Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Quan s'arriba a aquesta assignatura l'estudiant ja ha cursat les assignatures de Teoria i estructura econòmica, Història de la Comunicació i Estructura de la Comunicació, necessàries per abordar l'economia i gestió dels mitjans de comunicació.
- Introduir l'alumnat en la gestió empresarial de la indústria de la comunicació. Emprenedoria i innovació.
- Aprofundir en el coneixement de les ciències econòmiques i empresarials des de la perspectiva de la Comunicació.
- Situar l'empresa de la comunicació en l'entorn general o macroeconòmic i l'entorn específic o industrial.
- Ressaltar la importància de les estratègies de gestió empresarial en el disseny, implantació i desenvolupament dels mitjans de comunicació.
- Aplicar la metodologia científica de recerca en aspectes relacionats amb la gestió empresarial i l'anàlisi econòmica de la comunicació.
La restructuració econòmica i política en les tres darreres dècades inclou com un ingredient fonamental, però no únic, un canvi en la indústria de la comunicació. Aquest curs mira de donar respostes a les transformacions en aquesta indústria, així com als canvis que hi hagut en les tècniques de gestió empresarial, que requereixen un replantejament de la gestió de les empreses de comunicació. El contingut del curs es divideix en els següents temes:
1.- Particularitats de la comunicació com a activitat econòmica
2.- L'empresa de comunicació en el seu entorn
3.- La innovació i l’empresa de comunicació
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb laperspectiva de gènere
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques a l'aula | 33 | 1,32 | 3, 26, 6, 8, 10 |
Seminari. Desenvolupament de projectes | 15 | 0,6 | 3, 26, 6, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 7 | 0,28 | 4, 3, 2, 5, 26, 1, 7, 6, 10, 9, 14, 11, 13, 12, 17, 18, 21, 16, 24, 25, 23, 22, 15 |
Tutories | 7 | 0,28 | 3, 26, 6, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, estudi personal, cerca d'informació, treball en equip elaboració pla empresa | 80,6 | 3,22 | 3, 26, 6, 8, 10, 11, 12 |
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
A la part teòrica (presencial) s'explicaran els conceptes sobre el funcionament i organització de les empreses de comunicació, considerades com a unitats econòmiques de producció i situades en l'entorn macroeconòmic, social i industrial en què actuen.
La part pràctica consisteix en aprofundir en els aspectes d'emprenedoria, a partir d'exercicis i anàlisi de casos reals, amb l'objectiu final de tenir eines per a desenvolupar un projecte dins la indústria de la comunicació.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric 1 | 30% | 1,45 | 0,06 | 4, 3, 2, 5, 26, 1, 7, 6, 10, 9, 14, 11, 13, 12, 17, 18, 19, 20, 21, 16, 24, 25, 23, 22, 27, 15 |
Examen teòric 2 | 30% | 1,45 | 0,06 | 4, 3, 2, 5, 26, 1, 7, 6, 10, 9, 14, 11, 13, 12, 17, 18, 19, 20, 21, 16, 24, 25, 23, 22, 27, 15 |
Participació activa | 10% | 0 | 0 | 3, 6 |
Treball d'innovació i emprenedoria | 30% | 4,5 | 0,18 | 3, 5, 26, 7, 6, 8, 10, 11, 12 |
Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les activitats d'avaluació, que consisteixen en dos examens teòrics que valdran un 30% de la nota cadascun, i un treball en grup que es realitzarà en els seminaris i amb treball a casa i que valdrà un 30% de la nota.
L'assistència és obligatòria, i només s'admet que l'estudiant falti a un 20% de les sessions.
Les qualificacions de qualsevol prova avaluable seran penjades al Campus Virtual i l'estudiant podrà revisar-ne la correcció amb una tutoria individual.
Les darreres setmanes del curs es destinaran a activitats de reavaluació. L'alumnat podrà recuperar les proves de teoria amb un examen de recuperació de la teoria. Per recuperar el treball pràctic, l'alumnat haurà de superar un examen pràctic.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat serà qualificat com a No avaluable si no es presenta a cap de les tres activitats d'avaluació continuada ni a la prova de recuperació.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen final teòric - pràctic. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi. Aquesta prova no serà reavaluable.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Manual Assignatura
De Mateo, Rosario; Laura Bergés; Marta Sabater (2009) Gestión de empresas de comunicación. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
Noam, Eli (2019) Managing Media and Digital Organisations. Palgrave Macmillan (Springer)
Altres referències
Albarran Alan B. (2010) The Media Economy New York. Routledge. Taylor & Francis
Albarran Alan B. Silvia M. Chan-Olmsted y Michael O. Wirth (eds.) (2006) Handbook of Media Management and Economics. London, Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
Campos, Francisco (coord.) (2011) El nuevo escenario mediático. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
Cerezo, Pepe. (2019) Los medios ante los modelos de suscripción. Barcelona. Editorial UOC
De Mateo, Rosario; Laura Bergés; Anna Garnatxe (2010) “Crisis, ¿qué crisis?: Los medios de comunicación: empresas y periodismo en tiempos de crisis”. En: Francisco Campos (coord.) El cambio mediático. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
European Commission (2011) GREEN PAPER on the online distribution of audiovisual works in the European Union: opportunities and challenges towards a digital single market. Brussels, 13.7.2011
COM(2011) 427 final.
European Commission (2009) Creative Content in a European Digital Single Market: Challenges for the Future. A Reflection Document of DG INFSO and DG MARKT, 22 October 2009.
McChesney, Robert W. (2008) The Political economy of media: enduring issues, emerging dilemmas. New York, N.Y. : Monthly Review Press.
Picard, Robert (2011). The Economics and Financing of Media Companies. New York: Fordham University Press
Salaverría, Ramon. (2020) Digital Native News Media: Trends and Challenges. Media and Communication, 2020, Volume 8, Issue 2.
Ofimàtica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 13 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 21 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 22 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 23 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |