Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura es requereix una bona comprensió lectora de l'anglès.
Aquesta assignatura s'inclou en la matèria del grau Historia i Estètica de la comunicació audiovisual. Aquesta matèria la formen les següents assignatures de 6 crèdits ETCS cadascuna:
L'assignatura proporciona coneixements sobre la televisió (TDT i plataformes), especialment en la introducció als factors estructurals, tecnològics i estètics que defineixen els productes televisius i la relació amb les audiències. En aquest sentit, s'articulen també eines d'anàlisi i d'interpretació per als continguts televisius, dotant a l'alumnat de capacitat crítica per analitzar i crear continguts per les plataformes i TDT.
1.-Context de la televisió contemporània.
Breu repàs contextualitzador de les principals característiques (tecnològiques, reguladores, culturals i socials) que defineixen i determinen la indústria televisiva del moment.
2.-Tendències de la televisió actual.
Anàlisi crítica de les tendències programàtiques actuals a nivell internacional, el fenòmen del global format trade i de la funció social de la televisió en la societat contemporània.
3.-El paper de les plataformes televisivas.
Determinar les implicacions de les plataformes de distribució del senyal televisiu i, especialment, d'Internet en l'evolució social del mitjà. La irrupció de la Social TV.
4.-Aproximació als Television Studies.
Introducció a aquesta disciplina acadèmica, que aborda l'anàlisi crítica del mitjà televisiu, i determinar l'evolució dels seus estudis a l'era analògica i digital, especialment, per analitzar el nou rol del telespectador i usuari/a en l'era de les Xarxes Socials.
5.-L'anàlisi televisiva: fonts, eines i models analítics.
Descripció dels principals mètodes i tècniques d'investigació per abordar l'anàlisi televisiva. Proposta, desenvolupament i aplicació d'un model propi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES TEÒRIQUES | 37,5 | 1,5 | CM05, KM10, KM11, KM12 |
SEMINARIS | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
TREBALL AUTÒNOM | 82,5 | 3,3 | CM05, KM10, KM11, KM12 |
L'adquisició de coneixements i competències per part dels alumnes es durà a terme a través de diferents procediments metodològics que inclouen les classes magistrals a l'aula, excercicis d'anàlisi, debat i reflexió a partir de visionats i de material de lectura en els espais de l'aula i dels seminaris, i tutories.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PROVA TEÒRICA | 40% | 2,5 | 0,1 | |
SEMINARIS | 20% | 1 | 0,04 | |
TREBALL | 40% | 4 | 0,16 | CM05, KM10, KM11, KM12 |
Avaluació continuada
L'Avaluació consisteix en tres parts diferenciades:
• Prova teòrica (40%). Haurà d'estar aprovada per superar l'assignatura (condició indispensable).
• Treball en grup (40%). Anàlisi de referents televisius d’un producte televisiu contemporani (TDT o plataforma)
• Entrevista a professionals de la televisió sobre la creació i producció de determinants programes analitzats (20%)
Avaluació única
L'Avaluació consisteix en quatre parts diferenciades:
• Prova teòrica (40%). (El model d’examen és diferent respecte a l’avaluació continuada).
• Treball final (30%). Anàlisi de referents televisius d’un producte televisiu contemporani (TDT o plataforma)
• Treball de recerca documental (15%). Recensió d’un mínim de tres articles científics sobre els formats televisius a Europa.
• Entrevista a un o una professional de la informació televisiva sobre l’accés a les fonts d’informació primàries en les rutines productives (15%).
La data de la prova teòrica i del lliurament de les activitats avaluables és el 15 de gener, de 9 a 12.
Recuperació́: avaluació́ continuada
a) Segons normativa, per poder participar al procés de recuperació́, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Nomes es pot recuperar la teoria, si l'alumne/a s'ha presentat a la prova teòrica fixada a l’avaluació́ continuada i s'ha obtingut una nota inferior a 5. La prova de recuperació́ consistirà̀ en una prova escrita d’avaluació́ de coneixementsteòrics.
Recuperació: avaluació única
a) Segons normativa, per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 5. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
Bibliografia bàsica
Beck, Daniel; Hellmueller, Lea; Aeschbacher, Nina (2012). "Factual Entertainment and Reality TV". En Communication Research Trends, vol. 31 (2), 4-27.
Bignelli, Jonathan (2004). An Introduction to Television Studies. London: Routledge.
Casetti, Francesco; Di Chio, Frederico (1999). Análisis de la televisión: instrumentos, métodos y prácticas de investigación. Barcelona: Paidós.
Esser, Andrea (2012). "The format business: Franchising television content". En International Journal of Digital Television, vol. 4 (2), 141-158.
Gray, Jonathan; Lotz, Amanda (2012). Television Studies. Cambridge/Malden: Polity Press.
Grainge, Paul (ed.). Ephemral Media. Transitory Screen Culture from Television to YouTube. London: Palgrave Macmillan, British Film Institute.
Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York, London: New York University Press.
Lotz, Amanda (2009). Beyond prime time: Television programming in the post-network era. New York: Routledge.
Navarro, Celina; Garcia-Muñoz, Nuria; Delgado, Matilde (2022). Local fiction series: the value of European Public Service Media (1990–2020). Medua, Culture & Society, 1-17. https://doi.org/10.1177/01634437211069972
Prado, Emili; Delgado, Matilde; García-Muñoz, Núria; Monclús, Belén; Navarro, Celina (2020). “General-television programming in Europe (UE5): Public versus commercial channels”. El profesional de la información, v.29, n. 2, e290204. https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.04. https://30pubtv.com/
Spigel, Lynn; Olsson, Jan (eds.) (2004). Television after TV. Essays on a medium in transition. Durham/London: Duke University Press.
Tay, Jinna; Turner, Graeme (2009). Television Studies after TV: Understanding Televisionin the Post-broadcast Era.London, New York: Routledge.
Vande Berg, Lea; Wenner, Lawrence; Gronbeck,Bruce (1998). Critical approaches to television. Boston/New York: Houghton Mifflin Company.
Van Dijck, José (2009). “Users like you? Theorizing agency in user-generated content”. En Media, Culture & Society, 31(1), 41-58. https://doi.org/10.1177/0163443708098245
Al llarg de les classes es proporcionará bibliografia complementària i material audiovisual sobre els temes tractats.
Edició de text (Word o similar)
Presentacions (Powerpoint o similar)
Full de càlcul (Excel o similar)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |