Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502445 Veterinària | OB | 5 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits oficials.
Es tracta d’una assignatura obligatòria de cinquè curs que desenvolupa tant els aspectes legals (normativa i reglamentació) com els ètics relacionats amb la professió veterinària. Tanmateix i separadament es tracten els aspectes de gestió empresarial útils en els camps professionals dels veterinaris i les veterinàries.
Es pretén:
a) Dotar als i a les alumnes dels útils jurídics, tècnics i pràctics per a un correcte coneixement del marc legal espanyol, europeu i internacional en general que esdevingui útil a la pràctica dins els valors etics de la professió.
b) Abordar continguts relacionats amb les tècniques de gestió empresarial.
Els objectius formatius concrets són:
Identificar, analitzar i conèixer el marc jurídic, legislatiu i normatiu del desenvolupament professional veterinari.
Fer una reflexió dels temes ètics i deontològics relacionats amb el exercici professional
3. Conèixer les eines necessàries per desenvolupar un pla de negoci, ja sigui des d’un aspecte d’emprenedoria o com assalariat/da, des d’un organ directiu d’una empresa, tractant aspectes com l’estratègia empresarial, la gestió econòmic financera, els recursos humans i el màrqueting
ÈTICA i LEGISLACIO
Bloc I Aspectes generalsTema 1. Marc jurídic de la professió veterinària a Catalunya, Espanya i Europa.
Tema 2. Responsabilitat professional en l’exercici de la clínica d’animals de companyia, en l’àmbit de la ramaderia i en l’àmbit de la salut pública.
Tema 3. Peritatge professional.
Bloc II Aspectes legals i deontològics relacionats amb la clínica d'animals de companyia Certificacions veterinàries. Veterinària i administració pública
Tema 4. Marc legal dels centres veterinaris.
Tema 5. Nuclis zoològics. Centres d’animals de companyia.
Tema 6. Control i identificació dels animals de companyia. Tinença responsable d’animals de companyia.
Tema 7. Certificacions veterinàries.
Tema 8. El veterinari d’administració publica.
Bloc III Aspectes legals relacionats amb la innocuïtat alimentària
Tema 9. El marc regulador de la seguretat alimentaria a la Unión Europea. La Autoritat Europea de Seguretat Alimentaria (EFSA). Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició (AESAN). Pla de Seguretat Alimentaria a Catalunya-Agencia Catalana de Seguretat Alimentaria (ACSA). Coordinació en matèria de seguretat alimentaria a Espanya i la Unió Europea (SCIRI, RASFF i INFOSAN).
Tema 10. Marc jurídic de l’activitat veterinària en l’àmbit de la salut pública.
Bloc IV Aspectes legals, deontològics i ètics relacionats amb el benestar i la protecció dels animals
Tema 11. Protecció dels animals de producció (I): aspectes generals i normes mínimes de protecció dels porcs, els pollastres de carn, les gallines de posta i els vedells a les explotacions ramaderes.
Tema 12. Protecció dels animals de producció (II): transport i sacrifici.
Tema 13. Protecció dels animals salvatges. Conveni CITES.
Tema 14. Protecció dels animals de companyia.
Tema 15. Protecció dels animals utilitzats en procediments de recerca i docents.
GESTIÓ EMPRESARIAL
Tema 1. Introducció al Business Plan 1.1. Visió estratègica de l’empresa. 1.2. Màrqueting: La necessitat del consumidor. Factors claus de la investigació de mercats. Producte i Preu
Tema 2. Els recursos humans. 2.1. Els recursos humans i la seva importància. 2.2. Equip i organització.2.3. Llocs de treball. 2.4. Objectius. 2.5. Retribució
Tema 3. El pla financer. 3.1. Ingressos, despeses, compte de pèrdues i guanys. 3.2. El Balanç. 3.3. El finançament.
Tema 4. Màrqueting. 4.1. Comunicació i distribució. 4.2. El mercat global. 4.3. Aliances estratègiques. 4.4. Calendari d’implementació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 17 | 0,68 | 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 21 |
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 2, 6, 10, 15, 16, 19, 20, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 25 | 1 | 4, 7, 8, 12, 14, 19, 20, 21 |
Resolució dels casos | 24 | 0,96 | 1, 2, 10, 16, 19 |
La metodologia de les classes teoriques i seminaris es dura a terme en format mixte : Presencial i no -presencial
1. Classes teòriques participatives.
En aquestes classes el professor realitzarà una primera exposició de la matèria indicant quins son els aspectes més rellevants, oferirà a l'estudiant la informació estructurada per tal que l’alumne/a pugui enfrontar-se a la realització dels casos que se li plantejaran als seminaris i al treball d’autoaprenentatge i, en el futur, en el desenvolupament de la seva activitat professional. En aquestes sessions el professor donarà les pautes i indicacions pel seguiment de l’assignatura. L'alumne/a adquireix els coneixements propis de l’assignatura complementant-les amb l'estudi personal dels temes explicats.
2. Seminaris
Es tracta de sessions amb un nombre reduït d’alumnes en les que es fomentarà la participació dels i les estudiants. Aquestes sessions serveixen per aprofundir en els coneixements científic-tècnics exposats a les classes teòriques i completar la seva comprensió. També són un fòrum natural per afavorir la discussió i l’intercanvi d'idees i de coneixements amb la missió de promoure la capacitat d'anàlisi i síntesi, el raonament crític i la capacitat de resolució de problemes. En aquestes sessions s’obliga als i a les alumnes a adoptar un paper actiu en el procés d'aprenentatge i són adequades per plantejar qüestions i resoldre dubtes. A demés permeten que el professor realitzi un seguiment de l’estudiant i que aquest/a prengui consciència dels seus avenços en la matèria. Quan es plantegen treballs en grup es potencien actituds d'implicació i iniciativa que milloren el grau de comprensió i creen una relació social positiva.
En aquestes sessions es porten a terme diferents activitats: anàlisi d'informació, resolució de qüestions, aprenentatge basat en problemes, etc. En alguns casos abans de les sessions els i les estudiants hauran de treballar de manera autònoma les qüestions que prèviament haurà plantejat el professor i es discutiran posteriorment a la classe.
3. Autoaprenentatge:
Els i les alumnes hauran de preparar un treball sobre un tema relacionat amb la matèria i que tingui el vistiplau dels professors.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens escrits | 45% | 1 | 0,04 | 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 19, 21 |
Treball escrit | 55% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 9, 10, 11, 15, 16, 18, 19, 20, 22 |
|
AQUESTA ASSIGNATURA NO PREVEU AVALUACIÓ ÚNICA
1. Es realitzarà un examen quan hagi acabat l'assignatura. L'examen serà tipus test amb dues possibles respostes (verdader o fals) i valdrà un 45% de la nota final.
2. Els / les alumnes hauran d'entregar un treball escrit que valdrà el 55% de la nota final.
Els / les alumnes que no es presentin al primer examen ni tampoc al de recuperació o que no entreguin el treball es consideraran no avaluables.
Recuperació: els / les alumnes que suspenguin l'examen es podran presentar a la recuperació.
BLOC 1. ÈTICA Y LEGISLACIÓ
. DIARI OFICIAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA.
. BOLETIN OFICIAL DEL ESTADO
Codigo de los animales de compañía. https://www.boe.es/biblioteca_juridica/codigos/codigo.php?id=210_Codigo_de_Animales_de_Compania&modo=2
Ley de enjuiciamiento Civil https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2000-323&tn=2&p=20201112
Ley de enjuiciamiento criminal https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-1882-6036&tn=2
. DIARIO OFICIAL DE LAS COMUNIDADES EUROPEAS.
https://www.wto.org/spanish/tratop_s/sps_s/sps_s.htm
https://www.boe.es/doue/2005/255/L00022-00142.pdf
. CAHPA repports. Consell d'Europa.Strasbourg.
. COL.LEGI OFICIAL DE VETERINARIS DE BARCELONA: Docs es troben al web: http://www.covb.es
SAVATER F.(1991): Ética para Amador. Ariel. Barcelona.
Webs d’interès:
http://www.veterinaris.cat/sites/default/files/reglament_aiac.pdf
http://europa.eu.int/eur-lex/es/index.html
http://www.fao.org/docrep/w6419S/w6419s01.htm#introducción
http://www.fao.org/noticias/2001/010406-s.htm
http://www.cdc.gov/nceh/spanish/default.htm
http://www.oie.int/esp/es_index.htm
http://www.recol.es/web/Veterinaria/default.asp?idCmdad=22&nombCmdad=Veterinaria
http://www.gencat.es/sanitat/cat/cindex.html
http://www.uruciencias.com/index.html#top
http://www.consumaseguridad.com/
http://www.fao.org/noticias/2001/010406-s.htm
http://www.gencat.es/sanitat/cat/cindex.html
http://europa.eu.int/eur-lex/es/index.html
http://www.mapausa.org/Guia/subguia6.htm
http://www.cdc.gov/nceh/spanish/default.htm
http://www.recol.es/web/Veterinaria/default.asp?idCmdad=22&nombCmdad=Veterinaria
http://www.oie.int/esp/normes/mcode/e_summry.htm
http://www.ers.usda.gov/publications/aib766/aib766.pdf
http://europa.eu.int/comm/dg24/index.html
BLOC 2: GESTIÓ EMPRESARIAL
El plan de márketing en la práctica. J. Mª Sainz de Vicuña. (18ª Ed.) 2013. ESIC Editorial
La empresa basada en equipos humanos. G. Gil García. 2012. Ed. Marcombo
Finanzas para managers. K. Berman, J. Case, J. Knight. 2007. Ed. DEUSTO
Como preparar el Plan de empresa. J. A. Neira Rodriguez. 2010. Ed. FUND. CONFEMETAL
Veure la secció de continguts
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |