Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 3 |
2502441 Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té cap prerequisit oficial, però es recomana haver aprofitat prèviament l'assignatura de "Xarxes", o tenir els coneixements equivalents (protocols bàsics de la família TCP/IP).
Aquesta és la segona assignatura de la matèria "Tecnologies de la Comunicació". Un cop vistos els aspectes més físics de les xarxes, i de la seva configuració i gestió, passem a veure aspectes més avançats de les mateixes. L'assignatura es centrarà en les xarxes que utilitzen la família de protocols de TCP/IP per a la seva interconnexió.
Els objectius formatius de l'assignatura estan focalitzats en assolir un coneixement específic de conceptes avançats relacionats amb la interconnexió de xarxes internet, com ara els que permeten sintonitzar els paràmetres dels protocols per a obtenir bons rendiments en escenaris particulars, i obtenir una visió més general d'aquestes xarxes a través de les arquitectures multinivell. Conèixer en profunditat la nova versió del protocol IP, IPv6, serà un altre objectiu de l'assignatura.
Per altra banda els alumnes hauran de ser capaços de dissenyar xarxes, i configurar-les, per adaptar-se a requisits particulars. Hauran de ser capaços també de detectar i solucionar problemes de rendiment en una xarxa, i configurar encaminadors amb balanceig de càrrega, que segueixin polítiques de gestió de cues específiques, i facin traducció d'adreces NAT.
Tema 1. Interconnexió de Xarxes Privades
Tema 2. El Protocol TCP a fons
Tema 3. Multicast a Internet
Tema 4. Arquitectures distribuïdes de xarxa
Tema 5. Protocol d'Internet versió 6 (IPv6)
Tema 6. Seguretat a Internet
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 2, 5, 7, 8 |
Classes de teoria | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 5, 8 |
Sessions de pràctiques al laboratori | 12 | 0,48 | 2, 5, 7, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades proposats a classe | 8 | 0,32 | 1, 3, 5, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració dels problemes | 30 | 1,2 | 1, 2, 5, 7, 8, 9 |
Estudi i preparació de les proves d'avaluació | 30 | 1,2 | 1, 2, 5, 7, 9 |
Preparació i treball autònom de pràctiques | 23 | 0,92 | 2, 5, 7, 9 |
Al llarg de l'assignatura es duran a terme les següents activitats:
Competències trasversals. Avaluació i metodologia de treball
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats | 15% (no hi ha nota mínima) | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Control de coneixements a mig trimestre | 15%. No s'exigeix nota mínima per aquesta part | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Examen final de validació de coneixements | 35% (nota mínima: 5 sobre 10) | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Seguiment de les sessions pràctiques amb possibilitat d'un examen final de validació | 35% (nota mínima: 5 sobre 10) | 3 | 0,12 | 2, 5, 7, 9 |
Criteris d'avaluació
L'avaluació serà continuada i formativa a partir de les evidències d'aprenentatge generades pels alumnes en l'elaboració de les activitats de classe, el control i exàmens finals de validació de coneixements i els informes de desenvolupament de pràctiques.
Activitats i instruments que s'usaran per avaluar:
Activitats
Són activitats no recuperables que es duen a terme dins o fora de les sessions de teoria i de problemes, sense periodicitat regular. No tenen caràcter obligatori (no cal fer-les per aprovar l'assignatura). Exemples d'aquestes activitats poden ser: un comentari sobre un documental passat a classe, deures per fer a casa, la descripció d'una activitat teatralitzada feta a classe, un petit i breu test de dues preguntes sobre la sessió de teoria o problemes.
Control a mig trimestre i exàmens finals de validació de coneixements i de pràctiques
El control a mig trimestre és una prova escrita individual no recuperable que pretén validar si cada alumne ha assolit de forma mínima els coneixements de l'assignatura treballats fins a aquell moment. No elimina matèria per l'examen final ni cal una nota mínima per aquest control.
Els exàmens finals de validació de coneixements i de pràctiques són proves escrites individuals que pretenen validar si cada alumne ha assolit de forma mínima els coneixements globals i les habilitats de l'assignatura. Aquests exàmens venen motivats per l'elevada importància que es dóna a un correcte assoliment dels coneixements i habilitats de les assignatures en l'entorn d’enginyeries on ens movem. L'examen final de validació de coneixements és obligatori per tothom. L'examen de pràctiques és obligatori per tothom que no demostri l'assoliment de les pràctiques a les corresponents sessions d'avaluació que segueixen cada projecte.
Es preveu fer una recuperació del l'examen final de validació de coneixements per aquells alumnes que no els superin en la primera oportunitat.
Pràctiques
Les pràctiques consisteixen en la realització d'un seguit de projectes amb els quals es pretenen assolir coneixements i habilitats vistos a teoria o totalment nous. Es considera igual d'important haver treballat en tot el desenvolupament de la pràctica, com haver entès i après els coneixements que se'n deriven. Les sessions pràctiques són d'assistència obligatòria. Els detalls dels projectes a realitzar estarà publicat al campus virtual.
Indicadors que s'usaran per qualificar l'aprenentatge assolit
Valorarem que les resolucions de les activitats proposades a classe estiguin ben argumentades i corregides si s'escau. Valorarem la participació dels alumnes i els informes o documents lliurats. En la part pràctica usarem com a indicadors la preparació (informes previs) i participació activa en les sessions de pràctiques i en la sessió d'avaluació i la qualitat en l'elaboració dels informes de desenvolupament complets. En el control i en els exàmens finals de validació de coneixements i de validació de pràctiques la indicació principal serà el grau de correcció de les respostes a les qüestions plantejades.
Nota sobre còpies, plagis i altres irregularitats
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàriesque s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. Amb les excepcions de que s'atorgarà la qualificació de "no avaluable" als estudiants que no participin en cap de les activitats d'avaluació, i de que la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovar per compensació).
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS amb nota inferior a 3.5.
Qualificació de l'assignatura
La qualificació final de l'assignatura, que inclou valoració sobre l'adquisició de coneixements, habilitats i competències, la calcularem ponderant:
La nota final del 15% corresponent al control de mig curs, MC, es calcularà en funció de la nota obtinguda a l'examen final de coneixements. Si la nota de MC és igual o més gran que 1,5 i la puntuació de l'examen final és igual o més gran que 5, aleshores, es prendrà com a MC, el màxim entre 5 i el seu valor. Això és
degut al fet que en l'examen final de coneixement s'avalua tot el contingut teòric de l'assignatura.
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
No hi haurà cap convalidació automàtica. Les convalidacions hauran de ser sol·licitades explícitament seguint el procediment que s'indicarà el primer dia de classe. No hi ha cap tractament diferenciat pels estudiants repetidors.
Les dates d'avaluació continuada illiurament de treballs es publicaran al Moodle de l'assignatura. Sempre s'informarà al web esmentat sobre aquests canvis ja que s’entén que és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Avaluació ünica
En aquesta assignatura l'alumnat no es pot acollir a l'avaluació única.
Bibliografia bàsica
Bibliografia complementària
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 451 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 452 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 453 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 454 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 455 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 450 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |