Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’assignatura no té cap prerequisit oficial. De totes formes, s’assumeix que l’estudiant ha cursat l’assignatura prèvia de Fonaments d’Informàtica i, per tant, està familiaritzat amb les estructures bàsiques de la programació.
Aquesta assignatura forma part de la matèria Informàtica i s’ha de veure com la continuació lògica de la part de programació de l’assignatura Fonaments d’Informàtica. L’objectiu bàsic és aprofundir en les nocions bàsiques de la programació imperativa introduïdes a Fonaments d’Informàtica i introduir els principis de la programació orientada a objectes.
D’aquesta forma, els objectius formatius que es proposen per a l’assignatura són els següents:
Tema 0: Repàs d’estructures de programació bàsiques
Tema 1: Introducció a la programació orientada a objectes
Tema 2: Estructures de dades dinàmiques
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment de la resolució del projecte de programació | 1 | 0,04 | 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 11 | 0,44 | 2, 10 |
Implementació del projecte de programació | 48 | 1,92 | 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Resolució de problemes de manera individual i grupal | 36 | 1,44 | 4, 5, 6, 8 |
A nivell presencial, l'assignatura no distingirà entre sessions de teoria, problemes i pràctiques. Les sessions presencials s'organitzaran en quatre hores setmanals en grups al voltant de 40 estudiants. A les sessions presencials s'aniran treballant els conceptes que es detallen al temari de l’assignatura. En alguns casos, es podran posar a disposició de l'estudiant vídeos explicatius que l'estudiant haurà de visionar abans de la sessió de classe. Les sessions de classe tindran un enfoc força pràctic amb exemples i exercicis que es plantejaran als alumnes per facilitar la comprensió i aprenentatge dels conceptes explicats. Aquests exercicis es realitzaran i discutiran durant la sessió i serviran per anar introduint els continguts de l'assignatura i veure'n la seva aplicació pràctica. S'encoratja que l'alumne porti el seu propi portàtil a classe si en disposa d'un per poder realitzar els exercicis que es proposin.
L’estudiant haurà de completar les classes presencials amb el treball personal autònom en la realització dels exercicis que es vagin proposant i que han de servir per acabar d’entendre els continguts de l’assignatura. Cal tenir present que el temari de l’assignatura té una continuïtat lògica al llarg del curs, de manera que per poder seguir correctament una classe cal haver assimilat el que s’ha explicat a les sessions anteriors. Alguns d'aquests exercicis s'hauran de lliurar de forma individual com a part de l'avaluació de l'assignatura.
A més a més, els estudiants hauran de fer en grups de 2 un projecte de programació que es desenvoluparà de forma autònoma durant tot el curs fora de les sessions presencial. El projecte de programació permetrà abordar un problema de programació d'una certa complexitat que integri la majoria dels conceptes explicats durant el curs. Durant el curs, es dedicaran algunes sessions presencials al control, seguiment i avaluació del treball fet per l'alumne en el projecte de programació.
La gestió de la docència l'assignatura es farà a través de la plataforma Caronte (http://caronte.uab.cat/), que servirà per poder veure els materials, gestionar els grups de pràctiques, fer els lliuraments corresponents, veure les notes, comunicar-se amb els professors, etc.
Competències Transversals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual | 40% | 4 | 0,16 | 2, 10 |
Lliurament de problemes | 30% | 0 | 0 | 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Projecte de programació | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
L’avaluació de l’assignatura tindrà en compte tres tipus d’activitats d’avaluació: lliurament de problemes, avaluació individual i projecte de programació. La nota final de l’assignatura s’obté combinant l’avaluació d’aquestes 3 activitats de la manera següent:
Nota Final = (0.3 * Avaluació continuada) + (0.3 * Projecte) + (0.4 * Avaluació Individual)
Avaluació Individual = (0.5 * Parcial1) + (0.5 * Parcial 2)
Avaluació única
L'estudiantat que es vulgui acollir a l'avaluació única haurà de lliurar en la data inidicada per l'avaluació única els exercicis avaluables de curs que s'indiquin al principi de curs i el projecte de programació i haurà de realitzar una prova d'avaluació individual que inclourà els continguts de tot el curs. Aquesta prova d'avaluació individual constarà de dues parts que es correspondran als dos parcials que es faran al llarg del curs i s'haurà d'aconseguir un mínim de 4,5 a cadascuna de les dues parts per poder aprovar l'assignatura.
La nota final en el cas d'avaluació única es calcularà d'aquesta forma:
Nota Final = (0.2 * Lliurament problemes) + (0.3 * Projecte) + (0.5 * Avaluació Individual)
Les notes mínimes de cada part per poder aprovar l'assignatura són les mateixes que per l'avaluació continuada.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada
No avaluable: Un alumne es considerarà no avaluable (NA) si no fa com a mínim el 50% dels lliuraments d'exercicis i no fa cap de les proves d’avaluació següents: parcial 1, parcial 2, prova final de recuperació, lliurament final de la pràctica.
Suspesos: Si el càlcul de la nota final és igual o superior a 5 però no s’arriba al mínim exigit en alguna de les activitats d’avaluació, la nota final serà suspès i es posarà un 4.5 a la nota de l'expedient de l’alumne.
Matrícules d’honor: Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. El criteri que s'utilitzarà per atorgar les MH serà la nota final de l'assignatura.
Convalidacions: Pels alumnes repetidors es podrà convalidar el projecte de l’any anterior si es compleixen aquestes condicions:
− La nota final del projecte del curs anterior és més gran o igual a 7
− La nota de l’avaluació individual del curs anterior és més gran o igual a 3
Si es convalida, la nota del projecte serà un 5, independentment de la nota obtinguda l’any anterior
Revisions de notes: Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, datai hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Nota important: còpies i plagis
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En aquests casos, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
En l'avaluació dels lliuraments de problemes i pràctiques s'utilizaran eines de detecció de còpia del codi del programa.
Nota sobre la planificació de les activitats d'avaluació: Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al principide curs i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a Caronte sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Qualsevol entorn de desenvolupament en C++.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 471 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 472 | Català | segon quadrimestre | tarda |