Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit establert específicament per a aquesta assignatura, però és altament recomanable estar cursant simultàniament la resta d’assignatures que componen el primer semestre del primer curs; especialment Història de la Psicologia i Fonaments de Psicobiologia I.
En finalitzar l’assignatura, l’estudiant haurà d’haver assolit els següents objectius:
OBJECTIUS GENERALS:
1) Conèixer les diferents perspectives que conviuen dins la psicologia de la personalitat.
2) Identificar els aspectes complementaris i diferencials de les diferents perspectives de la psicologia de la personalitat.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
1) Discriminar les diferents perspectives de la personalitat.
2) Adscriure els autors a les seves respectives teories.
3) Associar teoria, avaluació i tractament per a cada perspectiva.
4) Comprendre el desenvolupament històric de les perspectives.
5) Valorar la bondat de les diferents perspectives de la Psicologia de la Personalitat.
Definició, camp d’estudi i mètodes d’investigació en l’estudi de la personalitat.
1. Introducció a l’estudi de la personalitat.
2. Introducció als mètodes per a l’estudi de la personalitat.
3. Introducció a l’avaluació de la personalitat.
Teories i models en psicologia de la personalitat.
4. Introducció a les principals perspectives en psicologia de la personalitat.
5. Perspectiva disposicional. Aproximació lèxica.
6. Perspectiva disposicional. Aproximació teòrica.
7. Perspectiva biològica.
8. Camps d’aplicació de la Psicologia de la Personalitat i les Diferències Individuals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 27 | 1,08 | 4 |
Pràctiques d'aula | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 6 |
Seminaris en grup petit | 18 | 0,72 | 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 82 | 3,28 | |
Lectura articles | 6,5 | 0,26 | 1 |
METODOLOGIA DOCENT:
Exposicions teòriques.
Descripció i aplicació de proves d’avaluació de la personalitat.
Fòrums de discussió i tutories.
ACTIVITATS FORMATIVES:
Anàlisi d’instruments i tècniques d’avaluació en personalitat.
Aplicació de tècniques d’avaluació de la personalitat.
Estudi de casos.
Discussions en grup.
Lectures científiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EVIDÈNCIA 1: Prova escrita sobre els continguts del BLOC A, escrita, individual, presencial 1r periode avaluatiu | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 6 |
EVIDÈNCIA 2: Prova escrita sobre els continguts del BLOC B + competència T01 (lectura i comprensió article científic en anglès), escrita, individual, presencial 2n periode avaluatiu | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6 |
EVIDÈNCIA 3: Informe de pràctiques, escrit, col·lectiu, lliurament presencial mes de desembre | 15% | 0 | 0 | 3, 5, 6, 8 |
EVIDÈNCIA 4: "Peer-review", escrit, col·lectiu, presencial a última pràctica d'aula | 5% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7 |
L’Avaluació Continuada (AC) consistirà en el següent:
Evidència 1: Prova presencial escrita BLOC A
Evidència 2: Prova presencial escrita BLOC B + competència T01 (lectura i comprensió article científic en anglès)
Evidència 3: Informe de pràctiques
Evidència 4: "Peer-review" (activitat a l'aula)
Aquells/es estudiants amb notes de l'avaluació continuada (EV1+EV2+EV3+EV4) més altes, a partir del 9,00, obtindran matrícula d'honor. Si el nombre de matrícules d'honor atorgades seguint aquest criteri no supera el màxim, aquells/es estudiants amb una nota de l'avaluació continuada entre 8,00 i 8,99 que ho desitgin podran optar a matrícula d'honor realitzant un breu examen oral.
Recuperació: Evidència 1 i/o Evidència 2 (aquella/es suspesa/es).
La nota de l'evidència recuperada substituirà la nota obtinguda originalment i es recalcularà la nota ponderada final de la mateixa manera que per a l'avaluació continuada.
L'Avaluació Única (AU) consistirà en:
Ev1: Prova escrita sobre els continguts del BLOC A, escrita, individual, presencial (40%)
Ev2: Prova escrita sobre els continguts del BLOC B + competència T01 (lectura i comprensió article científic en anglès), escrita, individual (40%)
Ev3: Informe de pràctiques, escrit, individual (15%)
Ev4: Peer-review, escrit, individual (5%)
Durada 5 hores. A realitzar durant el segon període evaluatiu.
Procés de recuperació: Mateix que l'AC.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Manual de referència:
Carver, C.S. & Scheier, M.F. (2014). Teorías de la personalidad. México: Pearson.
Altres manuals:
Larsen, R. J. & Buss, D. M. (2005). Psicología de la pesonalidad. Méjico: McGraw-Hill.
Pueyo, A. A. (1996). Manual de psicología diferencial. Madrid: McGraw-Hill.
Ávia, M.D. y Sánchez-Bernardos, M.L. (1995). Personalidad: Aspectos cognitivos y sociales. Madrid: Pirámide.
Bermúdez, J., Pérez-García, A. y Sanjuán, P. (2003). Psicología de la personalidad: teoría e investigación. Madrid: UNED.
Brody, N. y Ehrlichman, H. (2000). Psicología de la personalidad. Madrid: Prentice Hall.
Cooper, C. (2002). Individual Differences. London: Arnold
Eysenck, H.J. (1982). Fundamentos biológicos de la personalidad. Barcelona: Fontanella.
Eysenck, H.J. y Eysenck, M. W. (1987). Personalidad y diferencias individuales. Madrid: Pirámide.
Fierro, A. (1996). Manual de psicología de la personalidad. Barcelona : Paidós.
Funder, D.C. (1997). The personality puzzle. New York: W.W. Norton & Company.
Liebert, R. y Langenbach, L. (2000). Personalidad. México: International Thompson Editores.
Matthews, G; Deary, I.J. & Whiteman, M. C. (2003). Personality traïts. Cambridge: Cambridge UniversityPress.
Pelechano, V. (1996). Psicología de la personalidad. Barcelona: Ariel.
Pervin, L.A. (1998). La ciencia de la personalidad. Madrid: McGrawHill.
Phares, E.J. (1991). Introduction to personality. New York: HarperCollins Publishers.
Schultz, D. P. y Schultz, S. P. (2002). Teorías de la personalidad. Madrid: Thomson.
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 214 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 413 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 414 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 512 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 513 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |