Logo UAB

Psicologia Mèdica

Codi: 102946 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2502442 Medicina FB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Lidia Gimenez Llort
Correu electrònic:
lidia.gimenez@uab.cat

Equip docent

Albert Fernandez Teruel
Rosa Maria Escorihuela Agullo
Lidia Gimenez Llort
Constanza Denisse Daigre Blanco
Anastasiya Ivanova Serokhvostova
Sara Nieves Maurel Ibañez
Yolanda Pardo Cladellas
Beatriz Molinuevo Alonso
Oren Contreras Rodriguez

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

És aconsellable que l'alumnat hagi assolit competències bàsiques en Bioestadística i que tingui un nivell d'anglès que li permeti entendre material audiovisual i textos escrits en aquesta llengua.


Objectius

L'assignatura s’imparteix a segon curs del Grau de Medicina, dins l’etapa de formació preclínica, període dedicat a que l’alumnat adquireixi els coneixements bàsics sobre l’estructura i funció del cos humà. El seus objectius generals són que l’alumnat:  

  • Adquireixi un repertori de coneixements sobre els processos bàsics del pensament, les emocions i el comportament humà que li permetin discernir en etapes formatives futures entre el funcionament normal i l’anormal.
  • Sigui capaç d’interpretar i usar conceptes i mesures derivats de la psicologia bàsica que són emprats habitualment en la pràctica mèdica.
  • Enumeri i sigui capaç de discriminar les limitacions i biaixos del nostre cervell com a processador d’informació i descrigui les repercussions que tenen tant en la conducta de la metgessa o del metge com en la de la persona usuaria dels serveis de salut.
  • Descrigui la relació entre els estats psicològics, els trets de personalitat i les malalties somàtiques.
  • Sigui capaç de descriure els trastorns mentals més freqüents i els sistemes de classificació més comuns.
  • Sigui capaç de descriure les característiques essencials i les aplicacions dels diversos tractaments psicològics basats en l’evidència que es poden fer servir en la pràctica mèdica.
  • Sigui capaç de canviar el paradigma del model únic pel bio-psico-social que inclou no només les perspectives de gènere i d'edat sinó també competències transversals de caire bio-psico-social associades a l'equitat, la diversitat i la inclusió. 
  • Tots aquests objectius han de contribuir a que l’alumnat assoleixi un bagatge de competències que han de possibilitaruna millor comprensió de la tríada pensament-emocions-conducta de les persones usuaries dels sistemes de salut, de la seva pròpia tríada i de la relació professional amb la persona usuaria i l'equip sanitari. 

Competències

  • Demostrar que comprèn els fonaments de la conducta humana normal i les seves alteracions en diferents contextos.
  • Demostrar que comprèn l'estructura i funció dels aparells i sistemes de l'organisme humà normal en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • Demostrar que comprèn la importància i les limitacions del pensament científic en l'estudi, la prevenció i el maneig de les malalties.
  • Demostrar, en l'activitat professional, un punt de vista crític, creatiu i orientat a la recerca.
  • Identificar i mesurar els components afectius i emotius de la conducta humana i les seves alteracions.
  • Obtenir i elaborar una història clínica que contingui tota la informació rellevant, estructurada i centrada en el pacient, tenint en compte tots els grups d'edat, sexe, els factors culturals, socials i ètnics.
  • Reconèixer el rol de la complexitat, la incertesa i la probabilitat en la presa de decisions de la pràctica mèdica.
  • Reconèixer els determinants de la salut de la població, tant els genètics com els dependents del sexe, l'estil de vida, la demografia, els factors ambientals, socials, econòmics, psicològics i culturals.
  • Reconèixer els efectes del creixement, el desenvolupament i l'envelliment sobre l'individu i el seu entorn social.

Resultats d'aprenentatge

  1. Administrar proves d'avaluació psicològica amb funcions de garbellament, interpretar-ne resultats i establir-hi conclusions.
  2. Assenyalar els components principals d'una exploració psicopatològica.
  3. Definir aspectes bàsics de la psicologia del desenvolupament.
  4. Definir els principals conceptes i teories dels processos de la motivació i l'emoció.
  5. Demostrar, en l'activitat professional, un punt de vista crític, creatiu i orientat a la recerca.
  6. Descriure els factors determinants del desenvolupament cognitiu i social i de les diferències evolutives entre les persones.
  7. Descriure els principals mètodes per classificar la conducta anormal.
  8. Descriure els principals processos cognitius (pensament, llenguatge, intel·ligència, sensació, percepció, atenció, consciència, memòria, aprenentatge).
  9. Descriure la classificació general dels trastorns mentals basada en la CIE de l'OMS i en el DSM.
  10. Descriure la influència dels processos cognitius (expectatives, atribucions, etc.) en la presa de decisions.
  11. Distingir els principals mecanismes reguladors dels processos de motivació i emoció.
  12. Distingir i explicar els diferents mètodes d'investigació en psicologia.
  13. Distingir les alteracions associades als processos cognitius i de personalitat.
  14. Enumerar els avantatges i les limitacions del mètode científic en psicologia.
  15. Explicar el concepte de trastorn mental.
  16. Explicar el desenvolupament cognitiu, emotiu i psicosocial de la infantesa, l'adolescència i l'edat adulta.
  17. Identificar els canvis més rellevants del desenvolupament humà en cada etapa del cicle vital i els seus efectes.
  18. Identificar els factors etiològics generals implicats en els trastorns mentals.
  19. Identificar els problemes de desenvolupament.
  20. Identificar formes de mesura dels processos de motivació i emoció i justificar-ne les limitacions.
  21. Identificar les característiques principals dels trastorns mentals més freqüents.
  22. Identificar vinculacions entre la motivació i l'emoció, i altres processos psicològics.
  23. Transferir els coneixements bàsics sobre els processos cognitius i de personalitat a l'àmbit de la salut.
  24. Transferir els coneixements conceptuals bàsics sobre els processos de motivació i emoció a l'àmbit de la salut.
  25. Valorar les relacions existents entre els processos de motivació i emoció.

Continguts

CLASSES TEÒRIQUES

T1. Psicologia i medicina: aspectes conceptuals i metodològics.  Concepte de psicologia. Psicologia i Medicina. El mètode científic i la psicologia. Els mètodes d’estudi. Mesura i avaluació del comportament.
T2. Psicologia del desenvolupament. Conceptes bàsics. Mètodes d’estudi. Natura i criança. Desenvolupament cognitiu i social a la infància i a l’adolescència. L’edat adulta. Problemes del desenvolupament.
T3. Psicologia de l'envelliment. Gerontologia multidisciplinar, perspectiva de gènere i sociocultural. Novetat individual i social de l'envelliment en la 'Dècada de l'envelliment saludable'. 'Human functioning', salut, malaltia i benestar en l'envelliment normal i en el/la- pacient geriàtric. La visita mèdica a persones grans, valoració funcional i escales de valoració geriàtrica. Dolor i altres comorbiditats. Factors de risc i protectors en l'envelliment normal i patològic. Psicologia i sociologia de l'envelliment: Edatisme, crisis familiars associades a l'envelliment, síndrome de la persona cuidadora i fatiga per compassió al professional sanitari. Envellir i morir. Humanització de la mort i el dol. 
T4. Pensament i llenguatge. Resolució de problemes. Judici i presa de decisions. Els biaixos del pensament humà. Estructura i desenvolupament del llenguatge. Relació llenguatge-pensament. Les alteracions del pensament i del llenguatge.
T5. Intel·ligènciaConceptes bàsics. Avaluació: els tests d’intel·ligència. Estructura de la  intel·ligència. Influències genètiques i ambientals. Intel·ligència i salut. Els extrems en intel·ligència. 
T6. Personalitat. Conceptes bàsics. Estructura de la personalitat. Avaluació de la personalitat. Influències genètiques i ambientals. Personalitat i salut. Personalitats anormals.
T7. Sensació i percepció. Llindars sensorials i mètodes de detecció. Generalitats dels sistemes sensorials. Receptors sensorials i camps receptors. El sistema visual. Constàncies perceptives. Percepció de la profunditat. Il·lusions perceptives. Les alteracions perceptives. 
T8. Atenció i consciència. Tasques d’orientació i atenció. Escorça parietal i frontal. Síndrome de negligència. Localització selectiva. Vigília, son i consciència. Funcions del son. Drogues i consciència. Les alteracions de l’atenció i de la consciència.
T9. Aprenentatges elementals i condicionament clàssic. Concepte d'aprenentatge en psicologia. Aprenentatges no associatius: habituació i sensibilització. Aprenentatge associatiu entre estímuls: condicionament clàssic. Importància del condicionament clàssic en la conducta humana normal i patològica.
T10. Condicionament instrumental. Antecedents i desenvolupament del condicionament instrumental. Concepte i components. Tipus de condicionament instrumental: reforçament i càstig. El condicionament instrumental en la modulació de la conducta humana: exemples d’ús en el tractament de psicopatologies.
T11. Memòria. Concepte i definició. Memòria de treball. Memòria a llarg termini. La recuperació de la informació. Quan la memòria esdevé un problema: amnèsia i hipermnèsia.
T12. Motivació i emoció. Conceptes generals. Sistemes motivacionals generals i regulació dels estats. Motivació i cognició. Motivacióextrínseca i intrínseca. Detecció i interpretació d’emocions. Expressió i comunicació emotiva. Visceralitat i cognició en els estats emotius. 
T13. Relació metge/ssa-pacient. Comunicació amb el/la pacient i enfoc bio-psico-social. Conceptes bàsics sobre la comunicació clínica. Connectar, identificar, comprendre i resoldre problemes i conflictes. Compartir informació. Acords i decisions.
T14. Estrès, malaltia i salut. Concepte d’estrès i les diferents teories. Fonts potencials d'estrès i factors que modulen la resposta a l'estrès. Diferències individuals (edat, sexe/gènere i personalitat) i estrès. Estrès i vulnerabilitat a la malaltia. Psiconeuroimmunologia. Prevenir i afrontar l'estrès.
T15. Trastorns mentals. Introducció. Classificació dels trastorns mentals. Trastorns d’ansietat i trastorns associats. Trastorns afectius. Trastorns de l’espectre de l’esquizofrènia i trastorns associats. Trastorns de la personalitat. Altres trastorns. 
T16. Tractaments psicològics en medicina. Concepte de tractament psicològic. Tipus de tractaments psicològics. Mites sobre els tractaments psicològics. Eficàcia dels tractaments psicològics en trastorns mentals. Indicacions dels tractaments psicològics en contextos mèdics.

PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLABs)

PLAB 1. Avaluació i maneig de l'ansietat i l'estrès

PLAB 2. Avaluació del comportament normal i patològic mitjançant els tests psicològics

PLAB 3. Anàlisi de la comunicació en situacions clíniques

 

ACTIVITATS VIRTUALS D'AUTOAPRENENTATGE(AVAs) 

AVA 1. Avaluació del comportament mitjançant els tests psicològics

AVA 2. Els biaixos del pensament humà

AVA 3. Valoració de la relació clínica amb l’escala CICAA

AVA 4. Psiconeuroimmunologia

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) 7 0,28 1, 2, 5, 7, 8, 12, 13, 20, 23
TEORIA (TE) 45 1,8 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Tipus: Autònomes      
ACTIVITATS VIRTUALS D'AUTOAPRENENTATGE / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS 91 3,64 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25

Classes teòriques, pràctiques de laboratori i activitats autònomes (activitats virtuals d'autoaprenentatge, estudi individual, consultes bibliogràfiques o documentals, consulta de Campus virtual).

El contingut teòric avaluable inclourà la matèria explicada a les classes de teoria i els capítols o parts dels capítols del llibre de text de l’assignatura [FELDMAN, R. (2021). Understanding Psychology (15th. Ed). New York: McGraw Hill] que determini el professorat per a cada tema.

Les activitats virtuals d'autoaprenentatge són activitats que es realitzen a través del Campus Virtual i que estan vinculades a la matèria teòrica o a les pràctiques. S'han de fer i lliurar dins d'un període de 6-7 dies després de la seva publicació segons una programació que s'anunciarà a l'inici de curs. Un cop tancat el període de lliurament dels exercicis, l'alumnat disposarà de les plantilles de resposta per fer-ne l'autocorrecció.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació i participació en activitats virtuals i pràctiques. 15% 1 0,04 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Pràctiques i activitats vinculades: Avaluacions escrites mitjançant proves objectives: Ítems de selecció: Ítems d'elecció múltiple 35% 2 0,08 1, 5, 12, 13, 23
Teoria i activitats vinculades: Avaluacions escrites mitjançant proves objectives: Ítems de selecció: Ítems d'elecció múltiple 50% 4 0,16 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25

REQUISITS PER APROVAR L’ASSIGNATURA

A efectes avaluatius, l'assignatura es divideix en dos blocs: 1) Bloc primera part de teoria (inclou la matèria de teoria corresponent als temes 1 a 8 i les activitats virtuals 1 i 2) i de pràctiques (PLAB 1); 2) Bloc segona part de teoria (inclou la matèria de teoria dels temes 9 a 16 i les activitats virtuals 3 i 4) i de pràctiques (PLAB 2 i PLAB 3).

Per aprovar l’assignatura cal haver superat amb una nota mínima de 5 cadascun dels dos Blocs. 

L'alumnat tindrà dues oportunitats per superar cadascun dels Blocs: la primera, segons el seu modus d'avaluació continuada o única, i la segona, a la prova de recuperació. 

 

AVALUACIÓ CONTINUADA

1. Avaluacions parcials 

Durant el curs hi haurà dues avaluacions parcials. Les dates seran les que fixi l'Equip de coordinació de la Unitat Docent. Aquestes avaluacions, en cas de ser superades, serviran per eliminar matèria de la prova de recuperació. Cada examen donarà lloc a una nota independent. Les preguntes tindran un format d'elecció múltiple amb cinc opcions de resposta i només una opció vàlida i estaran redactades en català i en castellà.

S'aplicarà una correcció per descomptar els encerts a l'atzar [Puntuació corregida= (encerts - (errors/4))] que serà transformada en una nota que podrà oscil·lar entre 0 i 10.

La primera avaluació parcial constarà d'un examen de 40 preguntes, amb dues parts integrades: a) Primer parcial de teoria, de 36 preguntes sobre els continguts del Bloc primera part de teoria (32 preguntes dels temes 1 a 8, més 2 preguntes de cada AVA) i b) examen de pràctiques, amb 4 preguntes sobre la matèria del Bloc primera part de pràctiques (PLAB 1).

La segona avaluació parcial també constarà d’un examen de 40 preguntes, amb dues parts integrades: a) Segon parcial de teoria, de 32 preguntes sobre els continguts del Bloc segona part de teoria (28 preguntes dels temes 9 a 16, més 2 preguntes de cada AVA) i b) examen de pràctiques, amb 8 preguntes sobre la matèria del Bloc segona part de pràctiques (PLAB 2 i PLAB 3).

Després de cada avaluació, l'alumnat disposarà d’un període de 24 hores per enviar, a través del Campus Virtual, comentaris o reclamacions sobre les preguntes, els quals seran analitzats pel professorat abans de publicar la llista provisional de notes. Amb posterioritat, després de publicada la llista de les notes, es convocarà una sessió de revisió d’exàmens que s’anunciarà amb un mínim de dos dies d’antelació.

2. Participació a pràctiques i activitats virtuals

2.1. Participació activa a pràctiques: Al final de cada sessió de pràctiques es realitzarà una activitat avaluatives (preguntes curtes) amb l’objectiu que l'alumnat pugui demostrar la seva participació en el procés acadèmic de l’assignatura. 

2.2. Participació a les activitats virtuals: Es comptabilitzarà el lliurament de les respostes de cadascuna de les activitats virtuals.

3. Prova de recuperació

L'alumnat que no hagi superat l’assignatura per mitjà de les avaluacions parcials es podran presentar a una Prova de recuperació que es realitzarà el dia que fixi l'Equip de coordinació de la Unitat Docent. La prova constarà de 2 parts, amb la mateixa distribució dels parcials: 1) Primer parcial de teoria i examen de pràctiques; 2) Segon parcial de teoria i examen de pràctiques. Cada alumne/a només s’haurà d'examinar de la part que no hagi superat en les avaluacions parcials.

Les característiques dels exàmens així com la fórmula per calcular la nota seran les mateixes que les de les avaluacions parcials.

Després dels exàmens, l'alumnat disposarà d’un període de 24 hores per enviar a través del Campus Virtual comentaris o reclamacions sobre les preguntes, els quals seran analitzats pel professorat abans de publicar la llista provisional de notes. Amb posterioritat, després de publicada la llista, es convocarà una sessió de revisió d’exàmens.

Els/les estudiants/es que no hagin superat l’assignatura mitjançant les avaluacions parcials i que el dia de la Prova de recuperació no es presentin a l’examen o exàmens de les parts no superades, seran qualificats/des com a “NO AVALUABLE”.

4. Nota final de l'assignatura

Nota final =  [( (nota 1er PARCIAL + nota 2on PARCIAL) /2 ) * 0,85] + [(nota de les preguntes curtes de la part de pràctiques + activitats virtuals d'autoaprenentatge) * 0,15).

Aquesta fórmula només s'aplicarà en el cas que s'hagi obtingut una nota de 5 en cadascun dels 2 PARCIALS de l'assignatura.

La Nota final dels/de les estudiants que no hagin superat els dos parcials del’assignatura després de la Prova de recuperació, serà:

  1. En el cas que la nota resultant després d’aplicar la fórmula per calcular la Nota final sigui ≤ 4,7, es posarà aquella nota.
  2. En el cas que la nota resultant després d’aplicar la fórmula per calcular la Nota final sigui > 4,7, la nota final serà 4,7.

 

AVALUACIÓ ÚNICA

1. Avaluació única
Les persones adscrites a l'AVALUACIÓ ÚNICA tindran UNA PROVA D'AVALUACIÓ al final de curs, coincidint amb la "PROVA DE RECUPERACIÓ" de les persones amb "AVALUACIÓ CONTINUADA, que tindrà les mateixes característiques i es puntuarà igual que el que s'ha descrit adalt. Aquesta avaluació inclourà:

        (I)- Dues avaluacions PARCIALS (2 exàmens parcials):  (1er PARCIAL + 2on PARCIAL)/2) * 0,85

        (II)- Una "prova de 6-8 preguntes curtes" (molt curtes) que correspondrà a les pràctiques i les activitats virtuals d'autoaprenentatge (Nota "prova de preguntes curtes" + activitats virtuals d'autoaprenentatge) * 0,15.

2. Nota final de l'assignatura 
La NOTA FINAL serà la suma de les notes  (I) + (II).

3. Prova de recuperació per a les persones amb "AVALUACIÓ ÚNICA"

La PROVA DE RECUPERACIÓ per a les persones amb AVALUACIÓ ÚNICA consistirà en un examen de 22 preguntes curtes,  1 pregunta per cada tema de teoria i AVAs (en total, 19 preguntes) i 1 pregunta de cada pràctica (en total, 3 preguntes curtes).

 

 

.


Bibliografia

Bibliografia específica

FELDMAN, R. (2021). Understanding Psychology (15th. Ed). New York: McGraw Hill

Bibliografia de consulta (es pot trobar a les biblioteques de la UAB)

AMERICAN PSYCHIATRIC ASSOCIATION (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Washington, DC: Author.

BERGER, K. S. (2015). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. (9ª ed.). Buenos Aires: Médica Panamericana.

BREEDLOVE, S. M. WATSON, N. V. (2017). Behavioural Neuroscience  (International 8th ed). : Sunderland, Massachussets: Sinauer Associates.

CARLSON, N. R. BIRKETT, M.A. (2017). Physiology of behavior (12th ed). Boston: Pearson/Allyn & Bacon.

DAVIDOFF, L. L. (2003). Introducción a la psicología (3ª ed.). México: McGraw-Hill/Interamericana.

DAVIDSON, R. J., SCHERER, K. R., GOLDSMITH, H. H. (Eds.). (2003). Handbook of affective sciences. New York: Oxford University Press.

GLEITMAN, H., FRIDLUND, A.J., REISBERD, D. (1999). Psychology (5ª ed.). New York: Norton.

GOLDSTEIN, E. B. (2006). Sensación y percepción (6ª ed.). Madrid: Thomson

KANDEL, E. R., SCHWARTZ, J. H., JESSELL, T. M., SIEGELBAUM, S. A., HUDSPETH, A. J. (2012). Principles of neural science (5th ed). New York: McGraw-Hill.

MYERS, D. G. (2011). Psicología (9ª ed.). Buenos Aires; Madrid: Médica Panamericana.

PÉREZ ÁLVAREZ, M., FERNÁNDEZ HERMIDA, J. R., FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, C., AMIGO VÁZQUEZ, I. (Coords.). (2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. Madrid: Pirámide.

PERVIN, L. A. (1996). The Science of personality. New York: John Wiley & Sons.

REEVE. J. (2009). Understanding motivation and emotion (5th ed.). Hoboken, NJ : John Wiley & Sons.

ROLLS, E. T. (2005). Emotion explained. Oxford: Oxford University Press.

SAPOLSKY, R.M. (2008). ¿Por qué las cebras no tienen úlceras? Madrid: Alianza editorial.

SCHACTER, D. L., GILBERT, D. T., WEGNER, D. M.(2014). Psychology (3rd. ed.). New York: Worth Publishers.

STECKLER, T., KALIN, N. H., REUL, J.M.H.M. (Eds). (2005). Handbook of stress and the brain. Amsterdam: Elsevier.

TARPY, R.M. (2000). Aprendizaje: Teoría e investigación contemporáneas. Madrid: McGraw-Hill.

WADE, C., TAVRIS, C. (2003). Psicología. (7ª Ed.). Madrid: Pearson Educación.

WARD, J. (2015). The student’s guide to cognitive neuroscience (3rd ed.). New York: Psychology Press.


Programari

No cal programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 101 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 102 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 103 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 104 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 105 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 106 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 107 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 108 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 109 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 110 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 111 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 112 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 113 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 114 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 115 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 116 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 117 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 118 Català/Espanyol primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 101 Català primer quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 102 Català primer quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 103 Català primer quadrimestre matí-mixt