Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OB | 2 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura es pot considerar que és la continuació de l'assignatura 'Fonaments de Senyals i Sistemes'; per tant, es recomana haver cursat i superat 'Fonaments de Senyals i Sistemes'.
El tractament de seqüències de números, també conegudes com senyals discrets, és una tasca present a pràcticament la totalitat de sistemes de transmissió, processament i emmagatzematge d'informació, inclús quan els senyals d'origen poden ser analògics. L'objectiu de l'assignatura és proporcionar a l'estudiant els coneixements fonamentals per descriure els senyals discrets i els sistemes que els tracten, tant en el domini temporal com en els dominis freqüencials o transformats.
Els objectius específics són:
1. Senyals i sistemes discrets
2. Representació freqüencial
3. Mostreig i reconstrucció
4. Representació de senyals i sistemes en el domini Z
5. Anàlisi de sistemes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 1, 2, 8, 6, 3, 5, 9, 10, 15, 12, 16, 14 |
Classes de teoria | 26 | 1,04 | 1, 8, 3, 5, 9, 10, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 5, 9, 15, 11, 16, 14, 13 |
Tutories | 2 | 0,08 | 1, 2, 6, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual de l'alumnat: estudi i resolució de problemes | 74 | 2,96 | 1, 8, 6, 4, 3, 5, 9, 7, 15, 11, 12, 16, 14 |
Treball individual de l'alumnat: preparació de pràctiques | 12 | 0,48 | 1, 2, 8, 6, 4, 3, 5, 9, 7, 10, 15, 11, 16, 14 |
Activitats presencials:
Activitats autònomes:
A més a més, l'alumnat podrà assistir a sessions de tutories individuals o colectives per resoldre dubtes que puguin sorgir durant el curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats Seguiment | Fins a un 20%, si ajuda a pujar la nota. | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 3, 5, 7, 15, 11, 12, 16, 13 |
Examen Parcial 1 | 32% | 2 | 0,08 | 1, 2, 8, 4, 3, 5, 9, 10, 11, 12, 14 |
Examen Parcial 2 | 48% | 2 | 0,08 | 1, 2, 8, 4, 3, 5, 9, 10, 11, 12, 14 |
Examen Recuperació | 80% | 2 | 0,08 | 1, 2, 8, 4, 3, 5, 9, 10, 11, 12, 14 |
Pràctiques | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 8, 6, 3, 5, 9, 7, 10, 15, 11, 12, 16, 13 |
Principis de l'avaluació
L'avaluació s'estructura de manera que l'estudiant pot triar un format d'avaluació continuada o un format on la major part del pes de l'avaluació es concentra al final del curs (que també pot servir com a mecanisme de recuperació per a l'avaluació continuada). Això permet que l'estudiant adapti el ritme de realització dels elements avaluatius a les seves necessitats i preferències.
Elements avaluatius
Hi haurà els següents elements avaluatius:
Les activitats de seguiment (NS) consistiran en la participació a classe, la realització de problemes o tests a classe i/o bé en el lliurament de problemes fora de clase. La nota de seguiment només servirà per pujar nota (màxim del 20%).
La nota de pràctiques (NP) es calcularà a partir dels informes que s'hauran d'entregar a l'inici i/o final de les sessions de pràctiques, del treball i possibles proves que es realitzin durant o després de les sessions, i de possibles entregues addicionals d'exercicis. No és necessari aprovar cada pràctica individualment. Les pràctiques de laboratori són una activitat no recuperable.
L'Examen Parcial 1 (ExP1) es realitzarà aproximadament a la meitat del curs. No allibera matèria per què els contigunts d'aquest curs són acumulatius; és a dir, s'han de dominar els primers temes per poder seguir els últims.
L'Examen Parcial 2 (ExP2) es realitzarà aproximadament a la darrera setmana de les activitats presencials (classes teòriques).
L'Examen de Recuperació (ExR) es realitzarà una vegada finalitzades lesactivitats presencials, durant el periode de temps específicament dedicat a exàmens.
Càlcul de la nota final
- Nota d'Avaluació Continuada (AC): AC = max{0.4*ExP1 + 0.6*ExP2, ExP2}
- Nota global dels Examens (NE):
- NE = AC si no es fa l'examen de recuperació.
- NE = ExR si es fa l'examen de recuperació.
- La Nota Final (NF) de l'assignatura és: NF = max{0.8 x NE + 0.2 x NP, 0.8 x (0.8 x NE + 0.2 x NP) + 0.2 x NS}
- Per aprovar és necessari que NF >=5.
Alumnat repetidor
Es pot conservar la nota de pràctiques d'anys anteriors. És l'opció que es considera per defecte si no es tornen a fer les pràctiques.
Matrícules d’honor
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. S'atorgaran matrícules d'honor només a estudiants que hagin mostrat un gran nivell d'excel·lència l'assignatura, i no per defecte a les notes més altes. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es poden atorgar MH fins a un 5% del total de l'alumnat matriculat.
Consideració de "No Avaluable"
La nota final serà "No Avaluable" només quan l'estudiant no es presenti a cap examen, ni els de l'avaluació continuada ni el de recuperació.
Consideració en cas de còpia o plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les proves o informes on l'estudiant hagi comès les irregularitats (e.g. plagi, engany, còpia, el fet de deixar copiar, etc.) que podrien conduir a una variació de la qualificació.
Comunicació
El Campus Virtual serà la plataforma de comunicació amb l'alumnat.
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Bibliografia recomanada
Altres recursos
Durant les sessions pràctiques es farà ús del programari MATLAB.
Tanmateix, MATLAB s'utilitzarà també com a suport per les classes teòriques i de problemes.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 312 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 321 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 322 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 315 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 316 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 317 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 318 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 319 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 320 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 32 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |