Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixement d'anglès suficient per poder llegir lectures recomanades i altres recursos.
Els objectius de l'assignatura són:
1. SOCIETAT XARXA, EDUCACIÓ I COMUNICACIÓ
1 Comunicació i educació (formal, no formal i informal).
2 El repte de l'educació al llarg de la vida. Les TICs i les noves oportunitats educatives.
3 La cultura mediàtica actual i els valors educatius. El paper de la família i el grup d'iguals.
2. LA FUNCIÓ EDUCATIVA DELS MITJANS
1 Orígens. Context teòric. Plantejaments ideològics de la funció educativa dels mitjans de comunicació: el debat actual.
2 Mitjans educatius. La televisió i l'educació. Els models de televisió educativa. Plataformes audiovisuals educatives,
3. Xarxes socials i videojocs, funció educativa?
3. L'ALFABETITZACIÓ MEDIÀTICA I INFORMACIONAL
1 El marc conceptual de l'alfabetització mediàtica i informacional.
2 El desenvolupament internacional de l'alfabetització mediàtica: el paper de la UNESCO i la Comissió Europea.
3 Polítiques i estratègies de l'educació en mitjans.
4. L'ús de mitjans en contextos educatius.
5. Ciutadania activa i diàleg intercultural
4. L'AUDIÈNCIA INFANTIL I JUVENIL
1.Infància i mitjans: Els drets de la infància i la comunicació.
2 Prevenció de riscs i promoció d'ús crític i creatiu dels mitjans.
5. PROJECTE EDUCOMUNICATIU
1 Conceptualització i definició del projecte. Fases de realització.
2 La recerca prèvia; cerca biblioegrafia i benchmarking.
3 Disseny del projecte i implementació de pilot.
4 Planificació, producció i avaluació.
*** El contingut de l'assignatura aplicarà als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere en relació a la inclusió de l'anàlisi de gènere en tots els continguts programats i en els recursos utilitzats.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 2, 9, 34 |
Seminari | 6 | 0,24 | 2, 15 |
Session pràctiques | 27 | 1,08 | 9, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen | 3 | 0,12 | 9, 15 |
Presentació projecte | 3 | 0,12 | 2, 9, 12, 34, 15, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en grup | 30 | 1,2 | 9, 20 |
Treball individual | 20 | 0,8 | 2, 34 |
La metodologia de l'assignatura consisteix en:
1) Sessions teòriques del temari bàsic de l'assignatura
2) Sessions seminaris de lectures i estudis de casos
3) Sessions pràctiques relacionades amb el desenvolupament del projecte educomunicatiu del curs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entregues seminari | 25% | 13 | 0,52 | 7, 4, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 34, 13, 32, 1, 16, 14, 15, 17, 19, 18, 26, 27, 8, 30, 31, 29, 28, 35, 33, 23 |
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 4, 2, 3, 9, 10, 11, 15, 18 |
Projecte educomunicatiu | 45% | 30 | 1,2 | 7, 2, 5, 9, 11, 12, 34, 13, 32, 1, 16, 14, 15, 17, 19, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 8, 30, 31, 29, 28, 35, 33, 23 |
Activitats d'avaluació
L'avaluació de l'assignatura constarà de tres activitats avaluativas:
Projecte educomunicatiu: Treball en grup, mínim 3-5 persones. Les pautes del projecte estaran disponibles al campus virtual, les sessions pràctiques estaran destinades a treballar els projectes educomunicatius des del seu inici, i les tutories grupals estaran destinadas a realitzar el seguiment tant del disseny com l'elaboració del projecte.
Entregues seminaris: l'entrega es durà a terme prèvia o posteriorment segons s'indiqui al campus virtual.
Examen: Al final de l'assignatura es realitzarà un examen teòric dels continguts apresos durant el semestre.
L'alumant té dret a la revisió de l'avaluació realitzada. Un cop publicades les notes, es convocarà a una tutoria de revisió per efectuar la mateixa.
REAVALUACIÓ
L'activitat de reavaluació consistirà en un examen teòric que inclourà tant aspectes de les sessions teòriques, seminaris, com conceptes treballats en l'elaboració del projecte educomunciatiu
NO AVALUABLE
L'alumnant que no hagi entregat cap activitat formativa no podrà ser avaluat.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. S'entendrà com irregularitat també l´ús de la intel·ligència artificial que no sigui declarat en les entregues, s'entèn que és una eina més però si s'utilitza caldrà transparentar el seu ús i acordar prèviament amb el professorat si és adequat o no per realitzar l'exercici corresponent.
Referències de consulta:
ALBERO ANDRÉS, MAGDALENA.(2010) Jóvenes, internet y participación política. Límites y oportunidades. Octaedro. Barcelona.
ALBERO ANDRÉS, M. (2004). The Internet and adolescents: the present and future of the information society. En Goldstein, Buckingham, Brougère. Toys, Games and Media. New Jersey/London. Lawrence Erlbaum Ass., 109-129.
BUCKINGHAM, DAVID. (2005) Educación en medios. Alfabetización, aprendizaje y cultura contemporánea. Paidós. Barcelona.
BUCKINGHAM, DAVID. y WILLET, REBEKAH. (Eds.) (2006) Digital Generations. Lawrence Erlbaum. London.
BUTLER; ALLISON T. (2019). Educating Media Literacy : The Need for Critical Media Literacy in Teacher Education, BRILL, ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/detail.action?docID=5963858.
CARLSSON, ULLA.,TAYIE, SAMY. JACQUINOT, GENIÈVE., PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL. (2008) Empowerment trough Media Education. An Intercultural Dialogue, Goteborg, Nordicom.
LIVINGSTONE, SONIA. y BOVIL MOIRA. (2002) Young People and New Media. Sage, London.
MASTERMAN, LEN (1993): La enseñanza de los medios de comunicación. Madrid, La Torre.
MORIN, EDGAR (1999). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. UNESCO, París.
PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL, y VILCHES, LORENZO. (2010) Libro Blanco de la televisión educativa y cultural en Iberoamérica, Barcelona, GEDISA
PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL ET AL (2000): Comunicación y educación en la sociedad de la información,Barcelona, Paidós.
PEREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL y VARIS, TAPIO. (2012) Alfabetización mediática y nuevo humanismo, Barcelona, UOC.
PEREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL (2020). La gran mediatización I. El tsunami que expropia nuestras vidas. Del confinamiento digital a la sociedad de la distancia. UOC Press: Barcelona.
*** La bibliografia específica es lliurarà a l'alumnat mitjançant el campus virtual
Programari bàsic d'ofimàtica, domini de xarxes socials i gestió continguts blogs
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |