Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Calen coneixements bàsics de guió i de llenguatge televisiu / cinematogràfic.
Conèixer:
Concebre i produir una peça audiovisual emprant alguna de les tècniques d'animació.
Tema 1
Introducció a l’animació:
-Generadors de moviment: ("pose to pose", "stop-motion" i rotoscopi/captura moviment)
-Tècniques
-Vocabulari bàsic d'animació.
-Principis generals de l’animació.
Tema 2
-Model òptim organitzatiu d’una producció d’animació.
-Diferents models organitzatius pràctics de les productores.
-Altres models de producció:
-Estructures més o menys consolidades:
Producte americà i nipó
-Estructures per consolidar:
Producte europeu
-Estructures de serveis:
Models asiàtics.
Tema 3
-La logística:
-Mecanismes de control.
-Responsables del procés.
-Coordinació entre les diferents àrees que intervenen.
-Equip de producció necessari.
Tema 4
-Sonorització:
-La música al dibuix animat.
-Metodologia de treball.
-Les locucions.
-Els efectes.
-Les mescles.
Tema 5
-El procés de creació, des de la idea a la còpia d’emissió.
-Comparativa entre les diferents tècniques.
-Processos comuns i elements diferencials.
5.1 La preproducció
-Idea-argument-guió.
-Story-board (diferents models).
-La creació dels personatges (model sheets).
-El modelat (3D).
-La definició dels ambients.
-El Concept Art.
-L’Animatic/leica reel.
-Els layouts d'escenaris.
-Els layouts d’animació.
-Les cartes de rodatge.
-Lipsing.
5.2 La producció
-Backgrounds.
-La direcció de l’animació.
-Animació (2D i 3D)
-Assistència (2D).
-Int/Clean-up (2D).
-Ink&Paint (2D).
-Composició.
5.3 La prostproducció
-Muntatge/edició.
-Sonorització i mescles.
-Còpia final.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques en el laboratori | 22,5 | 0,9 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Creació d'una peça d'animació de mínim d'un minut | 60 | 2,4 | |
Preparació presentació | 11 | 0,44 | |
Visionat de material recomanat | 11 | 0,44 |
Les sessions teòriques es complementen amb altres de caràcter pràctic.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Un cop impartides aquestes sessions, els alumnes, en parelles o grups de tres (depenent del nombre d'alumnes matriculats) desenvoluparan una animació, d'almenys 1 minut de durada. El professor farà el seguiment de la producció mitjançant tutories, tres de les quals seran obligatòries que s’aniran pactant en el transcurs de l’elaboració del curt. En aquestes tres tutories, avaluables, els alumnes hauran de portar el material sol·licitat pel professor amb la finalitat de comprovar el correcte desenvolupament del curtmetratge i poder solucionar els problemes sorgits així com assessorar en la producció.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliuraments parcials | 45% | 6 | 0,24 | CM14, CM15, KM19, SM18 |
Participació a les classes | 10% | 0 | 0 | CM14, CM15, KM19, SM18 |
Presentació del projecte | 45% | 2 | 0,08 | CM14, CM15, KM19, SM18 |
1) L'avaluació de l'assignatura es farà mitjançant la presentació d'una peça audiovisual d’un minut aproximadament,(feta en grup) amb el lliurament del material que es vagi sol.licitant referent als procesos de la producció, com story-board, animàtic, concept art…, de la peça (45% de la nota final)
2) Al llarg del curs hi haurà vàries entregues individuals i obligatòries de treballs pràctics (animacions) que serviran com eina avaluadora (45% de la nota final).
3) El 10% de la nota final quedarà fixat per l'assistència i participació a les classes.
Reavaluació:
En funció dels resultats obtinguts entre els exercicis / pràctiques individuals i la peça en grup hi haurà un nou exercici per reavaluar els aspectes no superats. Aquesta reavaluació es farà en les dates previstes en el calendari acadèmic. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5 com a mínim.
NOTA :
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Important: Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d'avaluació única. Les condicionsper ser avaluats i avaluades amb aquesta modalitat s'explicaran el primer dia de classe.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA:
Bendazzi, Giannalberto 2003. Cartoons: 110 años de cine de animación. Ocho y Medio. Madrid.
Delgado, Pedro Eugenio 2000. El cine de animación. Ediciones JC, DL. Madrid.
Lord, Peter; Sibley, Brian 1998. Cracking Animation. The Aardman Book of 3-D Animation. Thames & Hudson.
MacLean, Fraser 2011. Setting the Scene. The Art and Evolution of Animation Layout. Chronicle Books, San Francisco.
COMPLEMENTÀRIA:
Bakedano, José J. 1987. Norman McLaren. Obra completa. 1932-1985. Museo de Bellas Artes. Bilbao.
Levitan, Eli L. 1980. Generación electrónica de imágenes. Ediciones Bellaterra, S.A. Barcelona.
Mealing, Stuart 1992. The Art and Science of Computer Animation. Intellect Books. Oxford.
Rondolino, Gianni 1974. Storia del cinema d’animazione. Giulio Einaudi editore s. p. a., Torino.
Solomon, Charles: 1994.Enchanted Drawings. The History of Animation. Wings Books. New York.
Vivar Zurita, Hipólito 1988. La imagen animada: Análisis de la forma y del contenido del dibujo animado. Editorial de la Universidad Complutense. Madrid.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |