Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
El coneixement de la manera en què les persones produeixen i utilitzen representacions és la base explicativa de l'activitat mental humana. Un conjunt de grans processos (com l'aprenentatge, la comprensió, el raonament o la presa de decisions) es fonamenten en representacions i operacions sobre les mateixes. Per tant, els objectius d'aquesta assignatura s'adrecen a conèixer les característiques del sistema cognitiu humà que permeten gestionar representacions i les maneres en què es fan servir. Aquests objectius inclouen una descripció de les bases físiques del funcionament intel·lectual i la seva articulació en funcions cognitives útils, les quals integren recursos cerebrals amb instruments culturals. Alhora, els continguts de l'assignatura permetran analitzar i explicar les principals activitats cognitives humanes, comprenent-ne els mecanismes generals implicats i la multiplicitat de concrecions que poden observar-se'n.
Bloc 1. Representacions i intel·ligència
Bloc 2. Sistemes cognitius
Bloc 3. Aprenentatge
Bloc 4. Desenvolupament cognitiu i intel·lectual
Els continguts que seran tractats en les sessions magistrals configuren el cos teòric general de l'assignatura. Les aproximacions pràctiques, amb contacte amb els instruments i aplicacions pràctiques per part dels alumnes, es realitzaran sota direcció docent.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions magistrals | 36 | 1,44 | 16, 5, 4, 3, 2, 6, 28, 29, 7, 1, 10, 15, 14, 13, 18, 19, 20, 17, 23, 21, 27, 26, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
An?lisi de casos i instruments | 21 | 0,84 | 16, 5, 4, 3, 2, 6, 28, 29, 7, 1, 10, 15, 14, 13, 18, 19, 20, 17, 23, 21, 27, 26, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball independent de l'alumnat | 90 | 3,6 | 5, 4, 3, 2, 6, 28, 29, 7, 1, 15, 14, 13, 18, 19, 20, 17, 23, 21, 27, 26, 24 |
La metodologia de la matèria consta de cinc formes generals d'actuació:
(1) Sessions dirigides pel docent, en les quals es presenten i discuteixen els principals continguts teòrics de la matèria.
(2) Sessions d'anàlisi de casos i aplicacions, en les quals l'alumnat té un rol actiu, sota la supervisió del docent.
(3) Sessions de contacte amb instruments i procediments de mesura, en les quals també l'alumnat té un rol actiu supervisat.
(4) Sessions de lectura, documentació i reflexió, desenvolupades de manera autònoma per l'alumnat amb feedback posterior del docent.
(5) Sessions de consulta individualitzada, amb seguiment de les tasques individuals i optimització del coneixement adquirit.
Les activitats programades s'integren en cadascuna d'aquestes metodologies, alhora que inclouen exemplificacions de procediments de mesura i serveixen com a avaluació continuada de la matèria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A1 Prova sobre els continguts de les lliçons prèvies (setmana 9) | 30 | 1,5 | 0,06 | 16, 5, 3, 2, 29, 7, 12, 10, 8, 25, 19, 17, 23, 26, 24 |
A2 Prova sobre la resta de continguts (semana 19 o 20) | 30 | 1,5 | 0,06 | 4, 6, 28, 11, 1, 9, 15, 14, 13, 18, 20, 22, 21, 27 |
A3 Informe sobre les pràctiques (darrera setmana de classes) | 40 | 0 | 0 | 5, 4, 2, 6, 7, 11, 12, 1, 9, 10, 8, 15, 13, 25, 18, 19, 20, 17, 22, 23, 21, 26, 24 |
Per aprovar l'assignatura la suma de les notes de les activitats A1, A2 i A3 ha de ser 5,0 o superior, independentment de que alguna de les activitats no arribi a aquest valor.
Es considerarà com a NO AVALUABLE la persona que hagi realitzat activitats el pes de les quals en l'avaluació de l'assignatura sigui menor del 40%. Si s'han realitzat activitats que permetrien arribar a un 66% o més de la nota màxima i no s'ha assolit la nota mínima de 5,0 es podrà accedir a un examen de recuperació en el qual es tornaran a realitzar les activitats no presentades i alguna de les activitats presentades que hagi obtingut un baix resultat. La recuperació permet accedir a una nota màxima de 8,5.
No es preveu que l'alumnat de segona o posterior matrícula s'avaluï mitjançant una prova de síntesi no recuperable.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat que s'acull a l'opció d'avaluació única renuncia a l'avaluació continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte d'avaluació, que es realitzarà la setmana 19.
Aquest acte d'avaluació constarà de les mateixes activitats incloses en l’avaluació continuada, amb els mateixos percentatges sobre la nota (veure taula d'avaluació continuada), realitzades consecutivament. La durada de les mateixes serà de: A1: 1,5 hores; A2: 1,5 hores.
Les condicions de superació de l'assignatura i eventual recuperació de l'alumnat que s'aculli a l'avaluació única seran les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
Les normes d'avaluació de la Facultat de Psicologia poden trobar-se a: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
SMITH, E.E. y KOSSLYN, S.M. (2008). Procesos cognitivos. Modelos y bases neurales. Madrid: Pearson y Prentice Hall.
CASTELLÓ, A. (2001). Inteligencias. Una integración multidisciplinaria. Barcelona: Masson.
CASTELLÓ, A. (2002). La inteligencia en acción. Barcelona: Masson.
Si escau, es facilitarà a través del Campus Virtual.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |