Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Seria interessant que el'alumnat hagués cursat alguna assignatura de guió.
Aquesta assignatura s'articula al voltant de tres eixos:
1. La teoria.
2. L'anàlisi.
3. La producció.
Els principals objectius són el coneixement de les diferents aproximacions teòriques a l'estudi dels gèneres televisius, el coneixement de les convencions expressives i narratives dels diferents gèneres televisius (amb excepció dels gèneres informatius) i la introducció a la producció al disseny, ideació, producció i realització de formats televisius.
1. Els gèneres televisius: aproximació teòrica.
2. Ideació, producció i realització dels gèneres televisius.
3. Tipologia dels gèneres i les seves claus expressives i comunicatives (formats de no ficció).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | |
Pràctiques de Laboratori | 22,5 | 0,9 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos acadèmics, preparació i planificació treball pràctic | 83 | 3,32 |
Per tal d'aconseguir els objectius de l'assignatura, la metodologia docent contemplarà:
1. Sessions teòriques i seminaris, on es donaran les claus fonamentals per a l'adquisició de les competències associades a l'assignatura així com es procedirà al visionat analític de productes.
2. Sessions pràctiques i seminaris, on els alumnes hauran de planificar, discutir críticament i executar un producte televisiu en clau genèrica.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ideació d'un format televisiu i producció d'un teaser | 50 % | 1 | 0,04 | KM15, SM14, SM15 |
Participació i assistència | 10 % | 3 | 0,12 | KM15, SM14, SM15 |
Presentació projecte | 40% | 3 | 0,12 | KM15, SM14, SM15 |
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
1. Ideació d'un format televisiu i producció d'un teaser, 50% sobre la qualificació final
2. Presentació del projecte (pitch i memòria de venda), 40% sobre la qualificació final
3. Participació i asistència, 10% sobre la qualificació final
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'activitat d'avaluació 1.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Important: Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d'avaluació única. Les condicions per ser avaluats i avaluades amb aquesta modalitat s'explicaran el primer dia de classe.
Bibliografia bàsica:
BARROSO, Jaime (1996), La realización de los géneros televisivos, Madrid: Síntesis.
BERGER, Asa. (1992) Popular Culture Genres, Newbury Park: Sage.
CREEBER, Glen, MILLER, Toby and TULLOCH, John (2008), The television Genres Book, London: BFI.
EDGERTON, G.R. and ROSE, B.G. (eds) (2005), Thinking outside the box: a contemporary televisión genre reader, Lexington: University Press of Kentucky
GONZÁLEZ REQUENA, Jesús (1988): El discurso televisivo: espectáculo de la posmodernidad, Madrid: Cátedra.
GORDILLO, Immaculada, (2009), Manual de narrativa televisiva, Madrid: Síntesis.
KAMINSKY, Stuart M. and MAHAN, Jeffrey H. (1988) American television genres, Chicago: Nelson-Hall.
NEWCOMB, Horace (ed) (2000), Television : the critical viewNew York, etc. : Oxford University Press.
O’DONNELL, Victoria (2007), Television Criticism, Thousand Oaks, Calif.: Sage.
L'alumnat haurà d'utilitzar el programari de lliure elecció necessari per a l'edició dels seus projectes audiovisuals.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |