, CM11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 7,5 | 0,3 | CM11, KM16, SM13, CM11 |
Tipus: Autònomes | |||
Fonts de documentació, lectures i treball | 82,5 | 3,3 | CM11, KM16, SM13, CM11 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència Seminaris | 10% | 3,5 | 0,14 | CM11, KM16, SM13 |
Examen | 40% | 2 | 0,08 | CM11, KM16, SM13 |
Treballs | 50% | 2 | 0,08 | CM11, KM16, SM13 |
El sistema d'avaluació que s'ha d'aplicar a l'assignatura és el següent, en funció de si és avaluació continuada o avaluació única.
Avaluació continuada
• realització de treballs en grup (40%) sobre la qualificació final.
• assistència seminaris (10%) sobre la qualificació final.
• examen tipus test (50%) sobre la qualificació final.
L'assistència als seminaris és obligatòria (mínim 80%), i no és recuperable la seva realització ni assistència. Només es tindran en compte les faltes d'assistència degudament justificades i documentades.
Per superar l'assignatura cal aprovar tant els treballs com l'examen, en cas contrari haurà d'anar a la recuperació.
L'alumnat que desitgi millorar la nota de la primera convocatòria de l'examen s'haurà de preparar una bibliografia específica (a consultar amb l'equip docent).
La nota definitiva seria l'última obtinguda, independentment que aquesta fos inferior a la primera.
Recuperació de l’avaluació continuada
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat podrà recuperar l'assignatura a través de la realització d'un examen.
Avaluació única
Requisits:
- Realització d’un treball de curs (40%) sobre la qualificació final. A lliurar el dia de l'examen.
- Prova de resolució de casos (10%) sobre la base de diverses lectures sobre la matèria. Aquesta prova serà presencial i tindrà lloc el mateix dia de l'examen.
- Examen (50%) sobre la qualificació final.
Per superar l'assignatura cal aprovar els tres ítems de l'avaluació única previstos. En cas contrari l'alumnat haurà d'anar a la recuperació.
Recuperació de l’avaluació única
L'alumnat podrà recuperar l'assignatura a través de la realització d'un examen.
Plagi
L'estudiant que faci qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
BIBILIOGRAFÍA
L'alumnat consultar les variacions de la bibliografia obligatòria al campus virtual al inici del període docent.
BIBLIOGRAFIA OPTATIVA
- Arnold, D. Cómo gestionar una marca. Ed. Parramón.
- Crainer, S. El verdadero poder de las marcas. Eresma & Celeste Ediciones.
- García Uceda, M. Las claves de la publicidad. Ed. ESIC.
- González Lobo, M.A. Curso de Publicidad. Eresma & Celeste Ediciones.
- Lane Keller, Kevin. Administración Estratégica de Marca. Branding. Ed. Pearson.
- Ortega, E. La comunicación publicitaria. Ed. Pirámide.
- Rodriguez del Bosque, I. Dirección Publicitaria. Editorial UOC
No necessita un programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 53 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |