Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements d’anglès per a les classes, lectures i visionats.
Aquesta assignatura optativa de 6 ECTS forma part de l’itinerari de la Menció de Cinema.
L'objectiu general és conèixer les convencions narratives i expressives dels diferents patrons genèrics del cinema de ficció, analitzant les tipologies establertes i reflexionant sobre la seva evolució al llarg de la història. L'assignatura té una vertiente teòrica, amb ènfasi en els visionats i l'anàlisi de cas, però també una vertiente pràctica amb la realització d'una producció audiovisual que permet aprofundir en l'aprenentatge dels codis narratius i iconogràfics dels gèneres cinematogràfics. El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere. Es realitzen també dos seminaris d'anàlisi fílmica sobre dues peces audiovisuals concretes.
1. Introducció a la teoria dels gèneres cinematogràfics.
2. El Western: gènere i història.
3. La Comèdia: gènere, història i estudi de cas.
4. El Musical: gènere i història.
5. Crime Film/Film Noir: gènere i història.
6. Ciència Ficció: gènere i narrativa.
7. El Documental: gènere, forma i estudi de cas.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | |
Pràctiques de laboratori | 23 | 0,92 | |
Realització d'una obra audiovisual, presentar-la i argumentar-la | 61 | 2,44 | |
Seminaris | 17,5 | 0,7 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 |
L’adquisició de coneixements i competències per part de l'alumnat es farà a través de diversos procediments metodològics:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 30% | 2 | 0,08 | KM15, SM14, SM15 |
Exercici 1: Trailer Recut | 20% | 6 | 0,24 | KM15, SM14, SM15 |
Exercici 2: Scene Reframing | 30% | 12 | 0,48 | KM15, SM14, SM15 |
Intervenció seminaris i pràctiques | 20% | 6 | 0,24 | KM15, SM14, SM15 |
El sistema d’avaluació continuada està integrat per quatre parts diferenciades:
Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mínima de 5 sobre 10 a l’examen escrit i de 5 sobre 10 en un mínim de dues de les activitats enumerades més amunt.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha obtingut una nota mínima de 3,5 a l’examen escrit i una nota mínima del 3,5 sobre 10 en la memòria del projecte audiovisual.
ALTMAN, Rick (2000): Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós.
GRANT, Barry Keith (2013): Film Genre Reader IV. Austin: University of Texas Press.
KALINAK, Kathryn (2010):How the West Was Sung: Music in the Westerns of John Ford. THE JOURNAL OF FILM MUSIC, VOLUME 2, NUMBERS 2-4.
KOLKER, R. P. (2002). Film, form & culture. Boston: McGraw Hill.
ROSENBERG, J. (2017). The Healthy Edit: Creative Editing Techniques for Perfecting Your Movie (2nd ed.). Routledge.
Edició de textos bàsica (WORD, PDF)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |