Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements d'història del cinema i de llenguatges audiovisuals. Coneixements d'anglès per a les lectures i visionats.
Conèixer la història del documental i aprendre els llenguatges i especificitats per tal de desenvolupar la capacitat de realitzar projectes documentals crítics i imaginatius.
1. El concepte de documental
2. Maneres i veus del documental a la història
3. Estil i forma
4. De la creació a la realitat
5. Nous formats i suports
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 6, 4, 9, 15 |
Pràctiques de laboratori | 22,5 | 0,9 | 6, 4, 7, 9, 15 |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Visionats, lectures i realització de peces documentals | 82,5 | 3,3 | 4, 9, 15 |
Les sessions de l'assignatura es conduiran mitjançant diferents tipus d'activitats, agrupades en classes magistrals, seminaris i pràctiques de laboratori consistents en la elaboració d'un documental i peces complementàries, d'acord amb els paràmetres especificats a la part teòrica.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita | 30% | 3 | 0,12 | 3 |
Pràctiques | 50% | 3 | 0,12 | 1, 6, 4, 7, 8, 17, 9, 11, 10, 2, 14, 13, 12, 5, 15 |
Seminaris | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 8, 17, 2, 13, 16, 15 |
La metodologia docent i l'avaluació propostes podran experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluaran mitjançant diferents procediments:
- Prova escrita (30%)
- Pràctiques (50%)
- Seminaris (20%)
Cal aprovar la prova escrita i els treballs pràctics per poder fer mitjana i superar l'assignatura. L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d'avaluació única. Les condicions per ser avaluats i avaluades amb aquesta modalitat s'explicaran el primer dia de classe.
ARTIS, Anthony Q. (2009). Cállate y rueda. Omega.
BARNOW, Erik. (1996): El documental. Historia y estilo. Barcelona: Gedisa.
NICHOLS, Bill. (1997): La representación de la realidad. Barcelona: Paidós.
NICHOLS, Bill. (2001): Introduction to documentary. Bloomington: Indiana University Press.
RABIGER, Michael (2004): Directing the Documentary. London: Focal Press.
SOLER, Llorenç. (1997): La realización de documentales y reportajes para televisión. Barcelona: Cims.
WEINRICHTER, Antonio. (2004): Desvíos de lo real. El cine de no ficción. Madrid:T&B Editores
Les persones assistents utilitzaran programes de captació d'imatge i edició en suports mòbils i maquinari dedicat. Es provaran diversos programes de postproducció audiovisual.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |