Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Pel que fa a equipaments, es podran fer servir, indistintament, propis i de la facultat -càmeras SLR digitals (15u).
Aproximar-nos a la fotografia periodística com a fenomen mediàtic i com a element de comprenssió, coneixement e interpretació de la realitat. Es parteix de la tècnica fotogràfica bàsica, de la història específica de la fotografia en les seves aplicacions en premsa, i de l'anàlisis dels procediments professionals de planificació, producció i edició fotogràfica, a fi de dotar els alumnes de competències específiques per a la realització, valoració i utilització d'imatges periodístiques.
Teoria
1. El fotoperiodismo en el context general de la premsa -usos de la fotografia en premsa / gèneres en fotoperiodisme / la foto i el mitjà-.
2. Pràctica del fotoperiodisme -requisits tècnics / processos de treball / el fotoperiodisme com creació-.
3. Pràctica del fotoperiodisme: l'edició fotogràfica (planificació, control, ús i tractamente d'imatges) projecte i dinamització del treball fotogràfic / la posada en pàgina / fotoperiodisme i noves plataformes de publicació / fotoperiodisme i ètica-.
4. Elements d'anàlisi d'imatges fotogràfiques en premsa.
5. Evolució històrica del fotoperiodisme.
Pràctiques:
1. Tècnica fotogràfica.
2. Reportatge.
3. Tractament i edició.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 22 | 0,88 | 2, 16 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 16 |
Teoria | 15 | 0,6 | 2, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 3 | 0,12 | 2, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 92 | 3,68 | 2, 16 |
Classes
Seminaris
Pràctiques
Tutories
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents. En una de les sessions de l’assignatura es destinaran uns 15 minuts per a que els estudiants puguin respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignacions | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 4, 13, 14, 12, 11, 15, 3, 16 |
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 4, 13, 14, 12, 11, 15, 3, 16 |
Reportatge | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 4, 13, 14, 12, 11, 15, 3, 16 |
Pràctiques (Assignacions) 30%
Reportatge: 30%
Examen: 40%
Les lectures que s'indiquin són obligatòries seran objecte d'evaluació.
Per obtenir una avaluació favorable en l'assignatura l'examen s'ha de aprovar.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura -2º convocatoria examen- si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura amb nota mitjana mínima 3,5.
Revisió de qualificacions en hores de despatx -cita prèvia a convenir-.
La no presentació a la prova teòrica determinarà no ser avaluat.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Kobré, Kenneth. Fotoperiodismo. El manual del reportero gráfico Omega 2010
Eurasquin, Manuel Alonso Fotoperiodismo. Formas y códigos Síntesis 2003
Newton,Julianne . The Burden of VisualN Truth: The Role of Photojournalism in Mediating Reality Lea´s Communication. Lawrence Erlbaum Associates Inc 2000
Freund,Gisèle La Fotografía como documento social Gustavo Gili 2001
Sousa, Jorge Pedro Historia crítica del fotoperiodismo occidental Comunicación Social Ediciones y Publiciaciones 2011
Escobar de la Serna, Luis / Esteve Ramirez, Franscico Fotoperodismo y Edición (Historia y límites jurídicos) Universitas 2003
Baeza, Pepe Por una función crítica de la fotografía de prensa Gustavo Gili 2001
Langford, Michael Fotografía básica Omega 2011
Affinity Photo
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |