Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits oficials, convé però, conèixer be les diferents aproximacions a l’explicació de la conducta normal i anormal i les seves bases biològiques i socials. Es recomana per tant, cursar simultàniament les assignatures del mateix semestre i haver cursat les programades als semestres i curs anteriors.
Qualsevol activitat professional que duen a terme els/les professionals de la psicologia implica un procés d’avaluació que li permeti donar resposta a la demanda que li arriba. Aquetes demandes poden ser diverses en funció de l’àmbit del qual provenen, el procés de recollida de informació, així com de la seva organització i interpretació. Tot i aixi, se segueixen sempre unes pautes comunes que denominem procés d’avaluació.
Ens proposem que en acabar l’assignatura l'alumnat pugui:
FONAMENTS TEÒRICS:
TÈCNIQUES D’AVALUACIÓ:
ÀMBITS D’APLICACIÓ:
Seminaris (SEM) CAS CLÍNIC:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals/conferències | 28,5 | 1,14 | 22, 11, 7, 9, 8, 16, 15, 13, 14, 19 |
Classes pràctiques basades en seminaris i solució de problemes | 16 | 0,64 | 4, 3, 2, 6, 12, 15, 13, 14, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització de treballs i informes | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de bibliografia específica | 12 | 0,48 | 22, 7, 9 |
Treball de preparació de classes i d'estudi | 70 | 2,8 | 2, 22, 7, 8, 15 |
Treball preparació Informe psicològic | 10 | 0,4 | 4, 3, 11, 8, 12, 13, 14, 19 |
Aquesta assignatura contempla activitats dirigides que són fonamentalment classes teòriques amb suport material al campus virtual i visionat de casos, i classes pràctiques basades en seminaris i solució de problemes.
L’activitat supervisada consisteix en la tutorització per a la realització de treballs i informes basats en les sessions pràctiques.
Per tal d’assolir els coneixements esperats l’alumnat haurà de fer treball autònom que consistirà en la lectures de textos proposats pel professoat, treball de preparació per a les classes i estudi del material presentat, exercicis d’anàlisis d’instruments i tècniques d’avaluació, i cerca de material adequat per a dur a terme les pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Examen 1 (escrit, individual, presencial al 1er periode avaluatiu) | 35% | 1,75 | 0,07 | 2, 21, 1, 10, 12, 16, 15, 13, 14, 18, 19 |
Evidència 2: Activitats dels seminaris, informe i devolució oral del cas treballat als seminaris (escrit, oral, presencial, virtual, grupal ,setmanes 14-16) | 20% | 0 | 0 | 4, 3, 2, 22, 5, 6, 11, 9, 10, 12, 13, 14, 18, 20, 19, 17 |
Evidència 3: Examen 2 (escrit, individual, presencial al 2on periode avaluatiu) | 45% | 1,75 | 0,07 | 4, 2, 22, 6, 11, 7, 9, 8, 10, 16, 15, 13, 14 |
A part del detalls facilitats a continuació, són d'aplicació les "Pautes d'avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia 2024-25", disponibles a: https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_2024_2025.
Avaluació continuada
Evidències que l'alumnat haurà de realitzar:
Qualificacions amb l'avaluació continuada:
Provade recuperació en cas de fer avaluació continuada:
En relació al plagi:
Traducció d’exàmens:
Avaluació única
La sol·licitud d'avaluació única suposa la renúncia a l'avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d'evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d'aprenentatge establerts en l'assignatura (Art 265, punt 2).
L'alumnat que s'aculli a l'opció d'avaluació única renuncia al dret de ser avaluat de forma continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte avaluatiu, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova del segon període avaluatiu de l'assignatura.
Evidències que l'alumnat haurà de realitzar:
Activitats d’avaluació única
Títol |
Pes |
Durada de l’acte presencial (Hores) |
Data |
Evidència 1: Examen 1 |
35% |
5 hores |
Segon període avaluatiu |
Evidencia 2: Informe i devolució oral |
20% |
||
Evidència 3: Examen 2 |
45% |
Qualificacions amb l'avaluació única:
Prova de recuperació en cas de fer avaluació única:
Sol·licitud de l’avaluació única:
Traducció d’exàmens:
Prova de síntesi
BÀSICA
Fernández-Ballesteros, Rocío (Dir). (2011). Evaluación psicològica. Concepto, métodos y estudio de casos. Madrid: Pirámide. Aquest llibre es considera el manual de text.
Fernández-Ballesteros, Rocío; Márquez, María Oliva; Vizcarro, Carmen y Zamarrón, María Dolores (2011). Buenas prácticas y competencias en evaluación psicológica. Madrid: Pirámide
Forns, Maria (Coord.); Abad, Judit; Amador, Juan Antonio; Kirchner; Teresa i Roig, Francesca: Avaluació psicològica. Barcelona: UOC.
Moreno, Carmen (Ed.). (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y la inteligencia . Madrid: Sanz y Torres.
Moreno, Carmen i Ramírez, Isabel (Eds.) (2019). Evaluación psicológica. Proceso, técnicas y aplicaciones en áreas y contextos . Madrid: Sanz y Torres.
*A part d'aquests manuals més bàsics, es proposarà bibliografía complementaria específica al llarg del curs.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 3 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 5 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 114 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 211 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 214 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 412 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 413 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 414 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 512 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |