Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat prèviament l'assignatura La dimensió social de la persona de primer curs.
Es recomana cursar de forma simultània les assignatures de segon curs del primer semestre.
1. Influència social:
1.1 Normalització, uniformitat, conformisme.
1.2 Obediència a l'autoritat.
1.3 Propaganda i persuasió.
1.4 Influència majoritària i Influència minoritària.
2. Grups i moviments col·lectius:
2.1 Definició i tipus de grups.
2.2 Estructura i processos grupals.
2.3 Comunicació en els grups
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de casos pràctics, rol playing i dinàmiques de grup (seminari grup petit) | 22,5 | 0,9 | 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14 |
Conferències | 21 | 0,84 | 1, 2, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats i tutories virtuals | 15,5 | 0,62 | 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 1, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
Lectura textos | 30 | 1,2 | 1, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16 |
Recerca documentació | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 14, 16 |
Treball en grup | 18 | 0,72 | 2, 3, 4, 5, 13, 14, 15, 16 |
Sessions teòriques en grup gran en les quals el/la docent desenvolupa elements teòrics de l'assignatura.
Sessions pràctiques en grups reduits d'anàlisis de casos d'influència social.
Sessions pràctiques en grups reduits d'aplicació de tècniques de dinàmica de grups.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 14 |
EV2 - Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 14 |
EV3- Informe grupal cas pràctic | 25 | 0 | 0 | 4, 8, 9, 13, 14, 16 |
EV4 - Participació activa positiva en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup | 25 | 0 | 0 | 3, 5, 11, 12, 15 |
1. AVALUACIÓ CONTINUADA
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
EV1 |
Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria |
25 |
escrit |
individual |
presencial |
EV2 |
Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria |
25 |
escrit |
individual |
presencial |
EV3 |
Informe grupal sobre els continguts del cas pràctic influencia majoritaria |
25 |
escrit |
col·lectiva / individual |
virtual |
EV4 |
Participació activa en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup |
25 |
realització |
individual |
presencial |
EV4 (sessions de dinàmiques de grup) implica assistència obligatòria a les sessions.
L'assignatura es considerarà superada si s'obté una qualificació superior o igual al50%. El còmput de percentatges es realitzarà independentment de la qualificacióque s'obtingui en cadascun d'ells.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% constarà com a “avaluable”.
Recuperació:
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
2. AVALUACIÓ ÚNICA
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Evidències |
Pes |
Durada en hores (de l'acte presencial) |
Data realització/entrega |
EV1: Examen A (1er pacial) | 25 | 6 hores |
Segon període avaluatiu |
EV2: Examen B (2on parcial) | 25 | ||
EV3: Informe de resolució de cas pràctic (Influència Majoritària) | 25 | ||
EV4: Examen sobre material de dinàmiques de grup |
25
|
S'aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l'avaluació continuada
Feliu, J. (2003). Influència, conformitat i obediència. Les paradoxes de l'individu social. A T. Ibañez Gracia (Ed.), Introducció a la psicologia social (pp. 251-366). Barcelona: UOC.
Sánchez, J. C. (2002). Psicologia dels grups. Madrid: McGraw Hill.
Acosta Ávila, M. T. (2006). La psicologia de les minories actives revisitada: entrevista amb Serge Moscovici. Polis: Investigació i Anàlisi Sociopolític i Psicosocial, 2(1), 141-177. Disponible en: http://www.redalyc.org/pdf/726/72620106.pdf
Apfelbaum, E. (1989). Relacions de dominació i moviments de lliberació. Una anàlisi del poder entre els grups. A J. F. Morales & C. Huici (Comps.), Lectures de Psicologia Social (pp. 261-295). Madrid: UNED.
Canto, J. M. (1998). Psicologia dels grups. Estructura i processos. Málaga: Aljibe.
Cialdini, R. B. (2022). Influència. La psicologia de la persuasió. HarperCollins Ibérica.
Doise, W., & Moscovici, S. (1984). Les decisions en grup. A S. Moscovici (Ed.), Psicologia Social, I. Influència i canvi d'actituds. Individus i grups (pp. 261-278). Barcelona: Paidós.
Doms, M., & Moscovici, S. (1984). Innovació i influència de les minories. A S. Moscovici (Dir.), Psicologia social I (pp. 71-116). Barcelona: Paidós.
Huici, C. (1987). Definició i tipus de grup. A C. Huici (Dir.), Estructura i processos de grup (Vol. 1). Madrid: UNED.
Huici, C., & Morales, J. F. (Dirs.). (2011). Psicologia de grups I. Estructura i processos. Madrid: UNED.
Huici, C., Molero, F., Gómez, Ä., & Morales, J. F. (Coords.). (2011). Psicologia dels grups. Madrid: UNED.
Martínez-Taboada Kutz, C., & Arnoso Martínez, A. (2024). Psicologia dels grups: essència dinàmica de la persona i de lo social. Aula Magna.
Milgram, S. (1980). Obediència a l'autoritat: un punt de vista experimental. Bilbao: Desclée de Brouwer.
Myers, D. G., & Twenge, J. (2019). Psicologia Social (13ª ed.). McGraw-Hill Interamericana de España S.L.
Sammut, G., & Bauer, M. W. (2021). The psychology of social influence: Modes and modalities of shifting common sense. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108236423
Stangor, C. (2004). Social groups in action and interaction. New York: Psychology Press.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 214 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 412 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 413 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 414 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 512 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 513 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |