Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
Familiaritzar l'estudiant amb el món de la comunicació publicitària.
Saber situar la publicitat en el context de les ciències socials i la psicologia.
Conèixer com es planifica una campanya publicitària i en quina fase pot intervenir el/ la psicòleg/a.
Aplicar els coneixements psicològics a la creació d'un anunci o campanya publicitària.
BLOC A: La Publicitat
La publicitat com a comunicació de masses
Definició i objectius de la publicitat
Gènere i publicitat
BLOC B: L’agència de publicitat
Departaments de l’agència
Rols dins de l'agència i la figura de psicòleg/a
BLOC C: La campanya publicitària
Objectius de la campanya: comercial i/o informativa
El briefing
La proposta de comunicació
La planificació de l’estratègia publicitària
BLOC D: El llenguatge publicitari
Eslògan, marca i imatge de marca
El llenguatge dels sentits en la comunicació Publicitària
BLOC E: Els mitjans des de la perspectiva de la publicitat
Característiques dels anomenats mass media:
Nous formats de publicitat
Màrqueting olfactiu
Cartells, valles publicitàries, premsa, ràdio, cine, televisió, internet...
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 12, 23, 24, 14 |
Pràctiques i seminaris | 12 | 0,48 | 6, 9, 13, 25, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració del treball | 30 | 1,2 | 7, 24, 14 |
Presentacions orals | 4 | 0,16 | 24 |
Tutories | 5 | 0,2 | 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en equip | 75 | 3 | 24 |
Classes Magistrals: s'abordaran una sèrie de continguts teòrics per tal de poder realitzar, en grups de treball, una campanya publicitària que s'exposarà de forma oral a final de semestre i on es lliurarà un treball escrit.
Pràctiques d'aula: es treballarà l’aplicació pràctica d’aquests continguts teòrics i articles científics. L’alumne treballarà en grup.
Classes Pràctiques supervisades: es proposarà un tema específic on algun aspecte de la psicologia hi té un paper fonamental en la comunicació publicitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 Realització de la campanya publicitària (en base a les classes magistrals) | 45 | 0 | 0 | 5, 3, 4, 1, 2, 6, 7, 26, 10, 11, 13, 12, 17, 16, 15, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 18, 24, 14 |
Ev2 Exposició de la campanya (presentació oral) | 15 | 0 | 0 | 8, 9, 21, 25, 24 |
Ev3 Disseny del Packaging (classes pràctiques) | 20 | 0 | 0 | 6, 9, 13, 25, 24 |
Ev4 Informe escrit (seminaris) | 10 | 0 | 0 | 6, 8, 9, 22, 24 |
Ev5 Tutories i participació | 10 | 0 | 0 | 1 |
L'avaluació, que és continuada, es durà a terme mitjançant la realització de:
1.- Lliurament del treball grupal de la campanya publicitària orientat a posar de manifest els coneixements adquirits a partir de les classes magistrals. La nota suposarà un 45% de la qualificació global. (entrega aproximada del treball al mes de maig. Es farà seguiment de com aquest es va construint en les hores de tutoria.)
2.- Presentació oral. Cada grup de treball haurà de realitzar una presentació oral i lliurarà l'exposició en PowerPoint. La nota suposarà un 15% de la qualificació global. (les presentacions es faran a finals de maig)
3.- Pràctiques d'aula. Cada grup haurà de realitzar, per una banda, un disseny d'un envoltori per a un producte, idea o servei, el treballarà, i l'exposarà a classe. La nota suposarà un 20% de la qualificació global. (les presentacions es faran a finals de maig)
4.- Seminaris. Es proposarà un tema específic i cada estudiant treballarà en el desenvolupament del tema. Es presentarà un informe escrit. La nota suposarà un 10% de la qualificació global. (es farà de manera presencial a l’aula).
5.- Tutories i participació. Es faran tutories de seguiment de la campanya publicitària en grups de treball; la nota assignada a aquestes sessions de tutoria serà la mateixa per a tots els membres de l’equip de treball. En paral·lel es generaran debats i es valoraran totes les aportacions que l’alumne faci a l’assignatura. Tot això suposarà un 10% de la qualificació global.
La nota final de l'avaluació continuada s'obtindrà a partir de la mitjana ponderada de les activitats d'avaluació realitzades. Es considerarà que superen l'assignatura aquells estudiants que obtinguin una nota igual o superior a 5 punts.
En cas de suspendre, es podrà fer una prova de recuperació. Podran fer aquesta prova els alumnes que estiguin suspesos amb una nota igual o superior a 3 i que hagin realitzar com a mínim les activitats d’avaluació amb un pes d'almenys 2/3. Aquesta prova constarà de cinc preguntes semi-obertes dels continguts donats a les classes magistrals. La nota d'aquesta prova de recuperació farà mitja al 50% amb la nota d'avaluació continuadaamb les activitats presentades i formarà la qualificació final de l'assignatura.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% no podrà constar com a 'No avaluable'.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Bibliografia fonamental:
Añaños, Elena; Estaún, Santiago; Tena, Daniel; Mas, Maria Teresa i Valli, Anna (2009) Psicología y Comunicación Publicitaria. Bellaterra: Servei de publicacions de la UAB.
García Uceda, Mariola (2001) Las claves de la publicidad. Madrid:ESIC Editorial
Bibliografia complementària opcional:
Cerezo, Manuel (2006). Taller de publicidad. Barcelona: Octaedro
Cuesta, Ubaldo (2004). Psicologia social cognitiva de la publicidad. Madrid: Fragua
Goldstein, E. Bruce (2011). Sensación y percepción. Traducción: Antonio Núñez Ramos, Lorena Peralta Rosales; revisión técnica: Magali López Lecona. México: Cengage Learning.
Guijarro, Toni y Muela, Clara (2003). La música en publicidad. Madrid: CIE Dossat
Caldrà saber fer ús del Power Point (o similar) per les presentacions i un editor de text pel treball escrit.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |