Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver superat l'assignatura Radiació i Ones Guiades
L’objectiu global de l’assignatura és proporcionar els coneixements bàsics que permetin l’alumne dissenyar i analitzar components i circuits de comunicacions basats en paràmetres distribuïts, és a dir, línies de transmissió i stubs. Per a això, serà necessari estudiar en primer lloc la propagació en línies de transmissió, els paràmetres fonamentals de les mateixes, incloent la Carta de Smith com a eina per a l’anàlisi i disseny de circuits basats en paràmetres distribuïts. També serà necessari estudiar les xarxes de microones, la matriu de dispersió i les seves propietats fonamentals, i les propietats de simetria de les xarxes de microones. Tot això permetrà abordar amb èxit l’objecti esmentat. L’assignatura té com a objectiu específic que l’alumne sigui capaç de dissenyar circuits i components en base a especificacions. S’utilitzaran eines de disseny i simulació comercials, disponible al laboratori.
Línies de transmissió. Propagació en línies de transmissió- Constant de propagació complexa. Impedància característica. Impedància d’una línia de transmissió carregada. Coeficient de reflexió i transmissió. relació d’ona estacionaria. Carta de Smith. Adaptació d’impedàncies. Pèrdues i dispersió. Tipus de línies de transmissió.
Xarxes de microones. Matriu de dispersió. Propietats de la matriu de dispersió. Paràmetres d’un biport. Matriu de transmissió. Propietats de simetria.
Components i circuits basats en paràmetres distribuïts.
- Components passius de microones: components discrets i semidiscrets, atenuadors, inversors, divisors de potencia, acobladors direccionals, filtres
- Components i circuits actius (mescladors, amplificadors, oscil·ladors).
Introducció a les antenes en tecnologia plana.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Disseny de components/circuits de RF microones en base a especificacions | 60 | 2,4 | 8, 7, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 40 | 1,6 | 8, 7, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi per part de l'alumne | 50 | 2 | 8, 7, 12 |
Activitats dirigides:
Classes magistrals
Seminaris de problemes
Sesions de laboratori
Activitats supervisades
Activitats autònomes:
Estudi autònom per part de l'alumne.
Resolució dels problemas de classe.
Preparació de les sessions de Laboratori.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluació de les práctiques de laboratori | 25% | 0 | 0 | 1, 8, 7, 6, 10, 12 |
examens parcials i final | 75% | 0 | 0 | 2, 8, 7, 6, 5, 3, 4, 9, 11, 12, 13 |
S’avaluarà de forma continuada la part de “exàmens parcials i finals” a partir de al menys dos exàmens parcials (en cadascun hi haurà una tipologia de problemes i una de teoria). Cas de no superar l’avaluació continuada, l’alumne haurà de realitzar l’examen final. Es necessari al menys una nota de 4 sobre 10 de l’examen final per poder superar l’assignatura fent promig amb les pràctiques. Tanmateix, el promig dels parcials haurà de ser al menys una nota de 4 per poder evitar anar a l’examen final. Aquesta part té un pes del 75%. Els resultats dels informes de pràctiques de laboratori tenen un pes del 25%. Cal aprovar les pràctiques per superar l'assignatura.
La recuperació de les activitats (si fos necessari) es realitzarà després del període lectiu (això no aplica a les pràctiques de laboratori). Els professors es reserven el dret a modificar el procediment d’avaluació en funció de les circumstàncies que puguin aparèixer durant el curs.
Als alumnes repetidors se’ls conservarà la nota de pràctiques si així ho desitgen.
La còpia o deixar copiar implicarà una nota de cero en la corresponent activitat.
Si un alumne es presenta a algun parcial, es considera presentat i avaluable. Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
- D.M. Pozar, Microwave Engineering, 3rd Edition, John Wiley, 2005.
- I. Bahl, P. Barthia, Microwave Solid State Circuit Design, 2nd Edition, John Wiley, 2003.
- F. Martín, Artificial Transmission Lines for RF/Microwave Applications, John Wiley, 2015.
Keysight ADS
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 321 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 321 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 322 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 323 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 320 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |